BEKO BK 7541 T Buzdolabı termik atıyor

Katılım
15 Mar 2010
Mesajlar
49
Puanları
1
selamlar,
BEKO BK 7541 T Tek kapılı Buzdolabı 5 sn içinde termik atarak kapanıyor,
sorun motordan mıdır bu arızayı neden yapar, yıllardır kompresör durunca küt diye ses yapıyordu bundan dolayı olabilir mi, değiştirilecek veya kontrol edilecek parçalar varsa deneyebilirim,
eğer maliyet yüksekse mecburen hurdaya çıkacak,
teşekkürler
 
Son düzenleme:
kompresör kalkıyormu büyük ihtimal kalkmıyor.

varsa kalkış kondansatörü yada röle kontrol edilmeli. Kalkış sistemi sağlam ise kompresör mekanik sıkışık olabilir. motor dönemediği için fazla akım çekip termik attırıyordur. Fazla zorlamamak gerek.

Bu iki durum incelenmeli.
 
fişi takınca 4-5 sn kadar normal çalışıyor kompresör sonra termik kızarıp atıyor,
termik sadece kompresör arızasından mı yani sıkışmadan falan mı atar yoksa kondansatör veya röle de attırabilir mi?
teşekkürler
 
ilk çalışmada yardımcı sargıyı devreye alan rolenin kontaklarına bakın...motorun üzerinde zatenn...
 
ilk çalışmada yardımcı sargıyı devreye alan rolenin kontaklarına bakın...motorun üzerinde zatenn...

röle aşağıdaki resimde beyaz parça mı?
çıkardım şuan nasıl kontrol edebilirim,
teşekkürler

buzdolabırole.jpg

role.JPG
 
Son düzenleme:
aynen bunun kontaklarını kontrol edin eğer normalse motor gitmiştir...Enerji verdiğinizde motora yavaşca vurmayı deneyin..
 
aynen bunun kontaklarını kontrol edin eğer normalse motor gitmiştir...Enerji verdiğinizde motora yavaşca vurmayı deneyin..
3 tane soket girişi 2 tanede motora giren dişi uç var (S,R) hepsi birbiriyle kısa devre görünüyor bütün kontaklar,
bu röleyi başa nasıl deneyebilirim, yada röle olmadan yardımcı sargıyı çalıştırabilir iyim motordan emin olmak için ayrıca dediğiniz gibi hafifçe vurdum motora bi değişklik olmadı. rölenin içini açtım arıza yapacak bir parça göremedim kontaklarda temiz gibi
teşekkürler

roleic.jpg
 
Son düzenleme:
3 tane soket girişi 2 tanede motora giren dişi uç var (S,R) hepsi birbiriyle kısa devre görünüyor bütün kontaklar,
bu röleyi başa nasıl deneyebilirim, yada röle olmadan yardımcı sargıyı çalıştırabilir iyim motordan emin olmak için ayrıca dediğiniz gibi hafifçe vurdum motora bi değişklik olmadı. rölenin içini açtım arıza yapacak bir parça göremedim kontaklarda temiz gibi
teşekkürler

Ekli dosyayı görüntüle 18121
role ve termik =

termik =
yapısına göre 4 amp akım 5 sn den fazla geçerse ısınan bimetal kontak açık devre olarak akım geçmesini engeller.
role=
yapısına göre motorun çalışma akımının %35-%100 üstündeki akım değerlerinde yardımcı sargıyla ana sargıyı kısa devre edilerek indüklenir.
Demeraj sağlandığında çekilen akım azalır ,role kontakları açık konuma gelir.
Motorunuzun role termik terminalinde 3 adet pim vardır bu pimler eşkenar üçgen görünümünü anımsatır .
bu eşkenar üçgenin tepe noktası ana sargı ile yardımcı sargının ortak ucudur (termik buraya bağlanır)
size göre sağ alt köşe ana sargı girişidir ,sol alt köşe yardımcı sargı girişidir .
şebeke gerilimini ortak uçla ana sargıya uygular yardımcı sargıyı 3-5 sn ana sargı ucu ile tetikler iseniz motor sağlıklı ise direk çalışır.
Değilse ya Sigorta atar yada motordan inleme sesi gelir bu durumda motor değişimi kaçınılmazdır.
 
