Bu akım değeri normal mi? (Motor)

Katılım
17 Nis 2009
Mesajlar
202
Puanları
1
Merhaba,

Vidalı kompresörümüzü süren 55Kw asenkron motor sargıları yanmış. Mekanik sebebini henüz bulamadık fakat motor termiğinin devrede olmadığını farkettim ve termiği yenisiyle değiştirip akım set değeri aşağıya çektim.

Motoru yeniden sardırdık şu an çalışıyor fakat kalkış akımını çok fazla buldum. Yılıdz-üçgen bağlı çalışıyor motor. Kalkışta 225A, notmal yükte 65A ve yüksüz de 26A değerlerini veriyor.

Bu 225A değeri normal mi? (Boştayken motor mili elle rahatlıkla dönüyor.)
 

Ekli dosyalar

  • fotoğraf.JPG
    fotoğraf.JPG
    221.9 KB · Görüntüleme: 46
Son düzenleme:
motorlar ilk kalkınma anlarında 3-4 katı fazla akım çekebilirler. bu normaldir.önemli olan kalkındıktan sonra çekeceği akımdır. slm
 
Vida gurubunun önünde yada arkasında motor durduktan sonra hava kalıyormu diye kontrol et.
Vidalı kompresörler hava dolunca motoru durmaz dönmeye devam eder.
Durdurup kaldırmak yerine yükünü by-pass edeceğiniz değişikliklere gidiniz.
 
Akım normal. Direk yol verseydin daha fazla akım okurdun. 500-600 a civarında bir akim görebilirdin.
 
Şimdi farkettim motorun etiketi 380/660 V siz 660 volt değerine 220 Volt veriyorsunuz. Malum yolverme işlemi yapılıyor ama metod gerilim bölme metodu olduğu için bu motorda yıldız üçgen tamamen bir fiyasko... Arkadaşlar etiketi böyle olan bir motora yıldız üçgen yol verilmez. Uzun vadede ya bobinleri kavurursunuz yada şebekenizi harmoniklerle doldurup diğer Elektronik kartları yakar/yorarsınız. sağlıklı olan sürücü veya en azından soft-starter takmanızdır. Zaten zaman içerisinde kendini amorti edecektir. Böyle yatırımlar boş harcama değildir. Bilinçli enerji tüketimi enerji kalitesini arttırır ve bakım maliyetlerini azaltır. 3 gecedir 1 de yatıyorum sebebi gıcık upsimizin 7.5kw (Monofaze, Alan aklını peynir eklmekle yemiş) olmasından mutevellit fazımızın tesis yükü minimal olduğunda bir fazdan kapasitif diğer fazdan endüktif tüketimimizi arttırmasıdır. Nasıl çözüldüğü ise monofaze kapasitörler takarak...
***Konuyu dağatmayalım beyler... :)
 
...(Monofaze, Alan aklını peynir eklmekle yemiş) olmasından mutevellit fazımızın tesis yükü minimal olduğunda bir fazdan kapasitif diğer fazdan endüktif tüketimimizi arttırmasıdır. Nasıl çözüldüğü ise monofaze kapasitörler takarak...
***Konuyu dağatmayalım beyler... :)
Forumda son zamanlarda eli sopalılar peydahlandı :):p
 
Motorunuzu tam anlamı ile koruma altına almak istiyorsanız aşağıda bulunan üç uygulamayıda yapmanızı tavsiye ederim.
1.Motor koruma şalteri olmalı(kısa devre ve termik koruma)
2.Faz kontrol rölesi.
3. Motor sargıları arasına termistör yerleştirilmesi.
 
Şimdi farkettim motorun etiketi 380/660 V siz 660 volt değerine 220 Volt veriyorsunuz. Malum yolverme işlemi yapılıyor ama metod gerilim bölme metodu olduğu için bu motorda yıldız üçgen tamamen bir fiyasko... Arkadaşlar etiketi böyle olan bir motora yıldız üçgen yol verilmez. Uzun vadede ya bobinleri kavurursunuz yada şebekenizi harmoniklerle doldurup diğer Elektronik kartları yakar/yorarsınız. sağlıklı olan sürücü veya en azından soft-starter takmanızdır. Zaten zaman içerisinde kendini amorti edecektir. Böyle yatırımlar boş harcama değildir. Bilinçli enerji tüketimi enerji kalitesini arttırır ve bakım maliyetlerini azaltır. 3 gecedir 1 de yatıyorum sebebi gıcık upsimizin 7.5kw (Monofaze, Alan aklını peynir eklmekle yemiş) olmasından mutevellit fazımızın tesis yükü minimal olduğunda bir fazdan kapasitif diğer fazdan endüktif tüketimimizi arttırmasıdır. Nasıl çözüldüğü ise monofaze kapasitörler takarak...
***Konuyu dağatmayalım beyler... :)

" Etiketi böyle olan motora yıldız-üçgen yolverilmez " ise,hangi etiketli motora yıldız-üçgen yolverilir ?
 
Sn. Seagate,

Katılıyorum, Etiket değeri gerçekten bu şekilde ise motor yıldızda çalışmayacaktır.Türkiye standartlarında motorların çalışabilmesi için motor etiketinde üçgen:380V, yıldız:220V yazması gerekmekte. Eğer motor etiketinde yıldızda çalışma gerilimi 660V yazmakta ise, biz bu gerilimi motora veremiyeceğimiz için motor yıldız çalışma esnasında hareket etmeyecektir. Üçgene geçtikten sonra motora uygun gerilim geleceğinden dolayı motor hareket etmeye başlayacaktır.

Bu tip motorlara, eğer trafo gücünüz yeterli ise, motoru direk kaldırmanız daha uygun olacaktır. Eğer trafo gücünüz yeterli değil ise, motora softstarter veya inverterle yol vermenizi tavsiye ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst