ATV71 sürücü motor hız problemi?

RenaCC

Üye
Katılım
13 Haz 2011
Mesajlar
23
Puanları
1
ATV 71 sürücü bağlı olan bir motorda Hız ile ilgili bir sorun yaşıyoruz. ve çözemedik.
15 kw motor bağlı sürücüye. bir ana makina var birde bu motorun dönderdiği bir mil var. bu milin devri ana makinanın devrinden %3 düşük olması gerekli.Ana makinanın süratı 100 devir de iken mil 97 devir de dönmeli. Sistem şöyle çalışıyor.
Mil boşta dönünce minimum hızda dönüyor makina ile akuple olmuyor onda sorun yok . Ana makina ile birlikte dönmeye başlayacağı zaman bir switch var ve bu switch aktifleştiği zaman bir potansiyometreden hız referansı alıyor ve birlikte %3 eksik olarak mil dönmeye başlaması gerekli. ana makinayı 100 devire getirdiğimiz zaman milin dönüşünü 97 ye gelecek şekilde pot'tan ayarlıyoruz.Fakat hız 20 ye düştüğünde 19 devirde dönmesi gereken mil 24 devirde dönüyor.Düşük devirdeki bu hız ayarını yakalayamıyoruz bir türlü.sürücü parametreleri ile oynayınca bu kez yüksek hızda şaşıyor. aynı şekilde potansiyometre ile oynayıncada şaşıyor. Bu hız açısını yakalayabilmemiz için ne yapmamız gerekiyor.

Yardımcı olabilecek arkadaş varsa sevinirim.

Sürücü ve klemens bağlantıları aşağıdaki gibi.

WhatsApp Image 2022-03-11 at 15.48.57.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-11 at 15.48.07.jpeg
 
ATV 71 sürücü bağlı olan bir motorda Hız ile ilgili bir sorun yaşıyoruz. ve çözemedik.
15 kw motor bağlı sürücüye. bir ana makina var birde bu motorun dönderdiği bir mil var. bu milin devri ana makinanın devrinden %3 düşük olması gerekli.Ana makinanın süratı 100 devir de iken mil 97 devir de dönmeli. Sistem şöyle çalışıyor.
Mil boşta dönünce minimum hızda dönüyor makina ile akuple olmuyor onda sorun yok . Ana makina ile birlikte dönmeye başlayacağı zaman bir switch var ve bu switch aktifleştiği zaman bir potansiyometreden hız referansı alıyor ve birlikte %3 eksik olarak mil dönmeye başlaması gerekli. ana makinayı 100 devire getirdiğimiz zaman milin dönüşünü 97 ye gelecek şekilde pot'tan ayarlıyoruz.Fakat hız 20 ye düştüğünde 19 devirde dönmesi gereken mil 24 devirde dönüyor.Düşük devirdeki bu hız ayarını yakalayamıyoruz bir türlü.sürücü parametreleri ile oynayınca bu kez yüksek hızda şaşıyor. aynı şekilde potansiyometre ile oynayıncada şaşıyor. Bu hız açısını yakalayabilmemiz için ne yapmamız gerekiyor.

Yardımcı olabilecek arkadaş varsa sevinirim.

Sürücü ve klemens bağlantıları aşağıdaki gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 85771
Ekli dosyayı görüntüle 85772
Kullandığınız bu sürücü kapalı çevrim çalışan bir vektör kontrollü sürücü mü ?
Edit : Pot demişsiniz. Görmedim , sonradan farkettim. Encoder dir o büyük ihtimal . Peki daha önceden bu kadar düşük devirlerde devir farkındalığı sağlayabiliyor muydunuz ?
 
Son düzenleme:
ATV 71 sürücü bağlı olan bir motorda Hız ile ilgili bir sorun yaşıyoruz. ve çözemedik.
15 kw motor bağlı sürücüye. bir ana makina var birde bu motorun dönderdiği bir mil var. bu milin devri ana makinanın devrinden %3 düşük olması gerekli.Ana makinanın süratı 100 devir de iken mil 97 devir de dönmeli. Sistem şöyle çalışıyor.
Mil boşta dönünce minimum hızda dönüyor makina ile akuple olmuyor onda sorun yok . Ana makina ile birlikte dönmeye başlayacağı zaman bir switch var ve bu switch aktifleştiği zaman bir potansiyometreden hız referansı alıyor ve birlikte %3 eksik olarak mil dönmeye başlaması gerekli. ana makinayı 100 devire getirdiğimiz zaman milin dönüşünü 97 ye gelecek şekilde pot'tan ayarlıyoruz.Fakat hız 20 ye düştüğünde 19 devirde dönmesi gereken mil 24 devirde dönüyor.Düşük devirdeki bu hız ayarını yakalayamıyoruz bir türlü.sürücü parametreleri ile oynayınca bu kez yüksek hızda şaşıyor. aynı şekilde potansiyometre ile oynayıncada şaşıyor. Bu hız açısını yakalayabilmemiz için ne yapmamız gerekiyor.

Yardımcı olabilecek arkadaş varsa sevinirim.

Sürücü ve klemens bağlantıları aşağıdaki gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 85771
Ekli dosyayı görüntüle 85772
ana makinedeki hız kontrolün analog çıkışında hız bilgisi alıp diğer cihaza referans olarak girmeyi denediniz mi
 
Son düzenleme:
Kullandığınız bu sürücü kapalı çevrim çalışan bir vektör kontrollü sürücü mü ?
Edit : Pot demişsiniz. Görmedim , sonradan farkettim. Encoder dir o büyük ihtimal . Peki daha önceden bu kadar düşük devirlerde devir farkındalığı sağlayabiliyor muydunuz ?
Şöyle anlatayım ana makina dc motor mil dc motor iken bu problemi yaşamıyorduk. tacho jenaratörleri ile ayarlanmış sistem bir sorun olmuyordu. sistem bayağı eski.90 lardan kalma.
Şu an ana motor dc tacho ile çalışıyor. biz milin motorunu ac motor ile değiştirdik. ondan sonra bu problemi yaşamaya başladık. milin yanındaki switch makinaya yaklaştığında boşta sabit devirle dönen milin hızı artıyor. potansiyometre yada HSP parametresi ile hız ayarı yapabiliyoruz fakat %3 farkı bir türlü tutturamıyoruz. (motorda encoder yok)
ana makinedeki hız kontrolün analog çıkışında hız bilgisi alıp diğer cihaza referans olarak girmeyi denediniz mi
ana makina dc motor tacho takılı ve motorun önünde büyük bir redüktör var. bu redüktöre den çıkışta dönüyor makina.
 
ben motor değişimi yapacağim zaman şu mantığı işletirim sökmeden önce dönen parçanın maksimum devrini alırım daha sonra motoru değiştirdiğim zaman invertörden maksimum frekansı aynı değere getiririm o şekilde pek sorun çıkmıyor 1400d/d bir motorun varsa invertöre 1 volt verirsen 140 devir 10 volt verirsen 1400 devir ile dönüyormu onları bir kontrol et istesen yada bir referans kartınız varsa voltajları veren ondada senkron çıkış problemi olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
129,773
Mesajlar
929,957
Kullanıcılar
452,533
Son üye
basocak

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst