DC motor çok ısınıyor

cosfimetre

Üye
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
35
Puanları
1
Yaş
39
Merhabalar .

PVC extruder makinamızın ana mil motoru çok ısınıyor . DC motor olunca hemen kömürlerine bakim dedim,ark oluştuğunu gördüm ve hepsini değiştirdim . Birde kömürlerin besleme kablosu gevşekti onuda iyice sıktım fakat hala aşırı ısınma var . sürücüde bi hata vermiyor . etiketi boyalı oldugundan okuyamadım ama 11 kW lık gibi görünüyor . 2 sene önce yanmış ve sardırmışlar . acaba sargılar iyi sarılmadımıki . Soğutucu fanı diğer makinayla aynı ama acaba yetersizmi geliyor .
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Kömürlerinizde aşırı ark oluşuyor ise,komutasyon ayarını gözden geçiriniz ( motorun içinde ok ile belir-
tilmiş olmalı ).
 
Merhaba arkadaşım. Senin sıkıntın aslında yeterli alanda fanların soğutamama durumu olabilir. Aslında emiş ve de havanın içinde dolaşmasını yani hava sürkilasyonunun düzensiz olması böyle sıkıntıları meydana getirebilir. Ayrıca motor 2 yıl önce sarıldı ise bazı aşırı ısınmalarında olmasıda belli bir problem teşkil eder. Ark olayı zaten motor içinde olan polarite düzensizliğindende olabilir. Komitasyon durumuzu gözden geçirmenizi tevsiye ederim. Eğer olumsuz durum gözlemlerseniz ileri de bu daha büyük sıkıntılara neden açabilir. Müdehale etmek için çok iyi gözlem yapmanızı öneririm. Saygılar. kolay gelsin...
 
- Moturun yükteki akımlarını kontrol edin.Belkide fazla akım çekmesinden dolayı ısınıyor ve kömürler ark yapıyor.Mesela pens ampermetreyle akım takibi yapın.Zaman zaman da aşırı akım oluşuyor olabilir.
-Motor kömür yaylarını kontrol edin.Belkide yaylanma özelliği azalmış bir veya daha fazla yay olabilir.Buda kömürlerinizin ark yapmasına ve motorunuzun ısınmasına sebebiyet verebilir.
-DC.sürücü kartı tristör tetiklemelerinde bir sorun olabilir.Tetikleme açıları iyi değilse motor kömürleri ark yapıp aynı zamanda fazla akım çekip motorun ısınmasına sebebiyet verebilir.Osiloskop yoksa bunu anlamanın pratik yolu dc.sürücü armatür çıkışlarına iki adet seri bağlı 220volt akkor flemanlı lamba bağlaman.Motor voltajını yükseltip belli voltajlarda lambayı gözle takip ettiğinde ışıkta titremeler oluşuyorsa buda tetiklemelerin düzgün yapılmadığına işarettir.
Kolay gelsin.
 
Dc motorlarda kollektördeki arkın birçok sebebi olabilir.
1.Motor aşırı yüklüdür.
2.Motor kollektör yüzeyi ovalleşmiştir.
3.Motor kömürlerin yay baskıları azalmıştır.
4.Motordaki kömürlerin kollektör dilimine göre paralelliği bozulmuştur.
5.Motor fırça açısı kaymıştır.
6.Kömürler nötr yada kutup ekseninden kaymıştır.
7.Uyartım sargılarından bazıları devre dışı kalmıştır.
8.Mekanik olarak rulmanlarda bozulma yada rulmanın mile geçtiği yer bozulmuş olabilir.
9.Yatak ve rulman kapaklarında aşınma olabilir.
10.Kollektör dilimlerinden bazılarında sargı kopması olabilir.
11.Uygun olmayan kalitede kömür kullanılıyor olabilir.
 
yanılmıyorsam burda extruder motorundan bahsediyorsun vede 11 kw lık bence iyi bir gözlem yapmak istiyorsan motoru makinanin kaplinginden ayır bir boşta calıştır akım degerlerine bak (komitasyon ayarını yaptıktan sonra )ve birde kaplingi baglı iken akım degerlerine bak aradaki fark boştaki degerin üzeri katlarında ise mekanik aksanına bakmalısın bildigim kadarıyla motor milinin ısınması zorlanma veya aşırı yüklerde oluşur sarımını yapılmış olması birşey degil bizde 550 kw lık motorlar (dc motor) sarıma gönderiyoruz komitasyonunu yaptıktan sonra hiçbir problemle karşılaşmadık bu güne kadar
 
Eğer elektirk aksamında bir sorun bulamassan

CELİK_CPU arkadaşımızın 8. maddede belirtiği gibi mil ısınma sebeblerinden %80 i rulman ve ya yataklarından kaynaklanan sorunlardır. gözden geçirmeni tavsiye ederim, ısı yolunu takip ederek kaynağına ulaşman kolay olur.

basettiğin makina benim anladığım makinamı bilmiyorum ama (plastik sektöründe badanoz diye isimlendirilen sistemse) yani tahmin ettiğim makina ise motor ile mil arasında (eğer varsa) redüktörlerinde yağ veya su ile soğutma yapılıyo onunla alakalı bir sorunda olabilir. kolay gelsin
 
aklıma da gelmişken bir de motorunda bulana kolletöründeki sarımlar arasına yerleştirimiş plastik var ucları cıkıntılı bunlar sarım sırasında zarar görmüşse kölletörün sogumasını engeller bu plastik cıkıntılar bir motor pervanesi göremi görür ve kollektörün sogumasına yardımda bulunur ayne zamanda mildeki ısınmayıda bir nezbede olsa azaltır
 
Şuana kadar motorun ısınmasına hala çare bulamadım . İlginize teşekkürler fakat tavsiyelerinizin çoğunu kontrol ettim sadece sürücü üzerine yoğunlaşamadım , motoru tekrar söküp bobinajcıya gönderdik , bobinajcı normal dedi . diğer makinayla akım - gerilimi aynı değerlerde . Sarıldıktan sora sürücü Autotune yapıldımı acaba . son olarak diğer makinada durunca 2 sinin motorunu değiştirecez . enazından arıza tespit edilir . sürücüdemi , motordamı ?
 
Merhaba arkadaşım,
birde bu yöntemi dene bakalım. Umarım sadece sorun motorda çıkar. Hoşçakal!
 

Forum istatistikleri

Konular
128,939
Mesajlar
921,853
Kullanıcılar
451,118
Son üye
yurtsever760

Yeni konular

Geri
Üst