bosch condanse 2500w kombi sıfır ürün bozuk çıktı

coco1461

Üye
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
44
selamünaleyküm ustalarim haziran ayinda Allahin izniyle dogalgaz döşetmeye karar verdik bir doğalgaz firması ile anlaşıp kombi olarak bosch condense 2500w tam yoğuşmali kombi aldik yazın firma kombiyi takti ancak buunduğumuz bolgede gaz yoktu kasim ayinda gaz geldi bosch servisi cagirdik ilk kurulum icin ancak kombinin atesleme sisteminde ariza oldugunu ve parca degismesi gerektigini belirtti servis bende servis raporu tutturdum sonra bosch ısıtma sistemine durumu izah ettim ancak bana birebir cihaz degisiminin mumkun olmadigini ancak parca degisimini yapabilecekerini belirtti bende fabrikadan hatali gelen urunu degistirmelerini gerektiginu belirttim ancak bosch isitma merkezi israrla kendi prosudurlerinin boyle oldugunu belirtip istediginiz yere basvurun dedi.ne dersiniz ustalarim yardimci olur musunuz?
 
Son düzenleme:
Garanti prosedüründe ürün değişimi için ürünün arızalanması 30 gün içinde arızanın çözülememesi gibi detaylar var. Bence servis arızalı parçayı değiştirsin sorun çözüleceğine inanıyorum. Sorun büyürse ona göre hareket edersiniz.

Ancak yaptıklerı her işlem geliş gidiş için mutlaka servis formu düzenlesinler. Bunu isteyiniz.
 
Garanti prosedüründe ürün değişimi için ürünün arızalanması 30 gün içinde arızanın çözülememesi gibi detaylar var. Bence servis arızalı parçayı değiştirsin sorun çözüleceğine inanıyorum. Sorun büyürse ona göre hareket edersiniz.

Ancak yaptıklerı her işlem geliş gidiş için mutlaka servis formu düzenlesinler. Bunu isteyiniz.
selamünaleyküm ustam peki direk birebir degisim olmaz mi sonucta ben sifir cihaz almisim
 
Olacağını düşünmüyorum. Örnek bir araba alıyorsunuz ama kapı kolunda bir sorun var. Bu ve benzer durumlarda yenisi ile değişim değil de arıza kusurun giderimi yapılır. Komple araba değiştirilmez. Garantininde anlamı budur. Kanunen tam bilmiyorum ama bu kusur oranının bir büyüklüğü mesela aldığınız cihazın bedeline yakın ise veya yukarıda bahsettiğim gibi tamiri belli bir süreyi aşmış ama hala sorun çözülmemiş ise o zaman yenisi ile değişim olur.
 
Olacağını düşünmüyorum. Örnek bir araba alıyorsunuz ama kapı kolunda bir sorun var. Bu ve benzer durumlarda yenisi ile değişim değil de arıza kusurun giderimi yapılır. Komple araba değiştirilmez. Garantininde anlamı budur. Kanunen tam bilmiyorum ama bu kusur oranının bir büyüklüğü mesela aldığınız cihazın bedeline yakın ise veya yukarıda bahsettiğim gibi tamiri belli bir süreyi aşmış ama hala sorun çözülmemiş ise o zaman yenisi ile değişim olur.
selamünaleyküm ustam beyaz esyada bir ariza cikinca birebir degisim oluyor diye biliyorum ama hayirlisi
 
Aleyküm selam.

Not : İnternetten alıntıdır. Bu şekilde belki ürün değişimini sağlayabilirsiniz. Emin değilim hukuken nasıldır bilmiyorum ama satıcı ve servis mutlaka öncelikle değişim değil tamir yoluna gideceğini düşünüyorum. Aşağıdaki gibi prosedür başlatabilirsiniz.

