Dikey rüzgar tribünü yapmak istiyorum

ccingiler

Üye
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
60
Selam dostlar,
2009 dan beri değişik forumlarda debelenen bir adamım..
En sevmediğim husus, araştırmadan konu açmaktır. Ama araştırdım forumu çok şey okudum.. Aradığımı buldum mu? cevabım hayır..
Forumlar bilgi paylaşım alanlarıdır bana göre ama bazı şeyler eksik ve eski kalmış bu mevzuda.
2013 de @ŞEF yapmış alternatör ve dikey tribün; @binbaşı teknik yorumlarıyla destek vermiş başka bir konuda .
@ŞEF şöyle demiş 2008 de tam 9 sene önce.. MESELENİN ÖZÜ BU galiba ..
"Düşük devirde Elektrik üretebilmek için dinamo olarak kullanacağımız doğru akım motoru bulmak en büyük sorun. d.c. motorlar aynı zamanda iyi bir üreteçtir. Arabalarda kullanılan çeşitli d.c. motorlar var. Bunlar fan motoru, silecek motoru ve şarj dinamolarıdır.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var. Şarj dinamoları arabalarda iyi elektrik üretse de sabit mıknatıslı olmadığı için dışardan enerji verilerek uyartım yapılır, miline döndürme kuvveti verilince elektrik üretir. Onun için şarj dinamosunu konumuzdan sildik.
Fan motoru iyi gibi görünse de bunun için yüksek devir ihtiyacı var. Silecek motoru da bayağı güçlüdür. Hatta çıkışında redüktör vardır. Redüktör çıkışına kanatları bağlayabiliriz, fakat bu redüktör helisel dişli olduğu için çevirmek imkansız gibi görünüyor.

Ne kaldı geriye...

Piyasada bulabileceğimiz 300 - 400 d/dak. herhangi bir sabit mıknatıslı d.c. motor en idealidir. Bu motor 12 v. veya 24 v. olabilir. Besleyeceğimiz aküyüde motor gerilimine göre seçeriz. "

Şimdi gelelim mevzuya, benim bir bağ evim var 2000 yılından beri solar ile idare ettik. Ama geçen sene Han'ım " elektrikli süpürge isterim, buzdolabı isterim" deyince.. Eve tam sinüs 1 Kva inverter ilave paneller koyduk.. Yaz sezonu idare ettik ama sonbahar geldi kış kapıda.. Güneş var yok ; varsa eğik yatık.. yetmiyor yani.. RÜZGAR var bizde çok olmasa da.. Bari bi rüzgar takviyesi yapalım dedim.. Aptal saptal aletler 1500 liradan 6000 dolara kadar çıkıyor.
Yav hayatımız DIY dedim yaparız dedim.. demez komaz olaydım videolar içinde boğuldum .
Başlayacağım ve bir DİKEY TRİBÜN yapacağım.. Bütçe 1500 TL (yani olmazsa beceremezsem çöpe atılacak rakam bu)

Hadi bakalım ne yapayım nasıl yapayım.? aklıma en fazla yatan 2 3 video var.. tabii biraz innovasyon yapıp geliştirmek lazım o projeleri. Ama En büyük sıkıntı Alternatör...... Ne kullanacağım??? İşte o muammayı çözemedim.
seçeneklerim ne?
1- Araba şarj dinamosu kullanmak
2- elektrikli bisiklet motoru kullanmak
3-DC senkron motor bulmak..

Ben ne istiyorum..? rüzgar eserken 5 10 amper akım bassın akülerime.. Akülerim sıkıntılı traksiyonel akü 24 adet. Tahmini olarak tanesi 450 Ah..(kesin veriye ulaşamadım) 12 v olarak grupladım 4 grup var .. Hepsi paralel..Aman 24 e çevir demeyin İnvertör 12 V girişli..




şu anki besleme kaynağım 3 tane 275 watt 2 tane 150 w solar Panel.. güneş iyi iken 30 A basıyor keratalar.




Yani durum bu özetle (Nasıl özetse artık idare edin )

Aklımda olan Dikey bir rüzgar tribünü demiştim ya.. örnek video linklerini ekliyorum.

Bisiklet jantı ..Kendinden rulman yataklı.. Ama araba şarj dinamosu kafamı kurcalamakta..

Bu ise open source verileriyle beğendiğim bir proje ama sonraki adım bu.. 30 dolar desede buralarda olmaz o iş ;önce daha basite ve ucuz olmalı.

Bu ise favorim ..Ama burada ip vs yerine bisiklet vites dişlilerini kullanan videolar gördüm..Aklım bu projede kaldı.. Kaldı da Alternatörü ne kullanacağız.. Hala aklımda deli sorular..



Fikri uygulaması deneyimi olanları bekliyorum konuya.. Şimdiden teşekkürler..
Not: haftanın 5 günü bu evde yaşıyorum..İnternet telefon vs çekmiyor.. Dolayısı ile cevap yazama peryodum sadece salı çarşamba medeniyete inince.. Hakkınızı helal edin.
 
Son düzenleme:
bence (2- elektrikli bisiklet motoru kullanmak .) tam verim devrini hesaplayıp dişli yada kasnaklarla devir hızını ayarlamaktır. ama yinde sargıga modifiye gerekebilir.
 
bence (2- elektrikli bisiklet motoru kullanmak .) tam verim devrini hesaplayıp dişli yada kasnaklarla devir hızını ayarlamaktır. ama yinde sargıga modifiye gerekebilir.

Modifiye yi herhangi bir bobinajcı yapabilir mi? nasıl bir modifiye yapılmalı?
 
Merhaba. Bakın, araç şarj dinamosunun rüzgar türbinlerinde tercih edilmemesinin nedeni; ancak 3000-4000 dev/dak gibi yüksek devirlerde, örneğin 14 volt, 55 A etiketli en düşük güçlerdeki bir araç alternatörünün etiketindeki 55 amper değerini ancak o şartta verebilmesi nedeniyledir. Rüzgar türbinlerinde ya elle özel kalıplarla neodyum mıknatıslı özel sargılı çok kutuplu alternatörleri yapmak (Kutup sayısı arttıkça düşük rüzgar devirlerinde, dönmelerinde çok verimli volt*amper=güç çıkışlı Elektrik üretilir) veya adım (step) motorlarının nispeten watt.lı olanlarını bulup bu amaçlar için kullanmak veya sn. paskomya'nın verebildiği örnekteki gibi BLDC (HUB) veya brushless DC motorlarının (Sabit mıknatıs rotorlu) uygun watt değerlerinde olanlarını yine ayni amaçlar için kullanabilmeyi düşünmektir. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.

Yabancı sitelerde kişisel olarak tamiratı yapılan directdraw (fırçasız, sabit mıknatıs rotorlu) çamaşır makinesi tambur motorlarını rüzgar türbinlerinde bizzat elektrik üretebilmek için uygulayanlar vardır. Kolay gelsin.
 
Bısıklet dınamosu, 3-5 wattlık bir ampul yakar. Bu sıze yetecekmi..
 

Hocam aynı şehirdeyiz galiba tanışmak ve yönlendirmelerinizden istifade etmek isterim.. Öm atıyorum.
Bısıklet dınamosu, 3-5 wattlık bir ampul yakar. Bu sıze yetecekmi..
bisiklet dinamosu değil sayın @zeybek .. Elektrikli bisiklet motoru kastettiğimiz.


yedek parça olarak buldum @binbaşı

https://www.uygunparca.com/camasir-makinesi-motor-kazan-miktanisi-4417ea1002w/lg

310 TL .. bence ucuz..Ama kaç watt kaç amper veriyor? biraz araştırayım.



İlgilenen ve ilgilenecek olan dostlara teşekkürler.. Salı gününe kadar kaçıyorum bağ evine..
Sağlıcakla kalın. Salı gün görüşürüz. @binbaşı öm attım hocam .
 
Son düzenleme:
Önemli olan şey, düzgün bir alternatör.
Rotor, yani dönen kısımda mıknatıs olacak. Rulmanları sağlam olmalı.
Sabit, yani stator kısımda bobinler.
Bisiklet dinamosu rulmansız ama size iyi bir örnektir.
Bisiklet dinamosu size 12volt ve 0.5 amper verir. Ama size en az 10 amper gerekir.
Yani esas sorun dinamo.Kanatlar 2.plana kalıyor. Çünkü uygun dinamo yok.
Birde bu dinamo yüke yani şarja girdiği anda, dönmekte direnir.Bunu bilin istedim.
Keşke güneş paneline verdiğiniz emeği bu projeye verseydiniz. Çünkü rüzgar 4mevsim ve 24saat var.

1- Bisiklet dinamosunda rus malı iri yarı olanlar bile işinizi görmez. Güç yeterli gelmez.

