Merhaba hocam benim bir sorum olacaktı. Sürücülerde IGBT lerin sağlamlığını nasıl ölçeriz ( 310 kw) bir sürücüde tek fazda toprak hatası varsa tüm igbt ler değişmek zorunda mıdır ? 6 sı birden. Teşekkürler
Toprak hatası motor kaynaklı olma ihtimali vardır. Motorunuzun sağlamlığından emin misiniz. Sargıları voltaj ve akım olarak meger ile test edildi mi? Motor verniklerinde sorun olabilir.
Sürücü tarafında ise toprak hatası ıgbt kaynaklı olmayabilir.
Toprak hatası motor kaynaklı olma ihtimali vardır. Motorunuzun sağlamlığından emin misiniz. Sargıları voltaj ve akım olarak meger ile test edildi mi? Motor verniklerinde sorun olabilir.
Sürücü tarafında ise toprak hatası ıgbt kaynaklı olmayabilir.
Motor sapasağlam hocam ölçtüm. Sürücü çıkış fazının birinde toprak hatası var . Mecbur tamire gidecek. Ben IGBT lerin sağlamlığını özel test cihazı olmadan ölçümü yapılabilir mi çok merak ediyorum . Siz başka kaynaklı olabilir dediniz. Neden olabilir. 1. katmanda yanık koku kararma yok. 2. katmanı açmadım daha sürücüyü indirmedik panodan
Sürücü çıkışını ölçebilen herhangi bir ölçü aleti alın. Cihazı motor bağlı değilken cihazı 50hz çalıştırın. Cihazın DC+ ucu ile U-V-W fazlarını ölçün. DC- ucu ile U-V-W fazlarını ölçün. Ölçü aleti AC Voltaj konumunda olacak. Ölçtüğünüz 6 değer düzgün ise ıgbt'leriniz sağlamdır.
merhaba daha önceleri fc102 serisinde harici 24 v ile start ve hız bilgisi için terminal 20 ye harici kaynağımın - sini vererek çalışma yapmış idim fc 51 serisinde aynı şekilde bağlantı yaptığımda sürücü patladı bu hatalı bir bağlantımıdır sürücü tamiri mümkünmüdür.
merhaba daha önceleri fc102 serisinde harici 24 v ile start ve hız bilgisi için terminal 20 ye harici kaynağımın - sini vererek çalışma yapmış idim fc 51 serisinde aynı şekilde bağlantı yaptığımda sürücü patladı bu hatalı bir bağlantımıdır sürücü tamiri mümkünmüdür.
Kullandığınız 24vdc güç kaynağının (-) ucunu bağladıysanız, sorun olmaz. Sizin bağladığınız şebekenin (-) ucu , gnd ucu olabilir. Cihazın tamiri olur. Kontrol kartı yanmıştır.