Ağır tahrikle yol alan ( fanlar,değirmenler vs. ) sistemler, yıldız/üçgen yolverme ile kaldırılamazlar.Bu tip
sistemler,reostalı yolverme,direkt start veya sürücülerle tahrik edilebilir.Statora seri olarak bağlanan
yardımcı donanımlar ( sulu direnç,bobin,omik direnç vs. ) demeraj akımını azaltmak için yardımcı olsa bile,
ilk kalkınma momentinin düşmesine sebep olduğu için uygun çözüm olmayabilir.Bilezikli motorlarla yol
verme en uygun çözüm olmakla beraber,bileziklerdeki enerji kayıpları ve kömür bakımı ve kömür masra-
fı nedeniyle,mecbur kalınmadıkça uygun olmayan çözümdür.Start esnasında,nominal akımın 7-8 kat faz-
la olduğu düşünüldüğünde,eğer besleme sistemi uygun değilse ( teorik olarak,çalıştırılan motor gücünün
15 katı kadar ),sistemde gerilim çökmeleri ve kontaktörün start anında bobininin bırakmasına bile sebep
olacak gerilim düşmeleri olabilir.Demeraj anındaki aşırı akımlar,kaliteli üretim motorlarda fazla sorun ya-
ratmaz ( 425 kw lık direkt startlı motor 38 yıldır sorunsuz çalışmaktadır ).Kalkınma momentinin yüksek
olması istenen yerlerde,bugünki en uygun çözüm sürücülerdir.Tahriki yumuşak hale getirerek ,işletmeyi
Bakım
masraflarından ( kayış,kasnak,zincir,kaplin,kavrama vs. ) kurtarmak için,tahrik müsaade ediyor olsa bile,
sistemlere sürücülerle yolvermek,herzaman için uygun çözümdür.Bu tür çözüm pahalı olsa bile,sağladığı
fayda ile 1-2 yılda kendi masrafını çıkarabilecektir.