bence (2- elektrikli bisiklet motoru kullanmak .) tam verim devrini hesaplayıp dişli yada kasnaklarla devir hızını ayarlamaktır. ama yinde sargıga modifiye gerekebilir.
Merhaba. Bakın, araç şarj dinamosunun rüzgar türbinlerinde tercih edilmemesinin nedeni; ancak 3000-4000 dev/dak gibi yüksek devirlerde, örneğin 14 volt, 55 A etiketli en düşük güçlerdeki bir araç alternatörünün etiketindeki 55 amper değerini ancak o şartta verebilmesi nedeniyledir. Rüzgar türbinlerinde ya elle özel kalıplarla neodyum mıknatıslı özel sargılı çok kutuplu alternatörleri yapmak (Kutup sayısı arttıkça düşük rüzgar devirlerinde, dönmelerinde çok verimli volt*amper=güç çıkışlı Elektrik üretilir) veya adım (step) motorlarının nispeten watt.lı olanlarını bulup bu amaçlar için kullanmak veya sn. paskomya'nın verebildiği örnekteki gibi BLDC (HUB) veya brushless DC motorlarının (Sabit mıknatıs rotorlu) uygun watt değerlerinde olanlarını yine ayni amaçlar için kullanabilmeyi düşünmektir. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.
bisiklet dinamosu değil sayın @zeybek .. Elektrikli bisiklet motoru kastettiğimiz.Bısıklet dınamosu, 3-5 wattlık bir ampul yakar. Bu sıze yetecekmi..
@ccingiler, Kandıra köylerinden birinde benim de henüz tamamen bitmeyen, medeniyete daha yakın yazlık bir evim var. Mevcut yerdeki ruhsatıma istinaden elektrik ve su başvurusu yaptım, fakat 4-5 ay daha süreceği ve uzaktan internet üzerinden izlenebilen güvenlik kamera sistemi de takacağımdan, güneş paneli kurmayı düşünüyorum. Söylediğiniz gibi kış ayları güneş ışınlarının verimi en düşük zamanlardayız. Ya panelleri artırmak gerekecek ya da saati belli olmayan, mevkiine-bölgesine göre güneşlenme saatinden fazla olabilen, en azından güneş olmadığı zamanlarda da olabilen rüzgardan yararlanmayı ben de istiyorum. Öncelikle hibrid sistem için hem panel hem de rüzgar enerjisi girişi olan hibrid invertör gerekiyor. 2 adet 100-150Ah Jel akülü bir sistemin yüzde elli enerjisi ihtiyacımı karşılayacak düzeyde. Rüzgar enerji desteği olursa aküler bir yandan kullanılırken bir yandan (gece) şarjlanmaya devam edeceğinden çok daha fazla kapasite varmış gibi iş görecekler.Selam dostlar,
2009 dan beri değişik forumlarda debelenen bir adamım..
En sevmediğim husus, araştırmadan konu açmaktır. Ama araştırdım forumu çok şey okudum.. Aradığımı buldum mu? cevabım hayır..
Forumlar bilgi paylaşım alanlarıdır bana göre ama bazı şeyler eksik ve eski kalmış bu mevzuda.
2013 de @ŞEF yapmış alternatör ve dikey tribün; @binbaşı teknik yorumlarıyla destek vermiş başka bir konuda .
@ŞEF şöyle demiş 2008 de tam 9 sene önce.. MESELENİN ÖZÜ BU galiba ..
"Düşük devirde elektrik üretebilmek için dinamo olarak kullanacağımız doğru akım motoru bulmak en büyük sorun. d.c. motorlar aynı zamanda iyi bir üreteçtir. Arabalarda kullanılan çeşitli d.c. motorlar var. Bunlar fan motoru, silecek motoru ve şarj dinamolarıdır.
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var. Şarj dinamoları arabalarda iyi elektrik üretse de sabit mıknatıslı olmadığı için dışardan enerji verilerek uyartım yapılır, miline döndürme kuvveti verilince elektrik üretir. Onun için şarj dinamosunu konumuzdan sildik.
Fan motoru iyi gibi görünse de bunun için yüksek devir ihtiyacı var. Silecek motoru da bayağı güçlüdür. Hatta çıkışında redüktör vardır. Redüktör çıkışına kanatları bağlayabiliriz, fakat bu redüktör helisel dişli olduğu için çevirmek imkansız gibi görünüyor.
Ne kaldı geriye...
Piyasada bulabileceğimiz 300 - 400 d/dak. herhangi bir sabit mıknatıslı d.c. motor en idealidir. Bu motor 12 v. veya 24 v. olabilir. Besleyeceğimiz aküyüde motor gerilimine göre seçeriz. "
Şimdi gelelim mevzuya, benim bir bağ evim var 2000 yılından beri solar ile idare ettik. Ama geçen sene Han'ım " elektrikli süpürge isterim, buzdolabı isterim" deyince.. Eve tam sinüs 1 Kva inverter ilave paneller koyduk.. Yaz sezonu idare ettik ama sonbahar geldi kış kapıda.. Güneş var yok ; varsa eğik yatık.. yetmiyor yani.. RÜZGAR var bizde çok olmasa da.. Bari bi rüzgar takviyesi yapalım dedim.. Aptal saptal aletler 1500 liradan 6000 dolara kadar çıkıyor.
