Teşekkür ederim Serkan abi,Sizin bobinlerinizin akim kapasitesi yeterli olmadığını düşünüyorum. Ayni Henry değerinde daha yüksek akim kapasitesine ( buyuk ) sahip bobin kullanırsanız sorun kalmayacağını düşünüyorum.
Kolay gelsin.
Teşekkür ederim Serkan abi,
Devreyi kurarken bobinlerin ufak olduğunu farkettim ama dirençler gibi farklı watt seçenekleri olabileceği aklıma gelmedi. Parçaları tedarik ettiğim sitedede tek bunlar olunca heralde fabrikasyon olanlar böyledir diye düşünmüştümelimde farklı büyüklükte psu yada adaptörlerden çıkma bobinler mevcut aslında ama onlarında değerini bilmiyorum. Farklı yerleri araştırıp oralardan tedarik etmeye çalışayım.
Edit: Şimdi tekrar baktım abi, dediğin gibi akım olarak benimkiler düşükmüş. Ben 1 ah akıma sahip olanı tedarik etmişim. 4ah olanı alıp onu takayım. Birde öyle deniyeyim.
Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.
Tabi, malzemeleri tedarik edeyim, yaklaşık 1 haftalık kullanım sonrasında edindiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşıyor olacağım.Bu devreyi bende yapmayı düşünüyorum. Bobinleri değiştirdikten sonra sonucu paylaşırsanız memnun olurum.
Elimde 2013 te aldığım kendi aracımdan çıkma 9 yıllık orijinal aküsü bulunmakta. Hücreler sağlam görünüyor fakat şarj tutmuyor. Şarjdan çıkarınca gerilimde 10,5 lara kadar anlık düşmeye başlıyor. İlk bunun üzerinde deneyeceğim. Ufakta bir gelişme görürsem, akabinde şarj tutan ama 6-7 yıllık olan marş akımı düşmüş başka bir akü mevcut, onda uygulayacağım. Son olarak ta 7ah lik bir ışıldak aküm var, onda uygulamayı planlıyorum ama ona saf su ilave edip etmeme konusunda kararsızım. Artık onu da, o anki duruma göre bakıp sulu veya susuz deneyeceğim. Şuan aklımda onunla alakalı net bir düşüncem yok.Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.
Ben kuru tip akü demiş olsamda dediğiniz gibi bu tip akülerde elektrolit sıvı halde değilde emdirilmiş halde bulunuyor. Saf su koyarak kurtarmaya çalıştığımda oldu ama maalesef kurtaramamıştım. Desülfatör kullanarak şimdiye kadar sadece 1 tane kurutip akü kurtarabildiğimi hatırlıyorum. Muhtemelen oda aşırı deşarj olmuş henüz sülfatlaşma olmamıştı ki kurtarabildim. Sulu tip ve jel tip akülerde başarılı sonuçlar elde ettim.Sayın @otohat
Peki söyle sorayim kuru tip akuler her ne kadar kuru olsalar da içlerinde elektrolit emdirilmis bir katman oluyor. Bu akulere az da olsa saf su katılması doğru mu?
Denediniz mi?
Tabi, malzemeleri tedarik edeyim, yaklaşık 1 haftalık kullanım sonrasında edindiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşıyor olacağım.
Elimde 2013 te aldığım kendi aracımdan çıkma 9 yıllık orijinal aküsü bulunmakta. Hücreler sağlam görünüyor fakat şarj tutmuyor. Şarjdan çıkarınca gerilimde 10,5 lara kadar anlık düşmeye başlıyor. İlk bunun üzerinde deneyeceğim. Ufakta bir gelişme görürsem, akabinde şarj tutan ama 6-7 yıllık olan marş akımı düşmüş başka bir akü mevcut, onda uygulayacağım. Son olarak ta 7ah lik bir ışıldak aküm var, onda uygulamayı planlıyorum ama ona saf su ilave edip etmeme konusunda kararsızım. Artık onu da, o anki duruma göre bakıp sulu veya susuz deneyeceğim. Şuan aklımda onunla alakalı net bir düşüncem yok.
Bu devre ile ilgili aklımı kurcalayan bir durumda, devrenin paylaşıldığı yerde şarj tutmayan akülerde bir taraftanda uygun bir şarj aleti ile şarj işlemi yapılması önerilmiş. Lakin, aküye bağlı olan desülfat devresi ile şarj cihazı aynı anda bağlı olduğunda, elimizdeki şarj cihazına zarar verir mi? emin olamadım.
Devrenizi incelemedim ancak iki tür desülfatör mevcut. Birisi aküyü hem şarj yapıyor hem de sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Diğerinide akünün kutup başlarına bağlıyorsunuz devrenin herhangi bir beslemesi olmuyor, devre aküyü deşarj ederken sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Sizin devreniz ikincisi ise o yüzden akünün şarj edilmesi önerilmiş olabilir.Bu devre ile ilgili aklımı kurcalayan bir durumda, devrenin paylaşıldığı yerde şarj tutmayan akülerde bir taraftanda uygun bir şarj aleti ile şarj işlemi yapılması önerilmiş. Lakin, aküye bağlı olan desülfat devresi ile şarj cihazı aynı anda bağlı olduğunda, elimizdeki şarj cihazına zarar verir mi? emin olamadım.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?