https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/bosch-buzdolabı-altbölüm-soğutma-sorunu.89822/
Merhaba. Bakın, kullanımı 10 yılı geçen no-frost'ların anakartının, termostatının, tüm sensörlerinin (alt bölüm, üst bölüm ve defrost sensörünün) , defrost rezistansının değişmesi gerektiğini (Sıkıntı yaşamamak için) buzdolabı tamircileri genellikle de tavsiye ediyor. Parçalar o kadar pahalı değildir, böylece buzdolabı iyice yenilenmiş olur.
Fana hiç
Elektrik gelmemesi iç elektrik sistemiyle ilgili bir sıkıntıdır, kartla kompresöre ve fana birlikte geldiği için bu noktada ilgili değildir, servis deneme-yanılma yollu bu sonuca varabilmiştir, doğrudur. Çünkü EVAP (Kompresör) ile birlikte karttaki çıkış portundan ikisine ayni anda temostatın kontrolünde, anakarttaki beyinin kontrolünde elektrik ikisine de birlikte gelir.
Alt bölümün yeterince soğuk kalmaması defrostla ilgili problemlerden dolaylı kaynaklanır. Defrost sensörü defrost zamanını kartın
Elektronik zamanlamasına göre ve üzerindeki hissettiği buza göre o anda kart üzerinden rezistanslara seri bağlı olan termik üzerinden bu akım verilirken, kompresöre giden beslemeyi ise o anda keser. 2 adet rezistansı (alt ve üst) ve termiği soketinden çıkarıp avometreyle ölçmeniz gerekir. Rezistanslarda bir omaj değeri okunur ve termik sıfır omaja yakın (Çok ısınınca rezistansı açarak devreden çıkarır, normal oda sıcaklığında 0 omajda olur) ölçüm verirse sağlam kabul edilir. Rezistans bağlantıları gevşemiş olup defrost işlemi aksamış ise alt bölümün hava alma menfezi buzla kaplı olduğunda alt bölüme yeterince soğukluk geçemeyip o bölümü iyi soğutamamış olur.
Ancak bu kontrol için dondurucu bölmedeki arka kapağı (Starafordan olan) çekip kaldırmanız ve rezistans, termik bağlantılarının yerlerindeki sıkılığını iyi kontrol etmeniz gerekir. İçeride buz, kar varsa defrost işlemi aksayıp alt bölmün fazla sıcak kalması bu yüzdendir. Ama önce bu kapağı çekip açarak bölmenin gerisinde aşırı buzlanma, karlanma olup olamadığını tam olarak görmeniz gereklidir. Nette Bosch marka no-frost buzdolaplarında rezistans, termik, defrost sensörü, dondururucu bölme sensörü (staraforun içinde olanı) soketlerinin ve geçme fişlerinin nerede oldukları verilen bazı resim ve videolarla gösterilmektedir. O kaynaklardan da faydalanabilirsiniz.
Not: Uzun süre hiç kullanılmadan bir kenarda bırakılan no-frost buzdolaplarının defrost sensörü, rezistans, termik bağlantılarındaki gevşeklikler sonucu bir temas sıkıntısı nedeniyle alt bölüm yine yeterince soğuyamaz, çok sıcak kalabilir. Sensör gevşekliğinde zaten E1 hata kodunu göstegeden okursunuz, ama rezistans-termik kötü temasında ise hiç okumazsınız örneğin. O durumlarda da yine üst bölmedeki kapak açılıp defrost sensörü,rezistans, termik bağlantıları kontrol edilir, bir ek bilgi olarak. (Sn. kanyak ustamın önceki yıllarda önemli referans bilgilerinin ışığında.)
NOT: Bir
Sigorta bulunursa eğer kart üzerinde cam sigorta olarak bulunabilir veya elektronik sigorta olarak kartın içinde gizli yer alabilir, ancak siz gözle göremezsiniz, örneğin. Kompresör motoru içinse termik şalter, yardımcı sargılı yol verme sistemi rölesi, diğer özel korunma sistemleri, vb. motordan önce mutlaka yer alır. Kolay gelsin.