Lastik kaplama sır olmamakla birlikde pekde kolay olmayan bilgi birikimi ve cihaz gerektiren bir iştir.
Lastiği hazırlamak ve lastiği teker yapmak ayrı işlerdir.
Genelde kaplamacılar hazır alırlar.
2 tür olur , pişmemiş - yarı pişmiş.
Onarımda ikiside gerekir ama yarı pişmiş teknolojiler hızla ilerliyor.
Çünki vakitten çok ciddi tasarruf ettriyor ve lastiğin 1mm sinin pişmesi için en az 5 dakikaya ihtiyaç vardır max 155 derece için.
Dikkatlice kontrolü yapılır , karkası sağlam ise (çelik-sargı aksam) karkasa yakın traşlanır ve tutunabilmesi için pürtüklü bırakılır.
Çünki lasitk lastiğe emişmez-kaynamaz sadece tutunur.
Araya özel kimyasal (ucuzcu isen ham kauçuğu benzinde eritip bal kıvamında kullanırsın) sürüldükten sonra titiz bir çalışma ile kaplama tatbik edilir.
Hazır dişli yarı pişmiş ürünlerde (ki daha sağlamdır çünki presde şekil almıştır) dışına balon geçirilip basınçlanır ve kapalı sağlam tank içerisinde gerekli süre kadar pişirilir.
Ya da pişmemiş kauçuk kaplanıp özel ve pahalıca buhar ısıtmalı kalıplarda hem basınç hemde ısı ile pişirilir.
Sadece traşlama için ise ve gördüklerine benzeterek mekaniği yaptı isen gerisini bir kaç deneme yanılma ile yapabilirsin.
Özet olarak sadece makine ekipman ve kimyasal işi değil.
Bilgi birikimi ve hedefinize uygun metod bilgisi olmalı.
Bu işlerle uğraştığım zamanlarda İstanbul Soğanlıda Rekor kauçuk ve Pendik deki Henkel teknik bilgi ve malzeme konusunda çok yardımcı olmuşlardı.