Yav hayatımız DIY dedim yaparız dedim.. demez komaz olaydım videolar içinde boğuldum .
Başlayacağım ve bir DİKEY TRİBÜN yapacağım.. Bütçe 1500 TL (yani olmazsa beceremezsem çöpe atılacak rakam bu)
Hadi bakalım ne yapayım nasıl yapayım.? aklıma en fazla yatan 2 3 video var.. tabii biraz innovasyon yapıp geliştirmek lazım o projeleri. Ama En büyük sıkıntı Alternatör...... Ne kullanacağım??? İşte o muammayı çözemedim.
seçeneklerim ne?
1- Araba şarj dinamosu kullanmak
2- elektrikli bisiklet motoru kullanmak
3-DC senkron motor bulmak..
Ben ne istiyorum..? rüzgar eserken 5 10 amper akım bassın akülerime.. Akülerim sıkıntılı traksiyonel akü 24 adet. Tahmini olarak tanesi 450 Ah..(kesin veriye ulaşamadım) 12 v olarak grupladım 4 grup var .. Hepsi paralel..Aman 24 e çevir demeyin İnvertör 12 V girişli..
Ekli dosyayı görüntüle 58559
şu anki besleme kaynağım 3 tane 275 watt 2 tane 150 w solar Panel.. güneş iyi iken 30 A basıyor keratalar.
Ekli dosyayı görüntüle 58560
Yani durum bu özetle (Nasıl özetse artıkidare edin )
Aklımda olan Dikey bir rüzgar tribünü demiştim ya.. örnek video linklerini ekliyorum.
Bisiklet jantı ..Kendinden rulman yataklı.. Ama araba şarj dinamosu kafamı kurcalamakta..
Bu ise open source verileriyle beğendiğim bir proje ama sonraki adım bu.. 30 dolar desede buralarda olmaz o iş ;önce daha basite ve ucuz olmalı.
Bu ise favorim ..Ama burada ip vs yerine bisiklet vites dişlilerini kullanan videolar gördüm..Aklım bu projede kaldı.. Kaldı da Alternatörü ne kullanacağız.. Hala aklımda deli sorular..
Fikri uygulaması deneyimi olanları bekliyorum konuya.. Şimdiden teşekkürler..
Not: haftanın 5 günü bu evde yaşıyorum..İnternet telefon vs çekmiyor.. Dolayısı ile cevap yazama peryodum sadece salı çarşamba medeniyete inince.. Hakkınızı helal edin.
Ben verim uygulamalarına biraz baktım. Flanş lı sistem bobin yerleşimi bakımından iyi ama hazır flanşlı alternatör üretimi yok.Açıkçası ülkemizde dinamo üreten firma yok. Şöyle 500w-2kw arası üretim olsa, şahane olurdu.Sırası gelmişken bir şey de ben sormak isterim. Seçilecek dinamo ile DC, alternatör ile AC akım üretiliyor. AC akımı ayrıca doğrultmak ve şarj için araya diyot köprüleri vesair elemanlar koyulunca bir kayıp söz konusu olacak. Öğrenmek istediğim aynı güçle döndürülen DC dinamo ile AC alternatörden (flanş alternatör hayalim) hangisi daha çok Elektrik üretir ya da sadece güç olarak verimli olur ?
@ccingiler, Kandıra köylerinden birinde benim de henüz tamamen bitmeyen, medeniyete daha yakın yazlık bir evim var. Mevcut yerdeki ruhsatıma istinaden elektrik ve su başvurusu yaptım, fakat 4-5 ay daha süreceği ve uzaktan internet üzerinden izlenebilen güvenlik kamera sistemi de takacağımdan, güneş paneli kurmayı düşünüyorum. Söylediğiniz gibi kış ayları güneş ışınlarının verimi en düşük zamanlardayız. Ya panelleri artırmak gerekecek ya da saati belli olmayan, mevkiine-bölgesine göre güneşlenme saatinden fazla olabilen, en azından güneş olmadığı zamanlarda da olabilen rüzgardan yararlanmayı ben de istiyorum. Öncelikle hibrid sistem için hem Panel hem de rüzgar enerjisi girişi olan hibrid invertör gerekiyor. 2 adet 100-150Ah Jel akülü bir sistemin yüzde elli enerjisi ihtiyacımı karşılayacak düzeyde. Rüzgar enerji desteği olursa aküler bir yandan kullanılırken bir yandan (gece) şarjlanmaya devam edeceğinden çok daha fazla kapasite varmış gibi iş görecekler.
Verdiğiniz örneklere uygun düşey eksenli bir rüzgar enerjisi düşünüyorum. Fakat dediğiniz gibi iş dinamo/alternatörde sıkışmış durumda. Verim olarak sabit neodyum miknatıslı flanş alternatörlerin (sitede yapanlar var) hem düşük devir hem daha verimli olacaklarını düşünüyorum, bilmem yanılıyor muyum? Olmadı 3 kanatlı 400-500Wh rüzgargülü almayı düşüneceğim. Doğrusu hazır almaktansa kendi yapabileceğim bir sistem daha çok haz verecektir.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?