Belirli bir sürede bu beyaz dumanın kesilmesi,motorun belirli bir müddet,çok soğuk çalışması nedeniyle olabilir.Motor soğukken bu esnada beyaz ve gri dumanlar çıkacaktır.Motorun belirli bir çalışma sıcaklığına gelmesini termostat sağlar.Bu nedenle eğer soğuk çalışma bu olayın baş sebebiyse,termostatın (Sağ ve sol blok (Grup) için ayrı ayrı konulmuş ise) kontrol edilmesinde yarar vardır.Termostatın sıcaklık testi için;o sıcaklığa kadar gelen sıcak suyla dolu kapta (85 derece gibi) termostatın açılıp açılmadığı gözle kontrol edilerek sağlamlığı kontrol edilebilir.
Diğer olası nedenler yakıt sistemindeki yakıt pompası avans ayarından (Yanma odasına gönderilen yakıtın hassas zamanlanması ve yanma miktarının sınırlandırılıp belirlenmesi) daha fazla yakıtın zamansız ve ayarı çok fazla bozulmuş olarak silindirlere gönderilmesinden de olabilir.Yakıt pompası ayarı gözden geçirilerek bu sorun giderilebilir.
Bozulmuş subap ayarlarından da olabilir.Subaplar belirli bir sıcaklığa kadar ısınıp genleşerek uzayarak,mevcut boyutunu malzeme yapısına bağlı değiştirebilir.Subap ayarları da rölantide,yani motor tam sıcak iken yapılmaktadır.Motorun ilk soğuk çalışmasında üzerinde mevcut olan ayarlar,subap boşluklarından çiğ (Yanmamış motorinin) kaçmasına,basınçla sızmasına (Kompresyon kaçağı şeklinde) neden de olabilir.Beyaz dumanların bir sebebi bu açıdan düşünülüp üzerinde durulmalıdır.
Diğer duman renklerine göre anlamları şunlardır.
Siyah duman:Eksik yanma,enjektör ayarı,kirlenmesi,yakıt pompası ayarı bozukluğu
Mavi duman:Motorun yağ yakmasıdır,direk sekman arızasına delalet de eder.Kolay gelsin.