mustafa4289
Üye
- Katılım
- 16 Eyl 2017
- Mesajlar
- 160
- Puanları
- 1
- Yaş
- 35
Son soru kusura bakmayın ama çok saçma. Krank mili olmasa motorun ürettiği tork ne ile motor dışına aktarılacak. Motor çalıştırmaktan kastimiz pistonları havada gezdirmek mi ? Biyel kolları subaplara yataklanmis ve yağ filmi üzerinde minumum sürtünme ile hareket etmektedir . Egzantrik mili olmasa külbütörleri kim kontrol edip subapları kim açıp kapatacak. Sizin daha sıkıştırma oranlarına kafa yoracaginiza bu işin temel teorisini anlamanız lazım.Ya arkadaşlar bir motor forumuna kayıt oldum hiç anlamadım konu felan açamadım. Buraya yazayım dedim ama kusura bakmayın yanlış yere açıyorum burası Elektrik Elektronik forumu ama şimdiden affola. Bir bilgisi olan varsa ateşlemeli motordan sorularım şu şekilde olacak.
1) piston üst ölü noktada iken motor bloğu tepe noktası ile mesafesi kaç mm dir. 1.6 motor için ve 1.4 motor içinde bu mesafe aynımı oluyor? Performans bakımından atıyorum 5 mm ise bu sıkıştırma 3 mm yaparsak daha mı artısı olur? (Tabi böyle yaparsak krank ölçüsünü de değiştirmek gerek değiştirdiğimizi düşünelim.)
2) 1600 CC motoru ele alırsak 1600/4=400cc 1 silindir hacmi 400 CC lik bir hacimde hava ve yakıt karışımı yüzdeleri nedir? Örneğin %50 benzin %50 hava mı bilen varmı. Bu mazot da ve benzin de de aynı mı. Veya gaz ile çalışınca motora gönderilen yüzde oranı değişir mi?
3) 1400cc ve 1600cc.. bu pistonların çapını bilen var mı. 1400 Cc nin tek silindiri 350cc bunun çapı önemli benim için. (Nedeni kaç mm3 olduğunu hesaplayacağım sıkıştırma için. Sıkışma da mm3 ele alırsam daha iyi olur benim için.)
4) motorda ki krank mili egzantrik mili olmasa mesela (motor çalışmaz diyeceksiniz ama misal diyoruz yani örnek) bu durumda daha mı az yakar motor. Tahminim kranktaki biyel kolu sürtünme yapıyor, biraz zorlar haliyle. Egzantrik de subap yaylarını itiyor oda zorluyor biraz haliyle. Eğer ikisi olmasa az yakar gibime geliyor doğru tahmin mi? Pistondaki segmanlar da zorlar mı. Onlarda sürtünüyor yani sonuçta
Sorularım bu kadar şimdiden teşekkürler. Lütfen ayrıntılı şekilde cevap olursa benim için iyi olur. Tekrar afola.
1) piston üst ölü noktada iken motor bloğu tepe noktası ile mesafesi kaç mm dir. 1.6 motor için ve 1.4 motor içinde bu mesafe aynımı oluyor? Performans bakımından atıyorum 5 mm ise bu sıkıştırma 3 mm yaparsak daha mı artısı olur? (Tabi böyle yaparsak krank ölçüsünü de değiştirmek gerek değiştirdiğimizi düşünelim.)
Sıkıştırmayı artırınca ortalama basınç artacağı için motor gücü artar.Son 20 yıldır binek otomobillerde kullanılan benzinli (benzinli) motorlarda, sıkıştırma oranları tipik olarak 8:1 ile 12:1 arasında olmuştur. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok üretim motoru daha yüksek sıkıştırma oranları kullanmıştır
https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
Ya arkadaşlar bir motor forumuna kayıt oldum hiç anlamadım konu felan açamadım. Buraya yazayım dedim ama kusura bakmayın yanlış yere açıyorum burası Elektrik Elektronik forumu ama şimdiden affola. Bir bilgisi olan varsa ateşlemeli motordan sorularım şu şekilde olacak.
1) piston üst ölü noktada iken motor bloğu tepe noktası ile mesafesi kaç mm dir. 1.6 motor için ve 1.4 motor içinde bu mesafe aynımı oluyor? Performans bakımından atıyorum 5 mm ise bu sıkıştırma 3 mm yaparsak daha mı artısı olur? (Tabi böyle yaparsak krank ölçüsünü de değiştirmek gerek değiştirdiğimizi düşünelim.)
2) 1600 CC motoru ele alırsak 1600/4=400cc 1 silindir hacmi 400 CC lik bir hacimde hava ve yakıt karışımı yüzdeleri nedir? Örneğin %50 benzin %50 hava mı bilen varmı. Bu mazot da ve benzin de de aynı mı. Veya gaz ile çalışınca motora gönderilen yüzde oranı değişir mi?
