bosch exclusiv F 1100 çamaşır makinesi amortisör

Hakan K.

Üye
Katılım
28 Kas 2016
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
39
Selam arkadaşlar bosch exclusiv F 1100 çamaşır makinesi kazan kurutmaya geçince arka kapağa tak tak vurarak yüksek ses çıkarıyor.
Makina çalışmadığında çamaşır koyduğumuz kapağı açıp kazana biraz aşağı baskı yaptığımda top gibi sallanıyor,ileri geri yaptığımdada arka kapağa kadar tak tak vuruyor.Amortisörden olduğunu düşünüyorum değişiminde hangi amortisörü kullanmalıyız.Görsel olarak nasıl değişimi yapılır gösterebilirmisiniz?
 
Selam arkadaşlar bosch exclusiv F 1100 çamaşır makinesi kazan kurutmaya geçince arka kapağa tak tak vurarak yüksek ses çıkarıyor.
Makina çalışmadığında çamaşır koyduğumuz kapağı açıp kazana biraz aşağı baskı yaptığımda top gibi sallanıyor,ileri geri yaptığımdada arka kapağa kadar tak tak vuruyor.Amortisörden olduğunu düşünüyorum değişiminde hangi amortisörü kullanmalıyız.Görsel olarak nasıl değişimi yapılır gösterebilirmisiniz?
amartisörleri arızalı.
arka kapağı açın 13 anahtar ile şaseye ve kazana bağlı olduğu yerden cıvataları sökün yenisini takın zor bir iş değil
 
Merhaba. Bakın,bunları değişirken takım halinde değişmeniz (1-2 tanesi bozulsa bile usulen böyle yapılıyor) gerekiyor,çünkü eski-yeni amortisör uyumsuzluğuyla çok iyi randımanı alamazsınız.

Şöyle yapacaksınız,sn.bakımcıı'nın söylediği gibi makineyi ters veya yan çevirip 13 anahtarla bir tanesini gevşetip sökerek elinize numune olarak bir tanesini alın.Sonrasında size en yakın noktadaki Bosch çamaşır makinesi yedek parça satıcılarına götürüp; Selamün Aleyküm,Abi şu elimde gördüğünüz "Bosch exclusiv F 1100 çamaşır makinesi amortisör' lerinden ben takım halinde satın alacağım,bana yardımcı olun" diyerek bu takımı komple satın alıp gelip evde makinanıza monte edeceksiniz.

Sökme-takma işlemi sn bakımcıı'nın da açıkça belirttiği gibi çok zor değildir,burada önemli olanı makina için orijinal malzemelerini tam bulup (Elinizde götüreceğiniz numune ile hiç eşleşmeyen,orijinali olamayanları sakın satın almayınız!) satın alabilmektir. Tüm olay sadece budur. Demontaj-montaj sırasında yine de bazı sıkıntılarınız olursa yine buradan sorarsınız.

Not: Tüm amortisörleri söktükten sonra üzerlerine tek tek basıldığında esneyip tam geri gelmeyen ve daha kısa kalanlar kesin bozuktur. Ama 3 tanesi bozuk olup 2 tanesi sağlam kalsa bile usulen tümü (takım) halinde değişmesi gerekiyor. Amortisörleri sökerken arada pul,rondela,lastik conta,vb. elemanların makine alt şasesi delik yerlerinin tam arkasında mı yoksa önünde mi kaldığına çok dikkat ederek (Çok gerekirse kağıda çizerek not alıp) montaj sırasında ayni düzende (Ayni sırada veya yerleşimde) bunları monte edip anahtarla ondan sonra sıkmanız gerekiyor. Montaj tamamlanıp elinizle tamburu sağa sola hareket ettirip (makina çalışmadan) bazı yapay (Test için) salınımlar yaptırdığınızda, sağa veya sola doğru tamburun hiç vurmaması gerekir. Bu koşulda sağlıklı bir montaj işlemini gerçekleştirmişsiniz demektir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Amartisör leri kontrol et bi de yaylar da gevşemiş olabilir son olarak yükleme hatası olabilir
 
sayın hakan K
Ne yaptınız hangi amortisörü aldınız bende de aynı sorun vardı. Amortisörü eline alıp parçacıları dolaşmakla iş çözülmüyor. Parça satanların çoğu ya cahil yada bilinçli olarak elindeki amortisörü satmak için detay bilgi vermiyor. Bu amortisörün yan sanayi piyasada ince delikli olarak mevcut. Ancak farklı newton değerlerinde olanları var 80-90 nevton alırsan yine sallanır ve vurur. Millet bilip bilmeden yorum yapmış. 110 newton bu amortisörün orijinal değeridir. Bu tür işlerde teknik bilgi vermeden şunu al bunu al demekle iş çözülmez. Eksik bilgi bilgisizlikten daha kötü... Ben gittim yenisini taktım ve hala dangır dungur vuruyor, çünkü doğru güçte amortisörü bulamadım.
 
sayın hakan K
Ne yaptınız hangi amortisörü aldınız bende de aynı sorun vardı. Amortisörü eline alıp parçacıları dolaşmakla iş çözülmüyor. Parça satanların çoğu ya cahil yada bilinçli olarak elindeki amortisörü satmak için detay bilgi vermiyor. Bu amortisörün yan sanayi piyasada ince delikli olarak mevcut. Ancak farklı newton değerlerinde olanları var 80-90 nevton alırsan yine sallanır ve vurur. Millet bilip bilmeden yorum yapmış. 110 newton bu amortisörün orijinal değeridir. Bu tür işlerde teknik bilgi vermeden şunu al bunu al demekle iş çözülmez. Eksik bilgi bilgisizlikten daha kötü... Ben gittim yenisini taktım ve hala dangır dungur vuruyor, çünkü doğru güçte amortisörü bulamadım.
nedir kardesim sizin marka model yardımcı olayım ara beni 0536 462 18 59
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst