Batarya BMS sorunu?

LZ2P2j.jpg

üstatlar ros yazan parçalar transistore benziyor bunun tamiri mümkün değildir sanırım. en azından bu parçaları değişirse ki yapmam zor yeni bms yarın organize ediyorum. sakarlığıma dikkat etmem lazım. yok yere bms ten olduk...
iyi haftasonları...

Tam şarz gerilimini ölçün 54.6 civarı olması gerekiyor. Dolum sırasında 13 bataryayı da ölçün her biri 4.2 voltun üzerine çıkmamalı. Pahalı bir gurup yazık olmasın sonra keşke dersiniz. İhmal etmeyin ölçümlerde sorun çıkarsa yeni bms ile değiştirin. Bataryalarınız yeni olduğundan kısa vadede sorun çıkarmayabilir.
 
tek tek ölçüm, hem şark esnasında hemde şarjdan sonra.
dengesizlik yoksa sıkıntı çıkarmaz kanaatindeyim.
 
tek tek ölçüm, hem şark esnasında hemde şarjdan sonra.
dengesizlik yoksa sıkıntı çıkarmaz kanaatindeyim.
Reiscim bu ros yazan parcalar Sigorta gibi geldi on saniyeye yakin duman cikti ne diyim bunlar yanmis iste. Tam sarjda 52v a ulasiyordu. Sarj cihazim 54.3/v cc cv. İcim rahat olsun 65 li.ion pil riske atamadim uzak dogudan aldigim panasonic piller. Guncel degeri 1000tl. Allahtan fazladan bms. De almisim da onu monte edeyim. Tskler ustat
 
o parçaları sağlam olanla kıyaslayın .
onlar sanki transistor gibiler.

kodu modu yok mu onların?
 
Ustat yeni bms bundan farkli sanirim uzerinde ROS yaziyor bu parcalarin. Ama ne olduklarini inan bilmiyorum.
 
Şarz cihazınız 54.3 volt maksimum veriyorsa uzun süre sorun çıkmadan kullanabilirsiniz. İhtiyatlı olmak için ayda bir hücreler arası farklılıkları ölçüm yaparak takip edin. Fırsat bulabilirseniz her şarz ve deşarda hücre gerilimlerini kaydedin. Bir çetele tutun bunda 1 den 13 e kadar pil numaraları ve 1. şarz-deşarz, 2. şarz-deşarz v.s. şeklinde devam etsin. Bms devreniz yeni de olsa en az 3 döngü kayıt alıp takip etmeniz yararlı olabilir. Sorun çıkmaz ise takibi bırakırsınız. Lion piller 4.2 volt makimum gerilim ile şarz olur ve bu gerilimi uzun süre kaybetmeden taşırlar. 4.2 voltun altındaki gerilimler ile şarz olursa batarya ömrü daha uzun olur ama tam kapasite ile kullanmamış olursunuz.
 
üstatlar bahsettiği resimde yanmış parça r005 kodlu resistor olduğunu öğrendim. iki uç arasındaki direnci ölçmeye çalıştım sağlam ve yanıklarda da 1.5 ohm olduğunu hesapladım bunlar 1w lık direnç sanırım. çalışıp çalışmadğını anlayamadım. işin garip olanı dirençsiz ortamda da 1.5 ohm ölçüm yapıyorum sanırım multimetrem biraz bozuk olabilir.
 
1.5 ohm ise o direncler cikis hatti uzerindedir. wattli direnctir. ozelligi ise birden fazla olmasi paralel baglandiginda direnci dahada duserek sont direnci yerine kullanilmakta olmasidir.

Bu direnc uzerinde dusen gerilim bir kontrolcu tarafindan algilanip akim limitleme yani cc modunda calismayi saglar.

Uygun degerde bir direncle degistirip kullanima devam edebilirsiniz. bu direncin arizali olmasi ayar yapilan cc set degerini dusurmus olacaktir ohm kanununa gore eger yandiysa.

Kisa devre aninda devreden anlik cok yuksek akim gecmesi en hassas olan.direncin yanmasına neden olmus olabilir.
 
abi 1.5 ohm olmayabilir çünkü rutin ölçtüğüm direnç de 1.5 yani multimetrem sıkıntılı olabilir. r005 direncinin iki ucuna temas ederek ölçtüm. belki benim olayım yanlış bilmiyorum. bilen birilerine göstermeliyim. teşekkürler.
 
1.5 degil 0.5 tir mesela.. ama o direncin ozelligi dusuk omajli olmasidir. dusuk omajli direncleri olcmek icin miliohm metreler var. en saglikli onunla olculur.

Ama ana mantik dusuk omajli direnc olmasidir. Siz yine bir bilene sorup gosterip ogreniniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,784
Mesajlar
930,072
Kullanıcılar
452,560
Son üye
𐱅𐰇𐰼𐰚🐺

Yeni konular

Geri
Üst