diyot patlaması

hekır

Üye
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
111
Puanları
1
Yaş
40
manyetik firenler için kullandığım köprü diyotlar bazen hiç patlamıyor bazende ardarda patlıyor bir türlü çözemedim fren gücü 100wat olmasına rağmen 50 amper köprü diyot kullanıyorum oda patlıyor bir türlü çözemedim.motor ortalama 1 saate 20 defa çalıştırılıp duruyor frenim italyan malı.

fren voltu:220
'' gücü:100w
fren akımı:0.45
 
diyotun volt değerini kontrol et diyot voltajını 500 volt olarak seç ,
birde fren mekanik ayarlarını kontrol et
diyot a faz nötr 220. volt giriş yapıyorsan çıkış 170.volt dc yaklaşık çıkış olur
Bobin orjinal 220.volt dc yazıyorsa 1ki faz dan 380.volta köprü diyot bağla çıkiş dc olarak fren bobinine bağla çalıştır kontrol et aman dikkat mobini yakma.
 
YOK DİYOTU 1000 volt 50 amper seçiyorum genede bozuluyor çok şükürki fren bobini yanmıyor .birde diyota 220 ac verice 190 dc çıkıyor 380ac verince 330 dc çıkış veriyor
fren hemen yanıyor daha önce denedim
 
cam sigorta kullan yada elektronik sigortalar var ayni diyot gibi kılıfı var gorunce diyot sanıyorsun ama sigorta
 
Fren motorun arka mili üzerine bağlı tipmi. bu frenlerin mekenik ayarları çok hasas balata aşınmasından bile ayar bozuluyor fren ayarını katolog bilgilerine göre yapın katolog yoksa
dereli fren diye internete ara oradan bilgi edinebilirsin.
bence sorun mekaniktir
 
yani fren zorlandığı içinmi diyot patlıyor\yanıyor? birde diyot patladığı anda sıcaklık yok denecek kadar az sigorta koymayı denerim ama şunu fark ettim bir anda patlıyor yavaş yavaş ısınarak değil yani
 
YOK DİYOTU 1000 volt 50 amper seçiyorum genede bozuluyor çok şükürki fren bobini yanmıyor .birde diyota 220 ac verice 190 dc çıkıyor 380ac verince 330 dc çıkış veriyor
fren hemen yanıyor daha önce denedim

Devrede kullandığınız diyotları en az 1200 Voltluk seçmelisiniz. Bunun yanısıra bobine paralel az akım çekse bile uygun bir direnç koyunuz.
 
uzun suredır frenlı sıstem kuruyorum ama basıma boyle bır olay gelmedı
sorunun nereden kaynaklandıgını bulmak kakıkaten zaman alabılır
ınceden ınceye ele alman gerek
 
parelel ters akım ıcın dıyot kullan
cıkıs akımını olc fazla akım cekebılır mekanıkten dolayı
cıkış gerılınını kontrol et ve dusukse yukselme carelerını ara
fren plakalarının mekanıgı kolay calısmalı
varıstor kullan
 
sanırım dedğin dioları biliyorum dışı metal kaplama olan fişli bu tip köprü diot bende almıştım bi akü şarj aletine, alırken satan kişi aynı diyodun bi 50 a bi 35 a gösterdi bizde iyi olsun diye 50 a olanıdı istedik bende 2 ,3 kere 50a lik patlattım en son istedik 35 a lik köprü diotla duruyo halada çalışıyor dediğm bende anlamadım diyotlarda olabilirmi bence '' diyotların soğutmasını güzel yap olmassa paralel bağla diyotları amper arttır bide dedğin makina durdururken hızlı bi anda durduruyorsa motora yığdırma yapıyordur buda amperi iki katına çıkarır helede bazı büyük makinalar durdururken hızlı ve terse cevirebiliyor
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,270
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst