motorlar genelde yüksek akım çekerler bu kapasitörlerin hızlı boşalmasının nedeni olabilir konu hakkında çok bilgim yok sizi yanıltmak istemem ama tahminim bu yönde.Cevabınız için teşekkürler. Aslında şarj oluyorlar ama ne hikmetse çok hızlı boşalıyorlar ve motor şayet duruyorsa yeniden başlatamıyorum. Önceki araştırmalarımda "Bootstrap resistor" diye bir devre elemanının da diyottan önce eklendiğine şahit oldum,daha yavaş boşalmasını sağlayabilir. Ama sanırım sizin kastettiğiniz kapasitörün sadece low side aktif olduğunda şarj olması değil de burada 100 k dirençle gnd ye bağlayarak sürekli şarjda kalmasını sağlamak. Umarım doğru anlamışımdır?
motorlar genelde yüksek akım çekerler bu kapasitörlerin hızlı boşalmasının nedeni olabilir konu hakkında çok bilgim yok sizi yanıltmak istemem ama tahminim bu yönde.
bootstrap direnci kapasitörün daha yavaş deşarz olmasını sağlamaz. hatta şarz olmasını sınırlar. koyarsanızda değeri düşük olsun.
low taraftaki transistör iletime geçince diyot ve kondansatör üzeinden bir akım akar ve kondansatörü 12-0,6 volta şarz eder. Artık high taraftaki transistörü sürmek için 200 voltun üzerinde 11.4 voltumuz hazır. İşte bu 11.4 voltu kullanarak high taraftaki mosfet iletime geçirilir. motor üzerinde 200 volt oluşur.
Eğer yük devrede ise kondansatör yük üzerinden şarz olacaktır. Yük ayrılırsa şarz olmaz bu durumda Vs ile şasi arasına 100k bağlayabilirsiniz.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?