Bu yukarıda içini açmış olduğunuz parça röle yerine geçer. ilk kalkış anında soğuktur. akımı iki kontağından geçirir. bu kalkış sargısını uyarmak içindir. Bir süre sonra geçen akımdan dolayı ısınır ve direnci artarak geçen akımı keser. İçinden çıkan demir para gibi olan malzemeye kontaklar iyi temas ediyormu kontrol edin. Tekrar toparlayın test edin.

Yukarıda alfa romeo arkadaşın yönteminide uygulayabilirsiniz.

Şunu söyleyeyim. yukarıdaki mesajınızda fişi taktığınızda 4-5 saniye çalışıyor sonra termik atıyor dediniz. Eğer hızlı tepki verebilirseniz şöyle deneyin.

tüm bağlantıları yapın. Ancak Beyaz parçayı takarken açılı takıp sağ alttaki pine bağlantıyı sağlayın soldaki boşta kalsın. Soldaki kalkış sargısıdır. Bir parça 20 cm kadar 1.5 mm kablo alın. solda kalan pin ile beyaz parçadaki voltaj girişini kısa devre edip fişi takın. Ancak kompresör 2. saniyede kalkacaktır. Bu sürede 2 saniye sonra termik atmadan bu dışardan yaptığımız bağlantıyı ayırın.

yani demek istediğim kompresörü röle vasıtası ile değil elle kaldırıyoruz. Bu işlem sonucunda termik atmadan devam ediyorsa elinizdeki parça beyaz olan arızalı. eğer yine atıyorsa iki durum var.

1- ya termik değerini kaybetmiş erken açıyor termik değiştirilmeli
2- kompresör haddinden fazla akım çekiyor yada sıkışıyor.

Eğer amper ölçen bir ölçü aletiniz varsa ve çekilen akımıda aynı anda kontrol ederseniz bize bir bilgi verebilir.

kolay gelsin
 
role ve termik =

termik =
yapısına göre 4 amp akım 5 sn den fazla geçerse ısınan bimetal kontak açık devre olarak akım geçmesini engeller.
role=
yapısına göre motorun çalışma akımının %35-%100 üstündeki akım değerlerinde yardımcı sargıyla ana sargıyı kısa devre edilerek indüklenir.
Demeraj sağlandığında çekilen akım azalır ,role kontakları açık konuma gelir.
Motorunuzun role termik terminalinde 3 adet pim vardır bu pimler eşkenar üçgen görünümünü anımsatır .
bu eşkenar üçgenin tepe noktası ana sargı ile yardımcı sargının ortak ucudur (termik buraya bağlanır)
size göre sağ alt köşe ana sargı girişidir ,sol alt köşe yardımcı sargı girişidir .
şebeke gerilimini ortak uçla ana sargıya uygular yardımcı sargıyı 3-5 sn ana sargı ucu ile tetikler iseniz motor sağlıklı ise direk çalışır.
Değilse ya Sigorta atar yada motordan inleme sesi gelir bu durumda motor değişimi kaçınılmazdır.

sAYIN USTAM MOTOR KONUSUNDA uçları söylemişssiniz en üst nokta birleşik bize göre sağdaki ana sargı. ama eski arçeliklerde üsteki tek giriş altt tarafta demek istediğim bunular yeni modellerdemi değişik modele göre değişirmi. ayrıca bu ucları ölçü aleti ile bulmanın kolay yolu nedir bunu püf noktasını öğrenirsek daha iyi olur kanısındayımanaloğ ölçü aleti
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst