Desülfatör devresi ısınma sorunu

Scorpion42

Katılımcı Üye
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
453
Puanları
56
Yaş
34
Konum
KONYA
Merhaba arkadaşlar,
Elimdeki aküleri değerlendirme adına webte araştırırken bulduğum linkteki desülfatör devresini malzemeleri tedarik edip uygulamaya döktüm. Her şey devreyi paylaşan arkadaşın tarifindeki gibi yolunda gidiyor fakat devre daha 1dk demeden üzerindeki 2 adet bobin ateş gibi kalıyor. Makul düzeyde ısınma olabileceği belirtilmiş lakin benimki makul düzeyin dışında kalıyor. Bobinler konusuna hakim olmadığım ve elimde ölçüm yapabileceğim yeterli ekipman olmadığı için çözüm üretemedim. Devreyi birde siz inceleyip tecrübeleriniz ile önerilerinizi paylaşıp yardımcı olabilir misiniz?
20220307_230921.jpg
20220307_230938.jpg
20220307_232339.jpg
20220307_232937.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20220307_232329.jpg
    20220307_232329.jpg
    245.8 KB · Görüntüleme: 12
Son düzenleme:
Sizin bobinlerinizin akim kapasitesi yeterli olmadığını düşünüyorum. Ayni Henry değerinde daha yüksek akim kapasitesine ( buyuk ) sahip bobin kullanırsanız sorun kalmayacağını düşünüyorum.

Kolay gelsin.
 
Sizin bobinlerinizin akim kapasitesi yeterli olmadığını düşünüyorum. Ayni Henry değerinde daha yüksek akim kapasitesine ( buyuk ) sahip bobin kullanırsanız sorun kalmayacağını düşünüyorum.

Kolay gelsin.
Teşekkür ederim Serkan abi,
Devreyi kurarken bobinlerin ufak olduğunu farkettim ama dirençler gibi farklı watt seçenekleri olabileceği aklıma gelmedi. Parçaları tedarik ettiğim sitedede tek bunlar olunca heralde fabrikasyon olanlar böyledir diye düşünmüştüm 😊 elimde farklı büyüklükte psu yada adaptörlerden çıkma bobinler mevcut aslında ama onlarında değerini bilmiyorum. Farklı yerleri araştırıp oralardan tedarik etmeye çalışayım.
Edit: Şimdi tekrar baktım abi, dediğin gibi akım olarak benimkiler düşükmüş. Ben 1 ah akıma sahip olanı tedarik etmişim. 4ah olanı alıp onu takayım. Birde öyle deniyeyim.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim Serkan abi,
Devreyi kurarken bobinlerin ufak olduğunu farkettim ama dirençler gibi farklı watt seçenekleri olabileceği aklıma gelmedi. Parçaları tedarik ettiğim sitedede tek bunlar olunca heralde fabrikasyon olanlar böyledir diye düşünmüştüm 😊 elimde farklı büyüklükte psu yada adaptörlerden çıkma bobinler mevcut aslında ama onlarında değerini bilmiyorum. Farklı yerleri araştırıp oralardan tedarik etmeye çalışayım.
Edit: Şimdi tekrar baktım abi, dediğin gibi akım olarak benimkiler düşükmüş. Ben 1 ah akıma sahip olanı tedarik etmişim. 4ah olanı alıp onu takayım. Birde öyle deniyeyim.

Bu devreyi bende yapmayı düşünüyorum. Bobinleri değiştirdikten sonra sonucu paylaşırsanız memnun olurum.
 
Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.
 
Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.

Sayın @otohat

Peki söyle sorayim kuru tip akuler her ne kadar kuru olsalar da içlerinde elektrolit emdirilmis bir katman oluyor. Bu akulere az da olsa saf su katılması doğru mu?

Denediniz mi?
 
Bu devreyi bende yapmayı düşünüyorum. Bobinleri değiştirdikten sonra sonucu paylaşırsanız memnun olurum.
Tabi, malzemeleri tedarik edeyim, yaklaşık 1 haftalık kullanım sonrasında edindiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşıyor olacağım.

Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.
Elimde 2013 te aldığım kendi aracımdan çıkma 9 yıllık orijinal aküsü bulunmakta. Hücreler sağlam görünüyor fakat şarj tutmuyor. Şarjdan çıkarınca gerilimde 10,5 lara kadar anlık düşmeye başlıyor. İlk bunun üzerinde deneyeceğim. Ufakta bir gelişme görürsem, akabinde şarj tutan ama 6-7 yıllık olan marş akımı düşmüş başka bir akü mevcut, onda uygulayacağım. Son olarak ta 7ah lik bir ışıldak aküm var, onda uygulamayı planlıyorum ama ona saf su ilave edip etmeme konusunda kararsızım. Artık onu da, o anki duruma göre bakıp sulu veya susuz deneyeceğim. Şuan aklımda onunla alakalı net bir düşüncem yok.
Bu devre ile ilgili aklımı kurcalayan bir durumda, devrenin paylaşıldığı yerde şarj tutmayan akülerde bir taraftanda uygun bir şarj aleti ile şarj işlemi yapılması önerilmiş. Lakin, aküye bağlı olan desülfat devresi ile şarj cihazı aynı anda bağlı olduğunda, elimizdeki şarj cihazına zarar verir mi? emin olamadım.
 
Son düzenleme:
Sayın @otohat

Peki söyle sorayim kuru tip akuler her ne kadar kuru olsalar da içlerinde elektrolit emdirilmis bir katman oluyor. Bu akulere az da olsa saf su katılması doğru mu?

Denediniz mi?
Ben kuru tip akü demiş olsamda dediğiniz gibi bu tip akülerde elektrolit sıvı halde değilde emdirilmiş halde bulunuyor. Saf su koyarak kurtarmaya çalıştığımda oldu ama maalesef kurtaramamıştım. Desülfatör kullanarak şimdiye kadar sadece 1 tane kurutip akü kurtarabildiğimi hatırlıyorum. Muhtemelen oda aşırı deşarj olmuş henüz sülfatlaşma olmamıştı ki kurtarabildim. Sulu tip ve jel tip akülerde başarılı sonuçlar elde ettim.
 
Tabi, malzemeleri tedarik edeyim, yaklaşık 1 haftalık kullanım sonrasında edindiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşıyor olacağım.


Elimde 2013 te aldığım kendi aracımdan çıkma 9 yıllık orijinal aküsü bulunmakta. Hücreler sağlam görünüyor fakat şarj tutmuyor. Şarjdan çıkarınca gerilimde 10,5 lara kadar anlık düşmeye başlıyor. İlk bunun üzerinde deneyeceğim. Ufakta bir gelişme görürsem, akabinde şarj tutan ama 6-7 yıllık olan marş akımı düşmüş başka bir akü mevcut, onda uygulayacağım. Son olarak ta 7ah lik bir ışıldak aküm var, onda uygulamayı planlıyorum ama ona saf su ilave edip etmeme konusunda kararsızım. Artık onu da, o anki duruma göre bakıp sulu veya susuz deneyeceğim. Şuan aklımda onunla alakalı net bir düşüncem yok.
Bu devre ile ilgili aklımı kurcalayan bir durumda, devrenin paylaşıldığı yerde şarj tutmayan akülerde bir taraftanda uygun bir şarj aleti ile şarj işlemi yapılması önerilmiş. Lakin, aküye bağlı olan desülfat devresi ile şarj cihazı aynı anda bağlı olduğunda, elimizdeki şarj cihazına zarar verir mi? emin olamadım.

Bildiğim kadarıyla bu tip desulfator devreleri için akünün belirli bir gerilim üzerinde olması lazim.

Ayrıca desulfator ile şarj aletini aynı zamanda kullanmanızı önermem. Nedeni bu devrenin uyguladığı anlık gerilim 50 volt gibi gorunuyor ilgili sitede. Bu aşırı gerilim saej devresini arizalandirabilir.

Kolay gelsin.
 
Bu devre ile ilgili aklımı kurcalayan bir durumda, devrenin paylaşıldığı yerde şarj tutmayan akülerde bir taraftanda uygun bir şarj aleti ile şarj işlemi yapılması önerilmiş. Lakin, aküye bağlı olan desülfat devresi ile şarj cihazı aynı anda bağlı olduğunda, elimizdeki şarj cihazına zarar verir mi? emin olamadım.
Devrenizi incelemedim ancak iki tür desülfatör mevcut. Birisi aküyü hem şarj yapıyor hem de sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Diğerinide akünün kutup başlarına bağlıyorsunuz devrenin herhangi bir beslemesi olmuyor, devre aküyü deşarj ederken sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Sizin devreniz ikincisi ise o yüzden akünün şarj edilmesi önerilmiş olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst