Değişik bir modifiye

saftilki

Üye
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
652
Puanları
31
Yaş
45
stator saclarınıda 2cm söktüm statoru kaç mmlik tel ile sarmalıyım rotoru kaç mm tel ile sarmalıyım ve uyartım sargısını kaç mm ile sarmalıyım

üstüne üstlük rotor saclarını nereden temin edebilirim

32 kişi bakmış kimse bir cevap yazmamış asıl takıldığım bu bahsettiğim sac paketlerini nerede bulabilirim evet yardımlarınızı bekliyorum beyler
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
sn. saftilki, sizin yapmaya çalıştığınızla benim düşüncem benzeşiyor, şöyle ki; rotoru sargılı bir motor ya da araba alternatörünün rotor sargılarını sökmeden sadece rotorun kutuplarına delik açılıp ya da biraz oyup mıknatıs yerleştirerek rotorda çok güçlü olmayan bir kalıcı manyetik alan tesis etmek ve mil döndürüldüğünde oluşan ilk gerilim bize lazım olan gerilim değerine ulaşana kadar rotor sargılarına uygulanacak...
siz daha zor olanı iç içe iki alternatör yapmayı düşünüyorsunuz.şahsi fikrim, yapmaya çalıştığınız alternatörün maliyeti çok olur.bunun yerine rotora sargı uygulayıp uyartım için olan ayrı küçük alternatörü aynı mile dıştan bağlamanız daha kolay olabilir.rotora sargı uygulamak için kaç kutuplu olacak ise ona göre mile paralel delikler açılıp sonra o deliklere sargı sarabilmek için demir testeresi veya canavar taşıyla deliklere ulaşana dek kestiğimizde oyuklar ve kutuplar meydana çıkmış olur.hiç denemedim ama yapmış gibi anlatmışım:p
ben daha ilk alternatörü bitiremedim bir daha yapmaya kalkarsam anlattığım şekilde yapmayı düşünüyorum. kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
sn:wolf-4503 ben anladığım kadarıyla sizin bahsettiğiniz'bir benzerini yaptım bilinçsiz olarak 2 volt verdi

benim amacım orjinal alternatör'ü kopyası idi 1.rotor bu bir diğer seçenek ise modifiye ettiğim motor 60 ile 100 devirde her faz 35 ile 70 volt ac doğrulttuğumda aynı voltaj elimde ups trafosu kullandım trafonun 12 volt ucunu 2 faz arası besledim 1 adet 60 watt ampul patladı ölçü aletide beraber gitti 750 voltu aştı ve gümm işte burada tıkandım. (varan 2) şimdide modifiye motor'un akımını doğrultup arçelikmiydi siemes miydi hatırlayamıyorum ç.makinası motoru rotoruna 12 dc akım verdiğimde çalışıyor 220 uçlarından 220 volt alabiliyorduk,ç.makina motorunun rotoruna uyartımı yapmış olduğum modifiye motorla uyarmak ne dersiniz?:rolleyes:
 
sn saftilki ortadaki resmi daha büyük boyutta yükleyebilir misiniz?
 
Sayın saftilki.
Renkli resimdeki 12 oyuk, 14 kutuplu statorun sarım şekli monofaze mi sarıldı? Monofaze sarıldı ise ben size şöyle yardımcı olayım.
Oyuk sayısı 12 olduğu için, mıknatıs sayısı da 12 olmalı. Bu birincisi.
İkincisi ise bobin sarım şeklini, birinci oyuk sarımını soldan sağa doğru yapın, ikinci oyuk sarımını sağdan sola sarın. Her bir oyuk karşısında bir mıknatıs bulunsun. Mıknatısları da zaten doğru yerleştirmişsin, N S N S diye yerleştirin. Dönerken biraz step yaparak döner ama iyi verim alırsınız.
 
sn saftilki ortadaki resmi daha büyük boyutta yükleyebilir misiniz?
sn:wolf vebden bu boyutta bulabildim büyüttüğüm zaman foto parçalanıyo işine yaramaz bence vebden bulmaya çalışmak lazım kolay gelsin
 
Son düzenleme:
Sayın saftilki.
Renkli resimdeki 12 oyuk, 14 kutuplu statorun sarım şekli monofaze mi sarıldı? Monofaze sarıldı ise ben size şöyle yardımcı olayım.
Oyuk sayısı 12 olduğu için, mıknatıs sayısı da 12 olmalı. Bu birincisi.
İkincisi ise bobin sarım şeklini, birinci oyuk sarımını soldan sağa doğru yapın, ikinci oyuk sarımını sağdan sola sarın. Her bir oyuk karşısında bir mıknatıs bulunsun. Mıknatısları da zaten doğru yerleştirmişsin, N S N S diye yerleştirin. Dönerken biraz step yaparak döner ama iyi verim alırsınız.

sayın şef ustam yüklemiş olduğum fotolar bir farz'ı misalden ibaret idi nedeni bu modifiye motoru içten kasıtlı olarak küçülttüm ikinci bir mini rotor uyarmada kullanacagım akımı üretmesi için fırçasız olmasını istediğim.Bakalım bir konuda hemfikirmiyiz? (örn) 80ah oto alternatörü modifiye ediliyor alternatörün oldumu 10amper oda en fazla, üstelik neodyum mıknatısla! diğer bir değişle sürtünme kayıpları daimi mıknatıslı alternatörlerde %70e varan kayıplara neden olduğunu söyleyebilirmiyiz?çünki alternatör mühendisleri sürekli ve ısrarla akım ile manyetik alan oluşturma gayreti içerisindedirler. Bende solidworks 2010 sürümü tasarım ve çizim proğramı var kullanmayı öğrenmeye çalışıyorum tornacılar ve makina mühendislerinin gözdesi. modifiye etmiş olduğum asenkron motora yeni bir rotor yapmanın peşindeyim, bitirdiğimde paylaşırım. herkese kolay gelsin.
 
alternatör modifiyesi için bana yardımcı olurmusunuz
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
alternatör modifiyesini hiç kimse önermiyor en iyi flanş altenatör'dür
 

Forum istatistikleri

Konular
129,332
Mesajlar
925,414
Kullanıcılar
451,792
Son üye
mrt063606

Yeni konular

Geri
Üst