Bisiklet Dinamosuyla ac 150 volt

teşekkürler :)
 
Tamirciye gittim beyin motoru varmı dedim adam tip tip baktı o ne dedi bardak dibi kadar bir motormuş dedim görsem tanırım parayla alıcam dedim. yok dedi nerde bulurum dedim ben nebilim yahu bana ne sorusyosun diye bağırdı. forumda soylenmeyecek laflar edip çıktım dükkandan o sinirle unuttum diğer dükkanlra bakmayı, eve geldm :D
 
Adam ne bilsin sen anlatacaksın onlar beyin bozulursa atar yenisini takar içinde motor olduğunu bile bilmeyebilir. Bu tip beyinler yeni makinalarda olmaz yenileri mekanik değildir. Sen eski çamaşır makinası beyin kısmını istiyorum de anlamazsa şu programlama ayarını yaptığımız elimizle kurduğumuz ısı ayarının yanındaki kısım varya onu istiyorum de anlar artık.
 
hee birde öyle deniyeyim :) ama aynı yere gitmem. :D yarın bilgi veririm :)
 
:)dıkkat et arkandan pense anahtar fırlatmasın beyın motoru dersen adamın aklına bır iki örnek yazayım:) kuçuk 12 volt la çalışan motor gelır motor surucu devresı gelır vs vs gelırde gelır:) seko senın yapmak ıstedığın bisikletınde led yakmak yanlışsam duzelt:)onlarla uğraşmak yerıne bıraz işçilik ıster yanlız devreyı yapınca mukemmel çalışır 4 veya 6 kablolu step motorlar var bu motorlardan al bisikletıne takılacak şekılde yaptır yanı tekerleğe surterek donmesını sağla 4 çıkış olan motorda serı bağlarsan 48 volt alırsın serı bağlama bence DC12 volt için paralel bağlarsan olur veya çıkışları ayır iki değişik guç kaynağın olur bırını power ledlı far için kullan ikincıyı ledlerle dekor yap bisikletıne sen bu devreyı yaparsın emınım
 
yapmak istediğim evet o ama telefonumuda sarj etsem iyi olur. daha fazla yapmak isterimde okuldaki bir çok kişi çalma meraklısı oldugundan emegime yazık olur diyorum

elimde 6 kablolu iki adet step motor var . bir tane daha vardı meraktan parçaladım :D 6 kablolu olan step motorn biriini ac akım cıkardım diyotla dogrulttum 1 ledi elle cevirince yakıyo.. diğerinin sargılarını bulamadım :)
 
Merhaba.
Sevgili seco,projeni dünden beri(Başka önemli hayati işlerimin arasında) düşünerek kendimce bir karara vardım.6 volt,3 watt. dinamonun ac. 6 volt çıkışını gerilim iklleyici(Tv'lerde gerilim 3'leyici kullanılıyor bildiğin gibi)kullanarak 6*2=12 volt dc.ye otomatik olarak bisiklet dinamosu çıkışından sonraki bir bağlantı şekli getirebilir.(Ek bir 6-12 volt ac. trafoya gerek kalmadan da).Elde edilen bu voltajı(12 v.dc.'yi) daha stabil yapmak için; 10*1.2 volt ni-cd yeniden doldurabilir tip pil=12 volt dc.lik bir akü sisteminde biriktirebilmen(Şarjlı el süpürgelerinin 3'Lü 4'lü grupları(3.6,4.8 volt'luk gruplar) kendi aralarında seri bağlanarak da 12 volt dc.lik batarya oluşturulabilir.)(Yani 10 adet tek ünitelik rechargeable pillerin seri bağlantıyla oluşturulmuş bir bataryasıyla)Sürekli dinamo şarjıyla,yani şarjda hazır bekleyen bu sistemle şerit ledleri,power led farları,stop lambaları,yardımcı lambalar,vb.birimleri, bisiklet çok yavaş gittiğinde ya da durduğunda bile(Dinamo+bataryalı kombine sistemle) rahatça net olarak yakabilme durumu oluşur.Ben olsam böyle yapardım.Maliyet belki bu ek batarya ile biraz artacaktır,ama sonuçta çok stabil bir sistem(Araba şarj sistemine benzer şekli) elde edilmiş olacaktır.Senin yaşındayken(17) ben de bisikletime motosiklet aküsüyle(18 amper,6 volt) yanan 25-30 adet adet lambayı(Farlarını,stopları,sinyalleri kendim imal edip ayrıca yapmıştım,mahallede ne kadar kötü çocuk varsa peşime düşüp ayrıca bıçak çekip beni taciz etmişlerdi.;)Şimdi 17*3=51 yaşıma geldim,bu tür meraklar yerine, PWM,SMPS gibi sistemleri açık olarak sistem bazında tanımak,uygulamalı olarak daha iyi öğrenmek niyetindeyim.Öğrenmemde en büyük yönlenmeyi ve güdümü de yine www.kontrolkalemi.com sitesinde mevcut uygulama ve anlatımlardan öğrenmekteyim hiç kuşkusuz.Zevkli bir uğraş seçmişsin.Uğraşısı da,neticesini de alması da sonuçta mutluluk verecektir.Başarılar.Kolay gelsin.
 
