sedat_demir
Üye
- Katılım
- 11 Ocak 2008
- Mesajlar
- 555
- Puanları
- 1
bugun şahit olduğum bir olayı daha paylaşim dc motorlarda soğutma hayati önem taşiyor.fanların kontrollerini hergün kontrol etmelisiniz.dilme makinası adında alüminyum folyo rulolarını eşit aralıklarla dildiğimiz makinamız var oparatör sistemi hızlandırdıgında makinayı kontrol edemediğini istenmeyen durus kalkıslar oldugunu söyleyince sistemi gözden geçirmeye başladım.gözle kontrol yaparken motorun birinin üstünden yalaz şeklinde ısı çıktığını farkettim motorun yanına gittiğimde elle elenmiyecek şekilde ısındıgını farkettim makinayı durdurdum.nedenini araştırırken soğutma fanının filtresının içine kaçtıgını farkettim buda motorun soğutmasını engellemiş motor aşırı ısınmıştı.Filitreyi değiştirdim yarım saat bosta motoru soguttuktan sonra çalişmaya devam ettik.yalnız hız sorununu çözemedim.belli bir devrin üstüne cıkınca makina sankı dur kalk yapıyormus gibi hızlanıp yavaslama oluyor aynı sıkıntıyı daha önce yapmıs hat takosu dediğimiz sistemin hızını komple kontol eden bi tako var onu değiştirmişler sıkıntı çözülmüş ama bakıyorum takoda düzgün çıkış görüyorum dikkatimi çeken bitane acıcı ikitane sarıcı motorum var sarıcı motorlarımın armatür voltajıdüzgün 230v civarlarında ama acıcı voltajını ölçemiyorum.8-16v arasında gelip gelip gidiyor sürücü cıkısında sıkıntımı var acaba nasıl anlarım gefran tpd32 dc sürücüm var sistemde armatür çıkışını göremiyorum???