Bilezikli asenkron motorlar

hangi yöntem bilezikli a.s motorların devir ayarı için yanlıştır?

a-) gerilim değiştirmeyle ayar
b-)kutup sayısı değiştirme
c-)frekans değiştirme
d-)rotor ayar vericisyle ayar
e-) hepsi doğrudur

bunlardan hangisi doğrudur
 
arkadaşlar merhaba,
ben yeni üye oldum ve bilezikli motorların yol vermesinde kullanılacak olan resistance ve kontaktör seçimi ile ilgili bir kaynak veya bilgi arıyorum.
bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.
merhaba bilezikli asenkron motorun dirençle yol vermek için rotoruna bağlanması gereken dirençin hesabının nasıl yapıldığını yazan bir kaynak bulabildiniz mi.
Arkadaşlar bu motorlarda dirençlerin nasıl hesaplandığını bilen varmı bunlar neye göre hesaplanıyo
belirli bir formülü varmı
merhaba dirençlerin nasıl hesaplandığını bulabildiniz mi
 
hocam iyi günler 160 kw bilezikli motor .rotor uclaını kısa devre ettim.160kw softstarterle yol verdim kalkmadı.ilk startdan sonra 5sn gibi bi süredemi kısa devre etmem gerekiyor.bilgi verirseniz sevinirim .iyi günler
 
hocam iyi günler 160 kw bilezikli motor .rotor uclaını kısa devre ettim.160kw softstarterle yol verdim kalkmadı.ilk startdan sonra 5sn gibi bi süredemi kısa devre etmem gerekiyor.bilgi verirseniz sevinirim .iyi günler

daha önce bilezikli bi asenkron motoru yumuşak yolverici ile hiç sürmedim ama yaptığım okumalarda daha çok inverterle yolverilmesini tavsiye edildiğini biliyorum. bi de bu denemeyi boşta mı yoksa yukte mi yaptığınızı merak ediyorum. motor ve soft starter etiket bilgilerini vererek süreç hakkında bilgilendirme yaparsanız seviniriz.
 
Bır matbba makınasında kullanılan bılezikli motora, sürücü ile yolverme duzenı yapmısdım. Uzun sure, makına satılana kadar calısdıgını biliyorum.
Softsatarter için, bir ust büyüklük secmekde fayda var dıye bliyorum.
 
Bilezikler şöntlenince,karakteristik ,normal
asenkron motora döner.Yolalma akımı 6-8
In olur.Tahrik,ağır tahrikse ! ,softstarterin bir üst güçte seçilmesi gerekir.
 
bilezikli asenkron motorların genel anlamda yumuşak yolvericiyle sürülebileciğini ancak aşırı torka ihtiyaç yüklerde iş'e yaramama ihtimalinin olduğu belirtiliyor. eğer yumuşak yolverici kullanılacaksa rotor sargılarına bir miktar direnç bağlanması tavsiye ediliyor. aşağıdaki Nidec dökümanında rotorda kullanılacak direnç ve gücünün hesabı verilmiş. ayrıca schneider'ın konuyla ilgli cevabında da daha çok VFD tavsiye ediliyor. anlaşılan bu tür bi uygulama biraz hesap, biraz deneme ve tecrübe gerektiriyor.

https://www.se.com/in/en/faqs/FA24947/
 

Ekli dosyalar

  • cfr.pdf
    693.5 KB · Görüntüleme: 4
  • an-engineering-guide-to-softstarters-iss1x-0704-0008-01x.pdf
    9.4 MB · Görüntüleme: 4
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…