ben çok mesafe gitmediğimden bu şarj işlemini dinamo yapabilecek mi çünkü 5 km kadar yol gidiyorum günlük. trafo bulamadıgım için gerilim ikileyici yapabilirim. tek korkum ders saatlerinde bisikleti yanlız bırakmam adamlar ne bicim bi çalma zihniyeti gelişmiş ise ne görürlerse çalıyorlar :D gerilim 2leyici yapıp ledlere vericem boyle daha kolay olucak sanırım.
 
Bir konuda küçük bir detay dikkatimden kaçmış.Şarjlı el (Pratik) süpürgelerindeki 3.6 v. ni-cd'lu batarya için adaptörden gelip (7.5-8 volt ac.)tek bir diyotla doğrultulduktan sonra bataryaya şarj için verilir.(Batarya değişirken bakmış ve adaptörün çıkışını da ölçmüştüm bir ara.)Yani şarj için 3.6/7.5 volt dc. gibi 2 kat bir voltaj uygulanıyor.Bizim sistemimizde 12v dc. yi 16 v.dc'ye yüksek kapasiteli kondansatör ekleyerek,1.41*12=15.95=16 volt dc.olarak, ancak boşta iken verilip üretilebilir.Yükteyken bu gerilim haliyle daha düşük olacağından,en iyisi gerilim üçleyici ya da dörtleyiciden yararlanıp 18 v.dc. veya 24 v.dc'ye getirirsek,ayni şarjlı süpürgenin sistemi gibi daha hızlı ve garantili bir şarjı sistemimizde sağlamış olacağız.Batarya uçlarında voltaj şarj sırasında aşırı yükselmeyecek veya arabanın aküsündeki gibi küçük bir miktar yükselecek(Yani ikisi paralel,dinamo+akü) bisiklet durduğunda da,net 12 v.dc.'lik gerilim hazırda aküde bulunacaktır.(Kısa mesafelerde bile..)Dinamo çıkışında da ayrı bir köprü diyod bağlantısına gerek yoktur,çünkü gerilim ikileyici,üçleyici,dörtleyicinin kendi içinde ac.'yi hem doğrultulup, hem de voltajı yükseltilmiş olarak çıkışa veriliyor.Gerilim çoklayıcılarda kullanılan kondansatörlerin,dc.çıkışındaki filtrelerde kullanılanlar gibi yüksek kapasiteli olanları seçilirse şarj daha iyi olur kanısındayım.(Kullanılan voltajın da 1.41 kat büyüğü kondansatör emniyeti için seçilerek)Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
yani ben sadce gerilim 4leyici yapıp birde şarjlı pil alıcam öylemi. fakat dinamo sabit 6 volt vermiyor çok hızlıda 20 vacye çıkıyor sorun olabilirmi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,839
Mesajlar
930,679
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Geri
Üst