Motor akımını izleyerek motor yanmalarını önleme

Aşağıda linki verilen analizörden 1 adet aldığınızda akım ve ya gerilimlerin değişimini bir çıkış kontağına atarsınız. Değişimler micro-saniye mertebesinde bile olsa motor kolayca devre dışı bırakılabilir.

http://www.sgemuhendislik.com/uploads/Shark200_brochure.pdf

Ayrıca bu ürün ile dahili hafızaya tüm parametrelerin değişim eğrilerini kaydedebilir ve PC ye aktarabilirsiniz.

dilerseniz ürünü transient ölçüm özelliği ile alıp motor kalkış akımı ve arıza anı akım-gerilim dalga formlarını da görebilirsiniz.
 
İyi akşamlar şef112 konudan anladığım kadarı ile voltaj ile ilgili sıkıntın var! Maliyetten kaçmıyorsanız bence en sağlıklısı hız konvertörü derim enerji tüketimindende tasarruf etmiş olursunuz.
Yada voltaj koruma rolesi var set edecegin voltaj dışına çıktımı kumanda devresine açma getirir.
 
bir tesiste çalışıyorum,çalıştığım tesiste 90kw 1485d/dk 170 amper sınırlarında çalışana 12 adet basınç makinalarına bağlı sıemens ve gamak motorlarımız var ani voltaj ivmelerinde,ve duruş kalkışlarda motorlar Sigorta atıyor kontaktör kontakları yapışması sonucu termik aşsa bile motorumuz yanıyor bu olay 3-4 ay ara ile olmakta, benim düşüncem entes epm-4 c gibi 3 adet dijital ampermetreyi 3 ayrı faza akım trafosu ile bağlayarak set değerlerini motor çalışma değerine ayarlayarak normalde açık kontaklarını seri yaparak,sigorta atmalarında kumanda sistemini devreden çıkarmak.

Ama ben aynı anda 6 motoru bu tip role sistemiyle kontrol etmek istiyorum,bu konuda bilgisi olana teknik ve mühendis arkadaşlardan bilgilerini rica ediyorum.

sigortaların amp lerini termiklerin amp çok üstünde seçersen sigorta atmasını engellemiş olursun yaşadığın arızanın silsilesi değişir sigorta yerine termik atarak problemi cözmüş olursun termik değerlerinide minumum seviyeye ayarla ilaveten motor koruma röleside koyabilrisin kolay gelsin :):):):):):):):)
 
Kesin ve hesaplı çözüm için KAEL Ke-Dp-01 tercih edin;
Koruma Fonksiyonları;

-Faz yokluğu
-Faz Sırası
-Aşırı Gerilim
-Düşük Gerilim
-Gerilim Dengesizliği
-Aşırı Akım
-Düşük Akım
-Akım Dengesizliği
-Aşırı Frekans
-Düşük Frekans
-3 Faza ait Akım Ve Gerilim değerlerini görebilme
Arıza Ortadan kalktıktan sonra istenirse otomatik sistemi tekrar enerjilendirme
Ayrıntılı bilgi için KAEL - Elektronik yi ziyaret ediniz
 
Sayın şef112 mesaj tarihi geç ama ben genede sorayım
1-Problemi çözdünüz mü?
2-Motorların yanması esnasında sistemde toprak kaçağı oluyor mu?
3- Faz dengesizliği sisteminizde başka bir cihazın girmesi ile mi yoksa beslendiğiniz şebeke kaynaklı mı?
 
entes te akım tarofolarının bağlantıdığı bir röle var onunla ayarladığın değerde motoru devreden rahatlıkla çıkarabilirsin
 
Anlaşılan motorlarınız, tam yükte ve sürekli çalışıyor.Bu tür çalışma rejimlerinde, sarılmış motorların verimleri sürekli düşme eğilimi gösterir.Bir kaç önerim olacak;
1-Mümkünse, elektriksel donanımı değiştirmeden motor güçlerini bir üstüne artırın.
2-Motor Koruma Şalteri Kullanın, çok daha yüksek güçler için dahi mevcut var.
3-Direk kalkıştan dolayı Kontaktörlerinizi motor gücüne göre, iki hatta üç üstünü kullanın, tabi iyi bir kalitede olmalı olmalı


Aynen katılıyorum.​
 
Motor akımını izleyipte motor yanlarını nasıl önleyebileceksiniz. Yani motor akımındaki herhangi bir değişiklik, nominal akım seviyelerinde oynama motorun yanacağı izlenimini size verebilir, peki bu motorun yeniden sarılmadan ya da içerisinde bulunan hangi malzemeyi değiştirmeden engellenmesini sağlayacak. Sadece malzeme satmak için üretilen yabancı markların ülkemizdeki oyunlarına karşıyım. Zaten motor koruma röleleri vb. önleminizi alırsınız ve işinize bakarsınız.
 
Ben motor akımının izlenmesi olayına karşı değilim. Kestirimci bakımda bu önem arz eden bir durumdur. Motor sargıları çalışma koşulları v.s. nedenlerle nem alabilir bu izolasyon kaçaklarına neden olur. Motor yataklamasında,rulman v.s nedenlerle problem oluşabilir bu tür olumsuzluklar kendisini motor akımını yükselterek belli ederler birnevi alarm verirler. Önemli pozisyonlarda önemli görevler üstlenmiş motorlarda bu tür takip sistemini faydalı görüyorum. Nasıl yapılmalı olayı başlı başına önemli bir konudur çünkü tek başına akım bilgisi yeterli olmaz. Motorda yüklenme değişimi mi oldu, gerilim mi değişti genel olarak incelemek gerekir bir analizör çıktısı gibi birçok parametre birarada değerlendirilip incelenmeli.
 
Ben motor akımının izlenmesi olayına karşı değilim. Kestirimci bakımda bu önem arz eden bir durumdur. Motor sargıları çalışma koşulları v.s. nedenlerle nem alabilir bu izolasyon kaçaklarına neden olur. Motor yataklamasında,rulman v.s nedenlerle problem oluşabilir bu tür olumsuzluklar kendisini motor akımını yükselterek belli ederler birnevi alarm verirler. Önemli pozisyonlarda önemli görevler üstlenmiş motorlarda bu tür takip sistemini faydalı görüyorum. Nasıl yapılmalı olayı başlı başına önemli bir konudur çünkü tek başına akım bilgisi yeterli olmaz. Motorda yüklenme değişimi mi oldu, gerilim mi değişti genel olarak incelemek gerekir bir analizör çıktısı gibi birçok parametre incelenmeli.
dediğiniz şekilde birden fazla parametre ile bir analizör gibi çalışırsa elbette fayddalı olabilir. Fakat motor bobinaj işi yapan firmalara ürün tamire gittiğinde onlar risk almayıp hepsini değişecektir. Bu anlamda yine iş kaybı ve bedel ödenecektir. Aslında bunu demek istiyorum. Yani sonuç iş kaybı ve maddi zarar noktasında değişmeyecek. Bir şeyin rantabl olması için bu şartlar olmazsa olmazdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,673
Kullanıcılar
452,675
Son üye
xzscorpionn

Yeni konular

Geri
Üst