CNC Hassasiyeti Ne Olmalıdır

bilgin34

Üye
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
143
Puanları
1
Yaş
42
Arkadaşlar delta ASD b-2 serisi servo motor ve 10 hatve vidalı mil ile teoide değil gerçek anlamda yakalanan hassasiyet oranlarınız nedir. Ben 9-10 delik işlemi gerçekleştirip delikler arası mesafeyi ölçtüğümde %1-4 arası farklar görmekteyim. Daha hassas bir ölçü yani yüzde biri ikiyi geçmicek bir biçimde nasıl yakalaya bilirim. Bahsettiğim kaçıklıklar bir metrede bir mm gibi büyük rakamlar değil 10 cm içinde yüzde 4mm gibi
 
10 cm de 4mm çok büyük bir hata. makinanın mekanik boşlukları yoksa servo motorların kazanç ayarlarını düzgün bir şekilde yaparak hassasiyeti arttırabilirsin. hız ve rampa oranınla oynayarak yine hassasiyeti arttırabilirsin.
 
Kullandığın sistemi belirtmemişsin. Mekanik düzgün , boşluksuz , tırtlamayan bir yapıda olmalıdır kızaklar , arabalar , vidalımil ve yataklamalar. Hassasiyeti iyi düzgün bir sistem , iyi bir cnc kontrol ünitesi , yüksek çüzünürlüklü servo sistemle mümkün oluyor. Buda biraz maliyet demek. Mekaniğin düzgünse asd-b2 servolara auto tuning yaptır. Kontrol ünitesi ayarlarına bak. vidalı mil backlash ayarlarını düzenle.
 
Mekaniğin düzgünse asd-b2 servolara auto tuning yaptır.

Auto tuningi matlabdan filan az çok biliyorum. Ama Servolarda nasıl oluyor, kontrol ünitesi tarafından mı yapılıyor?
 
Auto tuning basit olarak , sürücünün editör programı vardır. Bu program sayesinde sürücü pc'ye bağlanarak parametre alma-verme parametre düzenleme ve kayıt , auto tuning , jog ve sürücü izleme işlemleri gerçekleştirilir. Sürücü ile pc bağlantısı kurulduktan sonra auto tuning sayfası açılır burada motorun kaç tur hangi mesafede ve hızda gideceği sınır değerler içersinde girilir. Bandwitch seçilerek auto tuning işlemi başlatılır. Motor sağ ve sola hareket ederek sistemin mekaniğine göre en iyi kazanç değerlerini bulur. Bu değerleri driver içine ilgili paremetrelere yazar. Marka ve modele göre değişiklikler göstermekle birlikte yöntem aynıdır. Bu auto tuning işlemi editör programı kullanmadan keypad ilede yapılabilir.

ASDA-A2 and ASDA-B2 motor tuning procedure | Delta Automation Tips & Tricks
 
10cm 4mm yüzde...
Karış kulaç ...
Ne oluyoruz , çelik çomak oynamak modamı oldu ?

100 mm(=10cm) de 0.04 mm (yüzde 4) hata sorulmuş !

5mm hatve kullanılsa , 200 adımlık (1.8 derece step ) step motor kullanılsa , 1/16 microstep seçilse (1/1000 de var):
1 puls için ilerleme = 0,0015625 mm
Abüüüler , bu hesap doğrumudur ?
Yani hani 0.002 (bindeikimidir) ?

Bizler gariban adamlarız servo neyimize .

Kullanılan mil+(bilyeli) somun kadar hassasiyetiniz olabilir.
Bir zincir en zayıf halkası kadar sağlamdır!.
 
10cm 4mm yüzde...
Karış kulaç ...
Ne oluyoruz , çelik çomak oynamak modamı oldu ?

100 mm(=10cm) de 0.04 mm (yüzde 4) hata sorulmuş !

5mm hatve kullanılsa , 200 adımlık (1.8 derece step ) step motor kullanılsa , 1/16 microstep seçilse (1/1000 de var):
1 puls için ilerleme = 0,0015625 mm
Abüüüler , bu hesap doğrumudur ?
Yani hani 0.002 (bindeikimidir) ?

Bizler gariban adamlarız servo neyimize .

Kullanılan mil+(bilyeli) somun kadar hassasiyetiniz olabilir.
Bir zincir en zayıf halkası kadar sağlamdır!.



Kazım abi doğru söylüyo arkadaşlar ben 4 mm hatadan bahsetmiyorum yüzde 0 ile 4 arası gidip gelen 0.04 - 0.01 arası bi hata oranından bahsediyorum. Kayışlar ne kadar gergin olsada bundan yada vidalı milde ola bilecek boşluktan kaynaklandığını düşünüyorum döner somun var yataklamalarda rulman yok burda boşluk olamaz. Döner somun iki yönden baskı altında bu şekilde burdaki rulmanda ola bilcek boşlukta engellenmiş durumda. Aklıma gelen ne kadar sert tutulsada kayış farkı gibi ama tabi ön yüklemesiz bir sistem olduğu içinde ola bilir.
 
Kontrol kartı nedir acaba. Programsal bir sorun olmasın

MT11i cihazımdan gönderildi
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Geri
Üst