3) 1400cc ve 1600cc.. bu pistonların çapını bilen var mı. 1400 Cc nin tek silindiri 350cc bunun çapı önemli benim için. (Nedeni kaç mm3 olduğunu hesaplayacağım sıkıştırma için. Sıkışma da mm3 ele alırsam daha iyi olur benim için.)
4) motorda ki krank mili egzantrik mili olmasa mesela (motor çalışmaz diyeceksiniz ama misal diyoruz yani örnek) bu durumda daha mı az yakar motor. Tahminim kranktaki biyel kolu sürtünme yapıyor, biraz zorlar haliyle. Egzantrik de subap yaylarını itiyor oda zorluyor biraz haliyle. Eğer ikisi olmasa az yakar gibime geliyor doğru tahmin mi? Pistondaki segmanlar da zorlar mı. Onlarda sürtünüyor yani sonuçta
Sorularım bu kadar şimdiden teşekkürler. Lütfen ayrıntılı şekilde cevap olursa benim için iyi olur. Tekrar afola.
Krank olmazsa motorun ürettiği tork nasıl motor dışına alınacak?Ekli dosyayı görüntüle 102822 Ekli dosyayı görüntüle 102823
Yukarıdaki şekiller (konik ve silindir) büyüklüğü, günümüzde kullanılan motorların piston yukarda iken (sıkıştırma zamanı) büyüklüğündedir. Yani mm3 olarak ele aldığımızda atıyorum günümüz motorların pistonu yukarda iken sıkıştırma alanı 60 mm3 ise, bu şekillerin yanma odası büyüklüğü de 60mm3 tür. bu yüzden dolayı mm3 olarak hesap yaparsak veya sıkıştırma zamanında benzin ve hava ne kadar yer kaplıyorsa hesabı bu şekilde yapsak daha iyi olur. Şekillerin büyüklüğünü anladık. Yani sıkıştırma büyüklüğünde illa içeride piston olacak değildir. Çünkü sıkıştırma zamanında basınç etkisi ile piston ileri geri hareket etmektedir günümüz motorlarda. Şekillerdeki yanma odaları ise bir sıkıştırma büyüklüğünde olduğu için (konik ve silindirin) bu basınç ağız kısmından (yani çıkış kısmı) basıncı aynıdır. Yani çıkıştaki bir nesne cisim günümüz motorlarda ki piston nasıl hareket ediyorsa çıkıştaki o cisim de aynı şekilde ve aynı basınçta hareket edecektir. Bu böyledir.
Emme ve egzoz kısmını düşünüyorum. İllaki yapılır. Şimdi benim ihtiyacım olan günümüz motorlarının sıkıştırma zamanındaki piston üst ölü noktada ikenki boşluk kısmının mm3 ölçüsü veya yanma gerçekleştiği zamanki hava ve benzinin kapladığı alan tabi mm3 olarak.
Günümüz motorlarda krank ve egzantrik mili mevcut ama eğer ki bu şekillerde bir motor yapabilirsem krank ve egzantrik olmayacak. Bu yüzden krank ve egzantrik milinin harcadığı gücü sordum sizlere.
Birde önemli olan şekillerdeki konik ve silindirik cisimlerin şekillerin basınç/hava çıkış yani itilen basınç. Bu konik kısımda farklı silindirik şekilde farklı olur. Yani ucu sivri bir konikte basınç daha çok olur bence sizin görüşünüz nedir?
Rotary ya da wankell motoru hiç bilmeden ve fikir sahibi olmadan sıfırdan tekrar bunları icat etmeye varacak bu işin sonu bence .Konik bir yanma odası mı tasarlıyorsunuz yoksa konik bir silindir mi? Burasını anlamadım.
Ayrıca yanlış anlamayın ama içten yanmalı motorun çalışma şeklini anladığınızı zan etmiyorum..zira " Çünkü sıkıştırma zamanında basınç etkisi ile piston ileri geri hareket etmektedir günümüz motorlarda" cümlesi temelden yanlış.
Bir yanlışta yanma odası tasarımını çok küçümsüyorsunuz. Yanma odasının şekli şemalı buji ve enjektörlerin konumu motor gücü ve verimine direkt etki eden konulardır. Konik olmazlar bu yüzden.
Ek olarak Motorda krank mili gibi bir mekanizma olmaz ise birden fazla silindiri nasıl senkronize çalıştıracaksınız orasını anlamadım? Döngüyü nasıl sağlayacaksınız? doğrusal hareketi nasıl dairsel harekete çevireceksiniz?
Aynı şey Kam mili içinde geçerli. Supap mekanizması nasıl yönetilecek.Supap değilde port ssitemi kullanacaksanız verimlilik nasıl sağlanacak? Tabi Koenigseng'in free valve ssitemi gibi bir sistem kullanacaksınız bir şey diyemem ama o sistemi yapmak başlı başına ayrı bir mühendislik.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?