Sorun olduğunu sanmam,yeni almışsınız(Sıfır) 2.el olmadığı için sorunsuz olması gerekiyor.Ben de dinamoyu kendi elimle çevirdiğimde çarpılmıştım(Sağlam yeni bir bisiklet dinamosuyla)Nedeni ise çıkış uçları boşta(Lambaları yakmıyor iken) iken 250-300 v.ac. gibi olağanüstü boşta üretilen voltajları(Özindüksiyon e.m.) yüzündendi.Sizin sözünü ettiğiniz 20 v.ac.de boşta iken(Devrede boşta çalışırken birden avometrede okunan anlık değerdir sanıyorum.)dinamonun bir geçici değeri(Özindüksiyon elektromotor kuvveti için, 220 voltluk sargıya da gerek yoktur,bazen kısa sarımlı bobinlerde de anlık olarak,boştayken de üretilebilir.)Rumkorf bobininde(Laboratuvarda, çok yüksek gerilimli çıkışlar için kullanılıyor).12 v.dc. kısmındaki devre kesicide, platin kontaklardaki zararı en aza indirmek için kontağa paralel bir kondansatör konulur.Sistem klasik platin ateşlemeli(DELCO) arabalardaki gibidir.Çünkü bu pimer devre kontaklarında da 300 voltluk özindüksiyon e.m. kuvvetinde tepki gerilimi doğar ve kontaklara zararlıdır.
Arabadaki şarj dinamosu da rölantide(Düşük devirdeyken) benzer olarak dinamonun 6 volttan düşük değerleri gibi düşük voltaj değerleri üretir.Ama bu değerler bile arabayı rölantideyken şarj ediyor.(Yüzde yüz randımanlı olmasa bile) Bisiklet dinamonuz yavaş gidilirken 6 v.ac.nin altında(4.5 v.ac.gibi),çok hızlı gidildiğinde de üstünde(7.5 v.ac.gibi)
Elektrik üretecek olup,sonuçta ortalama değer olarak yine 6 v.ac. yi alıp bir gerilim dörtleyiciden geçirip rahatça bataryada depolamış olacağız.
Gerilim çoklayıcıların çıkışında(2 ya da 4 'e çoklayıcı)dinamonun çıkış gücü ayni şekilde 3 watt. olarak sabit kalacaktır.Burada voltajını arttırmak,sadece batarya şarjını daha da kolaylaştıracaktır.Dinamo ile ilgili sorun olmayacağını(Yükteyken,yani şarjdayken+ledli lambalar,farlar devredeyken daha kararlı ac.voltajlarını verecektir.) tekrar söyleyebilirim.Kolay gelsin.