DC MOTOR(işletmede karşılaştığınız sıkıntıları paylaşırmısınız)

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
çaliştiğim firmada cogunlukla dc motor kullanılmakta.ilk defa dc motorlarla burda tanıstım hergün yeni bişey öğreniyorum öğrendiklerimi burda paylaşmaya alişiiyorum şimdi videoda da sesi duyabilirsiniz bu sesın nerden geldıgını bulamadım sankı komurlerde bosluk varmıs gıbı bı hısırtı var ama yok ama komutlar otoruyor.kollektoru yenı temızledım baskılarıda ıyı komurların bağlı bulundugu blogun bırının vidası gevsek yalama olmus onu degıstırmedım ordan olabılır.bırde bu motorun arkdasındakı dc generatör neden kullanılmıs olabılır ?

Video003.3gp



Edit: Video paylaşım sitesinden silindiği için link kaldırılmıştır.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
arkadaki jeneratörden elde edilen voltaj ana motorun devrini stabil tutmaya yarar.
 
buradan yorum yapmak baya zor ama kömürlerin boylarını kontrol etmelisin. aman dikkat d.c motorda enerji kesme den bu işe başlama . kömürlerinin boyları iyi ise bunlar portbale (fırça tutucusu )içinde rahat hareket ediyor mu. birde yaptıra biliyorsan motorun vibrasyon değerlerini ölçtür bu sana yataklarda problem olup olmadığı hakkında fikir verebilir.sana burdan ancak bu kadar yardımcı olabildim.tekrar hatırlatıyorum d.c motorlarda enerjiyi kesmeden işe başlama .kolay gelsin.
 
Motor arkasındakı tako generatör, sürücü ıle motor arasında feedback(geri besleme) işlemı içindir. Buradan aldıgı Dc gerılımle, ıstenen hız ve mevcut hızı kontrol edıp, sabıt tutmaya yarar.Tesisinizdekı dıger motorlarda resolver var, bu motorda tako generatör. Cesıtlı şekılde geri besleme sıstemlerı vardır. Buda bır yöntem..
 
gunaydın!sn zeybek resolver dan hariç kullanılmış bu jenaratör ferit arkasımızın dediği ana motorun enerjisini stabil tutmak için konmus sanırım
 
motor fırca baskıları önemlıdır.
motor hız ve akım regulasyonlarında veya tetılkemelerde problem varmı bır bak
kagıt makınasımı bu
 
günaydın arkadaşlar bu sabah dikkatimi ceken bişey oldu rotordaki salgıdan kaynaklanan bi sıkıntı var sanırım ben bu işletmeye başlamdan önce yataklarda sıkıntı yaşamıslar dengesizlık oldugunu öğrendim.sn suha bahsettıgımız makina alüminyum folyo hadde makinası alüminyum folyoları haddelemek 300 mikrondan 0.8 mıkrona kadar ınceltmek.için kullandığımız ingiliz yapımı bir makina
 
Sevgili Sedat Kardeşim,
yataklarda sorundan şüphelenıyorsun, tornacı veya mekanikçi arkadaşlardan rica et, mil sagılarına bakmakda kullandıkları KOMPARATÖr denen ölçüm aleti ile senın kollekdörde ve yataklarda sorun varmı ölçerler. Komparatör ün ölçme uvunu fırcanın üzerne koyarda öloçer ve elle motoru yavas yavaş döndürürsen, bılgılerı alırsın..
Kolay gelsın..
 
Sedat ark.
Sordugun Dc motor arkasındakı motor aklıma takıldı. Eskılere gittim. Şunları sorabilirmiyim, motorda 3 adet fırcalı bilezik varmı, klemes kutusuna ıkıncı, 3 kablo daha gırmsı gerekır, yeri boşmu. En önemlisi, malın (alımınyüm folya'nun) makınaya girdiği yerdekı sılındırlerden bırınde bu moturun benzeri varmı. Lütfen cevaplarmısın..
 
sn zeybek. motorun iç gövde yapısı. karsılıklı ikitane fırca tutucu üzerınde ıkıser tane komur var.motordan toplam 6 tane kablo cıkıyor ıkısı kısa devre edilmiş 4 tane kablo motorun fıeld ve armatur uclarının olduğu klemens tablosuna giriyor.kablolar kutunun arkasında kaldığı ıcın tam olarak nereye bağlındığını göremiyorum.alümınyum folyonun girdiği yerde değilde motorun hemen yanındaki resolver benım kafamı kariştiran.sanırım bu buyuk dc generatör 800hp motorumuzun takosu ama diğer resolver ne iş yarıyor??


etiket bilgileri
RELIANCE Type T Heavy Duty
D.C GENARATOR
KW(SPC) RPM(2300) VOLTS(190) SEPARETE F1F2-F11F22 PAR CON.6V EXC 5.2mA
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…