Ateşlemeli motor ile ilgili..

Cehaletimi mazur görün ama:

Motor bloğu tepe noktası nedir?
Kare pistonlu motor yapan sanayideki amca bile teknik konulardaki devasa boyutlardaki eksikliklerine rağmen ( cehalet demiyorum , saygı duyuyorum ) iyi kötü ortaya ayakları yere basan bir şey üretmiş. Tasarım olarak çok kötü olabilir ama en azından calisan bir protip yapmış. Hayal etmek , düşünmek nasıl olur diye kafa yormak güzel bir şey ama bu işin en temel bilgilerine sahip olmadan bu işlere kalkışınca insan ya aleme komedi oluyor ya da ortaya çok yanlış ürünler çıkartıyor. Edison gibi bilimsel veri ilkelerine sahip olmadan deneye yanıla bir yerlere varmanın zamanı çoktan geçti.
 
Pistonun çalıştığı silindirin en üst noktası.
O zaman yukarıda verilen Üst ölü nokta ile silindirin üst noktası arası mesafe verileri yanlış.

Üst ölü nokta o kadar farklı yerlerde oluyor ki blok yüzeyini geçtiğini gördüm, blok yüzeyine yukarıda verilen oranla alakası olamayacak kadar uzak olanı gördüm.Bu işin kesin bir standartı yok.

Yanma odasını geçtim.Millet Pistonun kafasını şekilden şekile sokuyor verimli yanma için.
 
Olmaz. Piston üstü ile supap mesafesi 40 mm olurmu hiç. O zaman sıkışma olmaz. Piston silindirin yarısında ateleme kesinlikle söz konusu değil bırakın yarısını çeyreği bile olamaz. Çapı 80mm silindir desek bu normal fakat yarısı 40 mm yapar bu normal değil


Paten söz konusu olunca onu almak mesele değil zaten.Örneğin "Common Rail" patentlidir ama firmalar parasını bastırıp kullanım hakkını alırlar.Zira getirisi götürüsünden çoktur.
Olsun sonuçta para veriyorsunuz. Para vermeden bir dizayn olsa daha mantıklı benim için..
Çalışma şekli aynı ölçüleri farklıysa sorun olmuyor. Yoksa kimse motor üretemezdi.
Birde icat olalı 100 seneyi geçmiş artık. Patent gerekmez
İşte millet bu şekilde düşünmüyor. Atıyorum Mazda veya Toyota aynısını yaptın diyelim. Pat dava geliyor.
 
Şekilden şekile sokarlarsa o ayrı hacmide dahil edersin.
Yeniden hesaplanır.
Ortalama tepe noktası denir o zaman.
 
Olsun sonuçta para veriyorsunuz. Para vermeden bir dizayn olsa daha mantıklı benim için..
İçten yanmalı motorların neresinde hangi patent var, hangisinin süresi doldu, hangisi patent dışı kaldı bilmiyorum açıkçası.

Lakin hiç birine benzemeyen, hepsinden farklı bir motor yapacağım derseniz ortaya bir mühendislik faciası çıkacaktır. Buna adım gibi eminim.

Verimi, ömrü, imalat teknolojisini falan geçtim tasarım faciası olur böyle bir motor.
Şekilden şekile sokarlarsa o ayrı hacmide dahil edersin.
Yeniden hesaplanır.
Ortalama tepe noktası denir o zaman.
Benim o kadar bilgim yok.
 
Bilmiyorum bakalım..
Şimdi ateslemeye gelelim. Ateşleme için ark nasıl olmalı. Yani şöyle sorayım. Bujinin arkını başka nasıl uretebilirim. Deneme için küçük bir silindir deneyeceğim. Maksat 2ml veya 4ml benzin hava karışımını bir silindir bakırın içinde patlatmak. Oluşan enerjiyi bakırın çıkışına pim yerleştirecegim ve pim de bir tartı veya bir kilo veya bir ağırlık buna tepki edecek. Çizimlerim den önce hasas denemeler hassas değerler göreyim ki hesaplamalar yanlış olmasın istiyorum.
Bir bujinin arkını bir bakır tel veya bakır levha ile yanma bölgesine iletmem gerek. Arkı iletebilirmiyim. Veya küçük bujiler varmı. Veya bujinin ürettiği bir arkı bir Elektronik veya Elektrik ile yapabilirmiyim. Yaparım her şekil olur elektrik ve elektronik ama nasıl bir ark gücü ne arkın. Küçük bir kivilcim yeterli olurmu. Bakır dış çap 14mm iç çap 8mm. Denemem için 3 veya 4 cm yeterli.
Maksat en iyi patlamayı ne kadar benzine ne kadar hava karışımında olacak bu önemli. Bu kadar ayrıntı yok. Heralde 3 cm bakir boru 20ml bir benzin hava alır içine. Daha sonradan 3cm bakırın 8mm delik mm3 çıkaracağım. Deney bu. Çakmak manyotosu ile ateslenir mi. Veya buji arkını iletsek daha iyi olur. Veya mini bir buji 8mm çapa giracek şekilde. Trafo ile devre ile uğraşmak istemiyorum çok vakit kaybı
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…