Hayır,sanırım bu noktada bir kelime hatası olmuş olmalıdır.Oto trafolarda tam tersine çarpılma olayı çok daha fazla olur.Çünkü primer ve sekonder devreler tek primer sarımdan değişik sarım uçlarından alınan değişik voltajlarla bu mevcut 220 volt ac. giriş voltajı değiştirilmiş olunur.Bilezikli olan asenkron motorlara yol vermede çok işe yarar.Çünkü ikincil (sekonder) sarım hiç kullanılmadığı (primer ve sekonder sarımlar müşterek kullanıldığı için) maliyeti daha düşüktür.Ama buna karşın çarpılma riski normal primer/sekonder sarımlı trafolara göre,arada faz izolasyonu hiç olmadığı,fazla daima direk ilişki içinde bulunulduğundan,elektronik cihazların tamiri vb. işlemler esnasında çalışılırken oldukça risklidir.
Oysa izolasyon trafoları ise 220/220 volt ac/ac giriş/çıkışlı olup fazdan tam olarak da ayrılmıştır.Bu nedenle çarpılmak için 2 çıkış ucuna da tam temas etmeniz gerekir.Yalnızca tek ucuna temas ederseniz (Psu'yu tamir ederken 220 vac giriş uçlarından birine yanlışlıkla da dokunmuş bulunsanız) çarpılmazsınız.izolasyon trafolarını tv,psu,vb. cihazlarla çalışırken emnniyetli yapan da bu izole ile şebeke fazından tam tecrit edilen kısmıdır esasen.
Normal 220/12 volt ac/ac trafoyu,diğer ikinci bir 220/12 volt ac/ac trafoyla 220>--->12>---12>----220> şeklinde 220 volt ac. çıkışı kademeli olarak bu şekliyle temin edilerek,bu mevcut trafoların (Eşit güç değerlerindeki) VA gücü değerinde bir izolasyon trafosunu kendiniz basitçe de yapabilirsiniz.Kolay gelsin.