Bir konuda küçük bir detay dikkatimden kaçmış.Şarjlı el (Pratik) süpürgelerindeki 3.6 v. ni-cd'lu batarya için adaptörden gelip (7.5-8 volt ac.)tek bir diyotla doğrultulduktan sonra bataryaya şarj için verilir.(Batarya değişirken bakmış ve adaptörün çıkışını da ölçmüştüm bir ara.)Yani şarj için 3.6/7.5 volt dc. gibi 2 kat bir voltaj uygulanıyor.Bizim sistemimizde 12v dc. yi 16 v.dc'ye yüksek kapasiteli kondansatör ekleyerek,1.41*12=15.95=16 volt dc.olarak, ancak boşta iken verilip üretilebilir.Yükteyken bu gerilim haliyle daha düşük olacağından,en iyisi gerilim üçleyici ya da dörtleyiciden yararlanıp 18 v.dc. veya 24 v.dc'ye getirirsek,ayni şarjlı süpürgenin sistemi gibi daha hızlı ve garantili bir şarjı sistemimizde sağlamış olacağız.Batarya uçlarında voltaj şarj sırasında aşırı yükselmeyecek veya arabanın aküsündeki gibi küçük bir miktar yükselecek(Yani ikisi paralel,dinamo+akü) bisiklet durduğunda da,net 12 v.dc.'lik gerilim hazırda aküde bulunacaktır.(Kısa mesafelerde bile..)Dinamo çıkışında da ayrı bir köprü diyod bağlantısına gerek yoktur,çünkü gerilim ikileyici,üçleyici,dörtleyicinin kendi içinde ac.'yi hem doğrultulup, hem de voltajı yükseltilmiş olarak çıkışa veriliyor.Gerilim çoklayıcılarda kullanılan kondansatörlerin,dc.çıkışındaki filtrelerde kullanılanlar gibi yüksek kapasiteli olanları seçilirse şarj daha iyi olur kanısındayım.(Kullanılan voltajın da 1.41 kat büyüğü kondansatör emniyeti için seçilerek)Kolay gelsin.