Bir Asenkron Motorun hem hızını, hemde gücünü aynı anda arttırabilirmiyiz?

aslında olabilirde motorda arızalanma olabilir... bence tabi bu ... amatör bi bakış ...
 
Güç artmaz, etikette yazan mil gücü 3kW ise bu 3kW değerini geçemezsiniz.
Ancak moment ve hızı değiştirmek tabiki mümkün.
 
frekans sayısını artırarak devir sayısını artırırsak
buna görede yeni bir dişli sistemi kurarsak hem gücünü hem hızını artırmış oluruz
 
arkadaşın sorusu

asenkron motorlara uygulanan gerilimin frekansını değiştirerek devir sayısı ayarı yapıldığını biliyoruz.
Elimizdeki bir motorun kaldırabileceği güçten daha fazlası yüklenmesi halinde motor aşırı akım çekmesi durumunda zarar görür. Motorun devir sayısı yükseltilerek gücü yükselmez.
Ancak motorun sacında gövdesinde daha kaliteli malzeme kullanılarak yada motor tasarlıyan mühendislerin motor yapısında değişiklikler yaparak motorun güçlendirilebileceği kanısındayım
 
220/380 V bir motoru üçgen bağlarsak 50 Hz de 220V verip nominal gücünü elde ederiz. Mevcut 380V şebekede v/f oranını bozmadan Voltajı 380V a frkansı da 87Hz çıkarabiliriz ve motorumuz nominal gücünün 1,73 katına çıkarmış oluruz. Motorun momenti ve çektiği akım sabit kalır, devir güçle aynı oranda artar. Bu pek bilinmeyen bir uygulamadır. 220V sargıya 380V uygulamak ilk bakışta yanlış zannedilir. Ancak burada akımın artmayacağı ihmal edilir. Sargılar için 1000V un altında önemli olan akımdır gerilimin 220 veya 380 olması değil. 220V üçgen bağlantıya 380V uygulanmaz denir. burada atlanan bir soru var o da "Kaç Hz de?" sorusu. bu soru sorulmaz çünkü motora uygulana gerilimin frekansı hep 50Hz düşünülüp pek mevzu edilmez.

Bu tip motorlara "ters voltaj motor" denir çünkü standart motorlar genelde 380/690V dur.

Örneğin 75kW 4P 220/380V motorla 87 Hz de 2550 rpm e ulaşıp 130kW a ulaşıp sorunsuz çalıştırabilirsiniz. 1500 rpm bir motor genelde 2550 devirde de mekanik olarak sorunsuz çalışır. Elektriksel olarak zaten bir sorun olmaz.

315 kW motor yerine 180 kW motor kullanabilirsiniz. Bu 2 motorun fiyat ve büyüklüğünü kontrol ederseniz göreceksini ki getireceği maliyet, ağırlık hacim avantajı çok büyük.
 
Son düzenleme:

bence arttırılamaz çünkü eğer öyle birşey olsaydı rediktörlere gerek kalmazdı.bildiğiniz gibi rediktörlerin görevi ;motorların hızdan feragat ederek dişliler vasıtasıyla dönme gücünü arttırmaktır.
o arkadaşınız bunun ne şekilde yapıldığınıda anlatıyormu?
 
Gördüğüm kadarıyla iki farklı kavram birbiriyle karıştırılıyor,moment başka birşey güç başka birşeydir,yani redüktör kullanarak momenti arttırırsınız gücü değil..
 
Motorun gücünü voltajla ve frekansla oynamak suretiyle, elektriksel olarak arttırır "mış gibi" yapabilirsiniz. Boştayken (üzerinde yük yokken) sanki gücünü arttırmış gibi görürsünüz, ama arttırdığınızı zannettiğiniz o güce göre tam yüklediğinizde fazla dayanmaz.

Motorun üzerinde yazan güç, sürebileceği azami mekanik güçtür arkadaşlar. O mekanik gücü verebilecek şekilde tasarlanır. Daha fazla yüklerseniz toleranslar dahilinde bir miktar dayanır, daha sonra bir yerlerden -tabiri caizse- göçer Elektriki değerlerle oynamak, motorun yapısını iyileştirmez, ki motorun azami gücünü belirleyen şey de geometrik/mekanik yapısıdır (Boyu, sargısı, rulmanı, manyetik alan oluşturan iç yüzeyi, statorun gücü, rotorun dayanımı, vs).
 
Son düzenleme:

Üçgen bağlı voltajı 220 olan motora yine max hızda 220 V vermekten bahsetmişsiniz galiba. Yazım hatası olsa gerek.

Ayrıca bahsedilen konu garip değilmi vermeden almak isteniyor. O zaman 50kw motora ihtiyacım var ama elimde 5,5 kw motor var hadi hızını artırayım da 50 kw motor gücü elde edeyim. Böyle birşey olsaydı şimdiye kadar herkes bunu kullanmazmıydı. Yada bunca yıl elektrikle uğraşıpta haberimiz olmazmıydı. Teoride belki ufak kazançlar veya kayıplar olabilir ama hiçbir motor imal edildiği standarttan fazla mekanik güç vermesi mümkün değildir. Doğa kurallarına aykırı gibi geldi bana.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…