Aleyküm selam.
Not : İnternetten alıntıdır. Bu şekilde belki ürün değişimini sağlayabilirsiniz. Emin değilim hukuken nasıldır bilmiyorum ama satıcı ve servis mutlaka öncelikle değişim değil tamir yoluna gideceğini düşünüyorum. Aşağıdaki gibi prosedür başlatabilirsiniz.
Daha detaylı okumak isterseniz şu linkten ilerleyiniz. https://www.google.com.tr/search?q=arızalı+beyaz+eşya+değişim+kanunu&oq=arızalı+beyaz+eşya+değişim+kanunu&aqs=chrome..69i57.6294j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'da;
Ayıplı mal
Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
denmektedir. Demek ki satın aldığımız ürün arızalı çıktığında buna karşı bir şeyler yapmak için 30 gün süremiz var. Bu süre içinde neler yapabiliriz, nelerle karşılabiliriz bir göz atalım.
Herşeyden önce fatura ve garanti belgesi alın. Garanti belgesini mutlaka kaşeletip onaylatın. Böylelikle olası sorunların çözümünde oldukça avantajlı duruma geçersiniz. Bazen fatura garanti belgesi yerine de geçebilmektedir.
Aldığınız ürün arızalı çıktığında faturanızın bir fotokopisini saklayın, sonra faturanızın aslıyla birlikte satıcı firmaya başvurun. Satıcı firma ürününün arızalı olup olmadığını belirlemek için servise göndermek isteyecektir. Bu durumda size "Servis Formu" doldurup imzalatacaklardır. Eğer yeni aldığınız ürünün tamir görmesini istemiyorsanız imza atmadan önce üzerine "Tamir istemiyorum. Arıza tespiti istiyorum." yazmalısınız. Böylelikle yetkili servis sizin onayınız olmadıkça ürüne müdahalede bulunamayacaktır.
Ürün sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı "Servis Fişi"ni imzalamadan önce tercihinize göre üç şey yazma hakkınız var:
1) Ürünün tamir edilmesini,
2) Ürünün yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz. Bunlardan birini "Servis Fişi"nin üzerine mutlaka yazın.
Tamir edilen veya değiştirilen ürünü teslim alırken ise "Teslim Fişi" doldurulur ve size imzalatıldıktan sonra ürün teslim edilir. Bu fişin üzerine de imza atmadan önce "Yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla teslim alıyorum." yazın ve bir kopyasını ya da fotokopisini alın.
Diyelim ki satıcı firma "ayıplı mal"ı geri almadı ve paranızı iade etmedi, ürün değişimine de yanaşmadı. O takdirde iadeli taahhütlü bir ihtarname çekmeniz gerekiyor. Taslağı şöyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
.../.../20.. tarihinde ..... mağazanızdan .......... marka ve ........ model ............. ürününü aldım. Ancak ............................ şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın). Otuz gün dolmadan ürünün yenisiyle değiştirilmesini, bu mümkün değilse paramın iadesini talep ediyorum.
İhtaren bildiririm. Tarih
Adres İsim
Tlf İmza