Daha detaylı okumak isterseniz şu linkten ilerleyiniz. https://www.google.com.tr/search?q=arızalı+beyaz+eşya+değişim+kanunu&oq=arızalı+beyaz+eşya+değişim+kanunu&aqs=chrome..69i57.6294j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
'da;

Ayıplı mal

Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

denmektedir. Demek ki satın aldığımız ürün arızalı çıktığında buna karşı bir şeyler yapmak için 30 gün süremiz var. Bu süre içinde neler yapabiliriz, nelerle karşılabiliriz bir göz atalım.

Herşeyden önce fatura ve garanti belgesi alın. Garanti belgesini mutlaka kaşeletip onaylatın. Böylelikle olası sorunların çözümünde oldukça avantajlı duruma geçersiniz. Bazen fatura garanti belgesi yerine de geçebilmektedir.

Aldığınız ürün arızalı çıktığında faturanızın bir fotokopisini saklayın, sonra faturanızın aslıyla birlikte satıcı firmaya başvurun. Satıcı firma ürününün arızalı olup olmadığını belirlemek için servise göndermek isteyecektir. Bu durumda size "Servis Formu" doldurup imzalatacaklardır. Eğer yeni aldığınız ürünün tamir görmesini istemiyorsanız imza atmadan önce üzerine "Tamir istemiyorum. Arıza tespiti istiyorum." yazmalısınız. Böylelikle yetkili servis sizin onayınız olmadıkça ürüne müdahalede bulunamayacaktır.

Ürün sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı "Servis Fişi"ni imzalamadan önce tercihinize göre üç şey yazma hakkınız var:

1) Ürünün tamir edilmesini,

2) Ürünün yenisiyle değiştirilmesini,

3) Paranızın iadesini,

isteyebilirsiniz. Bunlardan birini "Servis Fişi"nin üzerine mutlaka yazın.

Tamir edilen veya değiştirilen ürünü teslim alırken ise "Teslim Fişi" doldurulur ve size imzalatıldıktan sonra ürün teslim edilir. Bu fişin üzerine de imza atmadan önce "Yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla teslim alıyorum." yazın ve bir kopyasını ya da fotokopisini alın.

Diyelim ki satıcı firma "ayıplı mal"ı geri almadı ve paranızı iade etmedi, ürün değişimine de yanaşmadı. O takdirde iadeli taahhütlü bir ihtarname çekmeniz gerekiyor. Taslağı şöyle olabilir:

(Firma Adı) 'na

.../.../20.. tarihinde ..... mağazanızdan .......... marka ve ........ model ............. ürününü aldım. Ancak ............................ şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın). Otuz gün dolmadan ürünün yenisiyle değiştirilmesini, bu mümkün değilse paramın iadesini talep ediyorum.

İhtaren bildiririm. Tarih

Adres İsim

Tlf İmza
 
A.s. aynı hatayı 3 kez, farklı hatayı 5 kez gösterirse diye benim aklımda kaldı, o zaman Serkan'ın bahsettiği tüketicinin seçimlik hakları geçerli oluyor yine netten araştırabilirsin.
 
Bazı haberlerde ayıplı mal diye bir şey duymuştum bir firma ayıplı mal satarsa bunu yenisiyle değiştirmeli veya müşterinin zararını karşılmalı diye biliyorum.
http://ateshukuk.com/blog/ayipli-mal-durumunda-tuketicinin-haklari/ burada ayıplı malın açılımı ve ayıplı mal için başvurlacak yerler yazıyor belki işinize yarar.Ama türkiye de adalet geç işliyor yine okuduğum bir haber de bir müşteri araba alıyor ve arabasında sorun çıkıyor geri vermek istiyor fakat firma geri almayı kabul etmiyor sonuçta müşteri mahkemeye veriyor ve yıllarca süren bir dava sonunda arabasını sıfır arabayla değiştirebilmiş ama dava yıllar sürmüş en azından 2 yıl gibiydi galiba
 
Merhaba abi, benim bir tanıdığım var bosch'ta çalışan istersen yardımcı olsunlar sana.
 
sizi bilmem ama bizim başımıza gelse direkt iade ederiz kesinlikle tamiri kabul etmeyiz satıcının başına yıkarım dükkanını...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst