balans alımı

Ali bey
Uzun zamandır sizin gibi bilgili bir usta ariyordum .
Ben eski çalışmayan , özellikle tek silindir agir devir (en çok 900 ) motorlara merakliyim . Onları önce calistiriyorum sonra daha iyi hale getirmeye çalışıyorum , bu noktada resimlerde de goreceginiz üzere büyük ve ağır volanlar var . Ingilizce sitelerde 1 senedir arıyorum ama net bir cozum bulamadım . Mr x metodu diye bir metod varmis ama ben tam anlayamadım. Sizden ricam bu volanlarin nasil salınımı (balansi) alinir , ? Düzgün iş çıkarabilmem icin cok gerekli bir konu.
Yardımcı olursanız minnettar olurum.
Sorunu şu videoda daha iyi görebilirsiniz;
Saygılarımla
Mesut
 

Ekli dosyalar

  • 20170209_165518.jpg
    479.4 KB · Görüntüleme: 16
  • 5 bg slavia bakim 1_20697.jpg
    122 KB · Görüntüleme: 13
  • 20160629_193426_139795.jpg
    120.4 KB · Görüntüleme: 16
Soyle çözüm var diyorlar ama anlayamadım

 
Ustam nerdesin ?
Acil yardim lazim , motoru toplamaya başlayacağı m.
 
Piston mili kalsın biyel kolu ile krankın yerinde balansını al yeteli olacağını zannderim.
 
Yanlış veya eksik bisey yapmak istemiyorum . Nasil yapacağımı biarz anlatabilirmisiniz ?
Saygılarımla
Esut="metinata, post: 733323, member: 119829"]Piston mili kalsın biyel kolu ile krankın yerinde balansını al yeteli olacağını zannderim.[/QUOTE]
Yanlis
 
Yukarida resimdeki islem nasil yapiliyor , bilen var mı ?
 
Sorunu çözdüm gibi , eger motor zıplayarak çalışıyor ise volanin uzerindeki karşı ağırlık a ağırlık ekliyorsunuz, yok motor yatay geziniyorsa volandaki karşı agirligin tam karşısına agirlik ekliyorsunuz .
Deneme yanilma yöntemi ile en dogru ağırlığı buluyorsunuz .
Ben bu ağırlıkları buzdolabı fitillerindeki miknatislarla yaptım ve oldukca başarılı oldum , cunku agirligi arttırıp azaltabiliyor ve yerini kolayca degistirebiliyorum .
Tabii birde statik ve dinamik salınımlari ayrı ayrı çözmek gerekli .
Saygılarımla. Mesut
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…