Bir kol neden amper çekmez

aksoylar

Üye
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
271
Puanları
1
Yaş
39
1.5 kw lık motoru devreye aldım termik ayarı vereyim dedim 3.2 / 2.9 / 0 . A çekiyordu bende fazların yerini motor yine düz dönecek şekilde değiştirdim bu defa 0 / 2.9 / 3 A. çekmeye başladı...sıfırı çeken hat fazlar üzerinde sabit kalıyordu yani örneğin (R) fazı nerde ise sıfırı çeken o oluyordu...motor hidrofor motoru dik milli ALARKO marka bende fazla üstelemeden termik ayarını 3.5'e ayarladım fakat yinede rahat değilim nedeni ne olabilir acaba...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1.5 kw lık motoru devreye aldım termik ayarı vereyim dedim 3.2 / 2.9 / 0 . A çekiyordu bende fazların yerini motor yine düz dönecek şekilde değiştirdim bu defa 0 / 2.9 / 3 A. çekmeye başladı...sıfırı çeken hat fazlar üzerinde sabit kalıyordu yani örneğin (R) fazı nerde ise sıfırı çeken o oluyordu...motor hidrofor motoru dik milli ALARKO marka bende fazla üstelemeden termik ayarını 3.5'e ayarladım fakat yinede rahat değilim nedeni ne olabilir acaba...


motor iki fazda kalacak......dumanı tütecek....
kontaktör kontakları fazı geçirmiyor olabilir
sigorta arızalı olabilir
motor klemensinde temassızlık olabilir
hepsini kontrol et birinde arızayı bulursun......
 
Fakat ustam, motor yaklaşık yarım günden fazla oldu çalışıyor, gayet normal bi şekilde otomatiğe girip çıkıyor...farklı bir pensampermetre ile de baktım, aynı, bende çaresiz bi şekilde devreye aldım, anlam veremedğim bi durum için onca insanı susuz bırakamazdım
 
Kısa süreli çalışmada anlaşılmaz fakat, iki fazda bu gidişte yanar...pano girişi üç faz varsa, güç devresinde sorun vardır, anlaşılan girişte iki faz geliyor...
 
Bu sabah saat 09.30 gibi devreye aldım yaklaşık 12 saat'tir çalışıyor...ben motor devreye girdiğinde girişlerden enerjiyi kontrol ettim motor klemens uclarından yani U. V. W'den ölçüyorum, sorun yok fazlar'arası 378...386 Volt...
 
Hiç motor tecrubem yok ama 2 fazda akım olup 1 fazda olmaması demek, motordaki 3 sargıdan 1 inin çalışması demek değilmi? (380V luk monofaze ile aynı şey) Bu şekilde nasıl çalışmaya devam ediyor :S

Siz bu motorun trifaze olduğuna eminmisiniz?
 
Enerji girişini kontrol et öncelikle 3 faz 380 volt degerini görüyorsan kontaktör ve termik çıkışlarında'da aynı kontrolü yap orada'da aynı degeri görürsen motara giden kablo baglantıları ve pano çıkış klemens baglantı dogrulugunu test et en sonunda'da motor klemensi ve motor baglantılarına bak sorunsuz görüyorsan motorun yanmasını bekle derim peki motor üç fazlı'mı onada bak kolay gelsin
 
1.5 kw lık motoru devreye aldım termik ayarı vereyim dedim 3.2 / 2.9 / 0 . A çekiyordu bende fazların yerini motor yine düz dönecek şekilde değiştirdim bu defa 0 / 2.9 / 3 A. çekmeye başladı...sıfırı çeken hat fazlar üzerinde sabit kalıyordu yani örneğin (R) fazı nerde ise sıfırı çeken o oluyordu...motor hidrofor motoru dik milli ALARKO marka bende fazla üstelemeden termik ayarını 3.5'e ayarladım fakat yinede rahat değilim nedeni ne olabilir acaba...


Sorununuzun 2 farklı nedeni olabilir birincisi kontaktör çıkışı bir fazın kontakları tam temas etmiyor yada erimiş olabilir

diğer nedenide sıfır çeken fazın şebekenin başka bir yerinde nötr yada toprak hattıyla birleşmesi sonucu o fazı sıfırlaması olabilir eğer bu şekildeyse nötr de mutlaka enerji olacaktır ve motora çok düşük voltaj gelmesine neden olabilir buna benzer bir olay başımıza geldi panodan 15 direk ötede fazı son direk topraklamasına yanlışlıkla bağlamışlardı evlerde 80-90 volt panoda ise voltaj sıfır gözüküyordu

gerilimleri bir ölç istersen faz-faz faz-nötr arası
 
Mevcut motoru yeni sardım, ben bobinajcıyım, eski sargıları sökmeden önce, bu motor iki faza kalmış dedim, neden derseniz altı adet bobin'in, dördü, eşit bir şekilde kavrulmuştu, üçüncü faza kalan her iki bobin ise, zarar görmemiş gibi duruyordu, tamamını söküp sardım, yerine taktığımda, koruyucu parçaları değişirim dedim ve bugün motoru taktım hatayı görebilmek için, eski koruyucu parçaları sökmeden denedim ve bu olayla karşılaştım, yeni parçalar, bu sıkıntıyı giderir dedim ve koruyucu parçaları tamamı ile değiştim bir adet 10 A. grup otomat bir adet 3TF40 kontaktör ve bir adet 2.5_4 termik ile...gerilime gelince gerilimde bi sorun yok baktım sorun yok
 
R fazı döndükçe "0" o oluyor demişsiniz, buda aklıma acaba gerçek üç faz geliyormu şüphesi oluşturdu, yani aslında 2 fazdır binaya gelen fazın biri çift gelmiştir, bu durumda iki r li bir s li giriş gibi bir şey olur...fakat ayrı ayrı ölçmüşsünüz onuda hepsinde 380 ni görmüşsünüz-söylemişsiniz dediğim gibi olsa, birinde okunamaması lazım....odurumda da motorun dönüşünde problem gözükür....yani bu olayı aydınlatsanız iyi olur...tuhaf...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,096
Mesajlar
923,203
Kullanıcılar
451,403
Son üye
fyapar

Yeni konular

Geri
Üst