Merhaba Saygıdeğer forum üyeleri;
öncelikle başlığı yanlış kategori altında açtıysam affola.
umarım derdime derman olacak bir arkadaşım çıkar.
elimde lityum pil ile çalışsan, 10 kw motor gücünde, 6 kişilik bir elektrikli araç var. bu elektrikli aracı yaklaşık %25 eğimli beton zemin bir arazide kullanmaktayım. araç marka modeli pilotcar pc 4 lithium.
eğimli bir arazide kullanmam nedeniyle araç motoru sürekli olarak ısınmakta ve bu nedenle motor güç üretmeyi kesmektedir. ortama %115 değerinde motor sıcaklık uyarısı vererek araç çalışmayı durdurmaktadır.
bunun önüne geçebilmek 12v güç ile çalışan bir fan ve 12v 12 amperlik bir akü aldım ve fanı motorun üzerine monte ettim. fanı istediğimde çalıştırıp durdurmak için araya bir buton ekledim. ancak fanı çalıştırdıktan 3-4 dakika sonra akü tamamen tükendi.
bir kaç kişiye danıştım,fanın fazla güç emdiğini, araya direnç ekleyerek fanın emdiği gücü azaltarak akünün daha uzun çalışabileceğini söyledi.kablo bağlantısının arasına farklı değerlerde dirençleri ekleyerek tek tek denedim ancak dirençlerin hepsi yandı. bu yaşadıklarımdan öğrendiğim kadarıyla dirençler fayda etmiyor.
aklıma bir dinamo yardımı ile aküyü sürekli olarak şarj etmek, böylece fanın da sürekli olarak çalışmasını sağlamak.
bildiğim kadarıyla araçlarda ilk ateşleme akü sayesinde oluyor ancak araç sürekli çalıştığı için akü şarj oluyor.
ben de bunu kendi elektrikli aracımda uygulamak istiyorum.
aracın tekerlerinden birine bir dinamo mekanizması kurup bunu araçtan harici bir aküye bağlayacağım. böylece aracım hareket halindeyken aküm bir yandan şarj olacak. aküye bağladığım fan ile de araç motoru soğutma işlemi yapacağım.
tüm planım ve isteğim bu ancak bunun için ne tür malzeme ne tür devre nasıl bir şema kuracağım nasıl çalışacağım bir bilgim yok. bu konuda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum. şimdiden ilginize teşekkürler.