Motor sürekli frendedir çalışmasıyla birlikte fren bobini enerjilenir ve oluşan manyetik alanla fren düzeneği çalışır kasnak açar. Alternatif akımda sıfır geçiş noktaları olduğundan ve DC'ye göre açma kapama süresi daha uzun olacağından tercih edilmez. Uygulamada kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kullanılmaktadır. En sağlıklısı tam dalga doğrultucudur.
Birisi uçurumun kenarında onu sürekli ve sıkı şekilde mi tutarsınız. Bir tutup bir gevşetip bir bırakarak mı tutarsınız. Sevmediğiniz biriyse durum tabii ki değişir
Bizim sistem enerjilenince açma yaptığı için açma işleminin tam ve sağlıklı olması için tam doğrultma idealdir diyebiliriz. Kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kondansatör şişer bozulursa balata güme gidebilir.
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Uzun süre fren kapalı yani devrede kalırsa diyotlar ısınabilir demek istediniz herhalde. Frende kalma olayı vinç sistemlerinde hayati öneme sahip. Pekala bu konuda önlem, tedbir ?