Beko 9852 NF Buzdolabı Soğutmuyor?

Sizce sorunum nedir?

  • Gaz kaçağı yapıyor, tamire değmez, at gitsin.

    Oy: 0 0.0%
  • Gaz kaçağı yapıyor, tamire değer, biraz para harca ve yaptır.

    Oy: 0 0.0%
  • Gaz bitmiş, doldursan düzelir

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

beko9852NF

Üye
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
44
Madde madde yazacağım, birileri bana madde madde yardımcı olabilirse çok sevinirim.

1- Yaklaşık son 1 sene boyunca dolabımın soğutma özelliği yavaş yavaş kayboldu. İlk önce buzluk kısmı ürünleri dondurmamaya başladı. Yani alt bölümden biraz daha soğutmaya başladı o kadar. Sonra yavaş yavaşalt bölüm neredeyse %85 oranında soğutma niteliğini yitirdi. Üst bölüm ise alt bölümün olması gerektiği kadar soğutmaya başladı. Yani şu an üstteki no-frost buzluğu alt bölgedeki normal soğutma bölümü olarak kullanıyorum.

2- Eve bir servis çağırdım, buzdolabını öne doğru çekti. Eliyle bir şeye baktı, her hangi bir şeyi sökme, açmadı, yaklaşık 15 sn içinde notunu verip "dolabınız gaz kaçırıyor" dedi. ve bana 350 TL gibi bir masraf çıkarttı. Ürün zaten yaklaşık 10 senelik bir ürün olduğu için tamiri için 350 TL vermek bana fazla geldi.

3- Usta bana dedi ki: "bunu başka ustalara gösterirsen sana gaz basıp verebilirler, ama o gaz da bir süre sonra gaz kaçağından kaybolacaktır. Yani bir süre sonra aynı sorunu yaşarsın." Ben de dün başka bir ustaya anlattım durumu, bana gaz basmamız gerektiğini, gaz kaçağının tespit etmenin mümkün olmadığını, ancak gaz basılarak bunun zamanla görülebileceğini söyledi.

4- Basılan gazın "gaz kaçağı varsa bile" 6 ila 12 ay içinde boşalacağını söyledi. Sahiden gaz bastırsam ve gaz kaçağı da varsa ben ne kadar daha kullanabilirim buzdolabımı?

5- İkinci el buzdolabı almaya kalktığımda 500 tl civarında bir para vermem gerekecek. Bense o kadar para vereceğime, bir o kadar daha verip sıfır ürün alayım diyorum. Ama şu anda her ikisine de ayırabilecek bir bütçem yok. Bana 100-150 tl gibi bir bütçe ile çözüm lazım.

6- İlk gelen ve bana 350 tl masraf çıkaran usta bana dolabın soğutmak için makinayı sürekli çalıştırdığını, o yüzden makinanın boşa elektrik harcadığını, fişini çekmemin daha mantıklı olacağını söyledi.

Tüm bu yazdıklarımdan sonra, sizce:

A. Buzdolabıma gaz bastırmam mantıklı mı?
B. Gaz bastırsam ve gaz kaçağı da varsa bu gaz beni ne kadar idare edebilir?
C. Sizce Gaz bitmesi ve gaz kaçağı ihtimalinin dışında bir ihtimal var mı?

Bunun dışında bana önerileriniz nedir?

Not: B.evler/istanbul bölgesinde oturuyorum, uygun fiyata çözüm ve tamirci önerilerinize açığım.

Teşekkürler.
 
sayın arkadaşım sizin dolabınızda eger motoru saglamsa... kaçak gövde içinde dolaşan kondenser borularındadır... gövde kondanserinin iptal edilip dıştan bir tel kondaser takılıp gaz verilmesiyle sorun çözülür....yanlız gövde boruları iptal edildigi için kapı kenarları terleme yapar...size 350 tl fiyat veren arkadaşta sanırım bu işlemi yapacaktır... yanlız fiyatta uçmamış resmen çoşmuş ...bu işlemi maksimum 200 tl ye yaptıra bilirsiniz...işinin ehli bir usta yaparsa sorun çıkmaz ....kapı kenarlarının terlemesi özellikle çok sıcak ve nemli havalarda sizi rahatsız edebilir tek sakıncası budur...
 
Sayın Arkadaşım,
Yaşadığım tecrübeyi anlatmak istiyorum. Buzdolabını (beko no-frost) aldıktan 5 sene sonra üst kısım soğutmamaya ve kapağa yakın kısımlardan başlayarak karlanmaya başladı. Servis geldiğinde alt kapağın açık kaldığını karlanmanın bu yüzden olduğunu söyledi. Kapaya alarm takarak bu sorunu hallettim. Fakat kapıda başlayan karlanma her yere dağıldı. Karlanmaya rağmen içine koyduğumuz dondurma birkaç günde süt kıvamına geliyordu. Sorun kapının açık kalması değil. Servis tekrar geldiğinde bana hak verdiler. Sıcaklık ölçen bir cihaz getirdiler. Cihaz dolabın üst kısmının ısısını 1 dk ara ile ölçüyor hafızasına kaydediyor. 24 saat kaldı aldılar. Daha sonra gövdenin değişmesine karar verdiler. Sebep üst kısımda gövdede çatlak olması, küçük bir çatlak zamanla büyüyor. Bu iş için para almak istediler, dolabın garantisi 3 sene gövde garantisinin 7 sene olduğunu öğrendiğim içim için para almaktan vazgeçtiler. Sözde kendi inisiyatiflerinde değiştirdiklerini söylediler.??? Buzdolabı geldiğinde sadece kapakları değişmemişti. İç kısım tamamen farklıydı. 2 ay kadar önce soğutma sorunu yaşamaya başladım. derecesine yükselterek kullanmaya başladım. Servis sorunun buz tutan yerin etrafına konulan sıtraforlardan kaynaklandığını söyledi. 400TL fiyat çıkardıve yaptırmaya deynez yenisini alın dedi. İş icabı taşınmak zorunda kaldım. şimdilik bir sorun gözükmüyor. Arıza sizinki ile aynı mı bilmiyorum. sadece konuyu görünce paylaşmak istedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,728
Mesajlar
929,298
Kullanıcılar
452,448
Son üye
nadir14

Yeni konular

Geri
Üst