ATV71 Hakkında 1 Soru

Katılım
28 Tem 2009
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar merhaba,

Forumu taradım ama sanırım bahsedeceğim türden problemle kimse karşılaşmamış...

Elektriksel yapı:
Arkadaşlar 4 kwlık motorumu ATV 71 ile sürmekteyim... Motorum dur kalk komutlarını önünde bulunan sensörden almakta ve Stop Configuration fonksiyonlarına göre serbest duruşa geçmekte...

Mekanik yapı:
Motorumun önünde redüktör aktarma mekanizması olarak zincir ve dişli bulunmaktadır...

Sorum ise ileri komutu geldiği halde motorumun ekranında -5,63, -4,30, -3,9 gibi eksi yönde olduğunu gösteren rakamlar çıkıyor... Sensör güç kaynağı fazları kontrol ettiğimde herhangi bir problem göremiyorum... Sensörden ileri bilgisi geldiği halde ATV71 neden sabit kalmaktadır?

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...
 
Bildiğim kadarı ile, ekranda "-" çıkması, sürücünün geri çalışdıgının göstergesidir.Eger, bu işaret sizi rahatsız ediyorsa termınaldekı baglantı yönünnü değiştirin, sonrada motora gıden fazlardan ikisin yerini değiştiriniz.
 
LI1 ileri terminali
LI2 geri terminali
baglantısıdır.
geri terminalden komut geliyorsa - yazar.
 
eksi işaretli olan frekans değeri sanırım . Çünkü ileri komutu geldiği halde azalan bir değer var. stop fonksiyonu serbest duruş olduğu zaman durma esnasında - hz göstermemesi lazım ancak dönen devri yakalama aktif ise motoru durdurup sonra diğer tarafa döndürdüğünde + hz değerine geçmesi lazım .
 
Aslında sorumu tam anlatamadım... Şimdi uygulamada + yönde yani ileri doğru düzgün çalışıyor... Ama bazen bu rutin birden bozuluyor... Sensörümden sinyal gelmediği halde bir türlü RUN a kalkamıyor... Ekrana bakıyorum ve Ters yön de herhangi bir frekansta takılı kaldığını görüyorum...
Çözüm olarak da ileri komutunu False yapıp Reset atmak zorunda kalıyorum...
Rutin çalışan bir ATV71 neden - Eksi değerde birden takılı kalır ve Reset ister ?
 
Kısaca Özetleyim... İleri komutu geldiği halde bir türlü RUN yapamıyor ve - Eksi (Ters) yönde bir frekansta takılı kalmış bekliyor...

Ayrıca Geri gitmesi için hiç bir sebep yok... Mekanizma sadece ileri yönde olması gerekiyor...
 
Çok sıradısı bir durum.
İstemeden yanlış bir parametreyi aktif etmiş olabilirsiniz.
Sizin için önemli olan parametreleri not alıp fabrika reset yapmanızı öneririm.
Çogunlukla istenmeyen durumlardan kurtarır.
 
sistem hata verdiği anda sensörü iptal edip sürücünün kendi klemens bağlantısı üzerinden ileri komutu verdiğin zamanda sürücü ne yapacağını bilemiyorsa sürücünle ilgili bir problem olabilir. Eğer hata vermeyip normal çalışıyorsa sensöründe sorun olabilir. ayrıca iarslan arkadaşın dediklerinide deneyebilrsin. Kolay gelsin.
 
hocam çok teşekkür ederim... öncelikle parametreleri ben bi kayıt edip, benim haricimde herhangi bir parametre optimize edilmiş mi onu bi kontrol edeyim... Çünkü bu şekilde çalışan 2 mekanik yapım mevcut... Her ikiside dual (ikiz) sistem... bunlardan sadece 1. si hata veriyor... Ötekinde hiç bir hata yok...

Bu yöntemleri deneyim... İnşallah önemli bir şey yoktur...

Teşekkür ederim... Kolaylıklar dilerim...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,283
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst