Merhaba Sayın Ucibey
Bu konuda kendim pek incelemiş olmasam da forum incelendiğinde bir kısım bilgiler araştırılabilir.
Bu mesajdaki türbin kuyruk kısmındaki dc motorun kısa süreli sağ-sol dönüşü bir fren mekanizmasını çalıştırmak için mi vb ne olduğu tam olarak anlaşılabilir değil. Fren mekanizmasının burada nasıl olduğu, rüzgar istatistikleri ve sistemin güç üretme özellikleri, elektrik özellikleri, mekanik özellikleri gibi bilgilerin verilmesi efektif olarak incelenmesine vesile olur.
Hızlı olarak yazışmalarımızda aklımıza gelenlerin bir kısmını yazıyor olmakla frenleme mekanizmaları olarak; elektrik direnci eklemek(ters enerjilenmiş motor ve ya direnç), mekanik fren kullanmak(elektronik kontrollü), hız değişimine uyarlı otomatik mekanik sistemler kullanmak(elektrikten bağımsız çalışabilen yani elektriksel sorunlardan kontrol namına daha uzak) ve de rüzgar türbininin ön kısmına rüzgarı engelleyici (ve ya başka tarafa yönlendirici) eklemeler yapmak, (baraj türbinlerinde kullanıldığı ifade edilen değişen kanat açıları birçok olumsuz hal ile incelenebilir) gibi düşünceler ele alınabilir. Sistemin frenleme halinde de sistemde azaltılıyor olan enerji yine başka faydalı bir enerji olarak kullanılması uygun olur. Tabi rüzgarın estiği yükseklik özelliklerine göre rüzgar türbininin yüksekliği de azaltma vb değiştirilerek hızının sabitlenmesi incelenebilir.
Başarılar dileriz.