2-Elektrikli bisiklet motoru ise sadece motordur.Dinamo değil.
Yani Bobin bağlantılarında Modifiye ister. Bobinleri de yönlere dikkat ederek ve akü şarj voltajınıda fazla geçmeyecek şekilde, daha önemlisi ise Doğru akım verecek şekilde modifiye edin.
Önemli; kömürsüz fırçasız motordan dinamodan şaşmayın derim. İlerde kömür değişimi ve sıklıkla bakım ister.
 
Sırası gelmişken bir şey de ben sormak isterim. Seçilecek dinamo ile DC, alternatör ile AC akım üretiliyor. AC akımı ayrıca doğrultmak ve şarj için araya diyot köprüleri vesair elemanlar koyulunca bir kayıp söz konusu olacak. Öğrenmek istediğim aynı güçle döndürülen DC dinamo ile AC alternatörden (flanş alternatör hayalim) hangisi daha çok Elektrik üretir ya da sadece güç olarak verimli olur ?
@ccingiler, Kandıra köylerinden birinde benim de henüz tamamen bitmeyen, medeniyete daha yakın yazlık bir evim var. Mevcut yerdeki ruhsatıma istinaden elektrik ve su başvurusu yaptım, fakat 4-5 ay daha süreceği ve uzaktan internet üzerinden izlenebilen güvenlik kamera sistemi de takacağımdan, güneş paneli kurmayı düşünüyorum. Söylediğiniz gibi kış ayları güneş ışınlarının verimi en düşük zamanlardayız. Ya panelleri artırmak gerekecek ya da saati belli olmayan, mevkiine-bölgesine göre güneşlenme saatinden fazla olabilen, en azından güneş olmadığı zamanlarda da olabilen rüzgardan yararlanmayı ben de istiyorum. Öncelikle hibrid sistem için hem panel hem de rüzgar enerjisi girişi olan hibrid invertör gerekiyor. 2 adet 100-150Ah Jel akülü bir sistemin yüzde elli enerjisi ihtiyacımı karşılayacak düzeyde. Rüzgar enerji desteği olursa aküler bir yandan kullanılırken bir yandan (gece) şarjlanmaya devam edeceğinden çok daha fazla kapasite varmış gibi iş görecekler.
Verdiğiniz örneklere uygun düşey eksenli bir rüzgar enerjisi düşünüyorum. Fakat dediğiniz gibi iş dinamo/alternatörde sıkışmış durumda. Verim olarak sabit neodyum miknatıslı flanş alternatörlerin (sitede yapanlar var) hem düşük devir hem daha verimli olacaklarını düşünüyorum, bilmem yanılıyor muyum? Olmadı 3 kanatlı 400-500Wh rüzgargülü almayı düşüneceğim. Doğrusu hazır almaktansa kendi yapabileceğim bir sistem daha çok haz verecektir.
 
Son düzenleme:
Ben verim uygulamalarına biraz baktım. Flanş lı sistem bobin yerleşimi bakımından iyi ama hazır flanşlı alternatör üretimi yok.Açıkçası ülkemizde dinamo üreten firma yok. Şöyle 500w-2kw arası üretim olsa, şahane olurdu.

Anladım ki, Son çare, mıknatıslı motorlardan modifiye etmek gerek.Sanki montaj ve dayanıklılık bakımından elektrikli motorsiklet tekerleri şu an daha uygun gibime geldi.Lakin ne kadar güç verebilirki? Birde, @binbaşı nın çamaşır makinesi direct draw ve diğer örnekleri de var tabiki.

Dikey rüzgar türbini fizik ve tabiat kurallarına göre, yatay sistemlerden daha iyidir. Bence güneş panelinden de iyi.
Daha az yer kaplar
24 saat ve hemen her yerde çalışır
Bakımı dikey türbin yada güneş paneline göre daha ucuz ve kolaydır
Tabiat şartlarından daha az etkilenir
 
@LUTFiBEY, elde veriler olmasa da ben de flanş türünün daha verimli olacağını düşünüyorum. Ayrıca flanşın bir avantajı da katmanlı halde boyutu fazla arturmadan gücünü katlamak mümkün. Yani dönen diskteki miktatuslar çift taraflı yerleştirilerek iki tarafında bobinleri koyup iki kat güç üretilebilir. Tabi burada aynı diske yerleştirilen miknatısların biribirini etkileyip etkilemediklerini incelemek lazım.

Neticede işe başlamak için bir alternatör ya da dinamo gerekiyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…