Dizel motor ekzost dan beyaz duman çıkıyor..

Katılım
4 Nis 2008
Mesajlar
419
Puanları
1
1000 kva jeneratörümüzün 12 silindirli perkins marka dizel motorunun, sağ taraftaki 6 silindirin ekzozundan su buharı gibi beyaz duman çıkıyor, sol taraftaki 6 silindirin ekzozu normal. Makinenin elektrik üretiminde sorun yok. sizce önemli bir sorunmudur?
saygılar
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Beyaz duman genel olarak suya delalettir. Eğer bir kaç dakikada kesiyorsa sorun yok. Ama sürekli veriyorsa yakıtta su olabilir veya silindirlerden birine su kaçağı olabilir. Bunların dışında pompa avansında gecikme olabilir. Ancak bu durum egzost rengi pamuk beyazı olursa geçerlidir. Hafif maviye kaçıyorsa yağ yakıyor olabilir.
 
Belirli bir sürede bu beyaz dumanın kesilmesi,motorun belirli bir müddet,çok soğuk çalışması nedeniyle olabilir.Motor soğukken bu esnada beyaz ve gri dumanlar çıkacaktır.Motorun belirli bir çalışma sıcaklığına gelmesini termostat sağlar.Bu nedenle eğer soğuk çalışma bu olayın baş sebebiyse,termostatın (Sağ ve sol blok (Grup) için ayrı ayrı konulmuş ise) kontrol edilmesinde yarar vardır.Termostatın sıcaklık testi için;o sıcaklığa kadar gelen sıcak suyla dolu kapta (85 derece gibi) termostatın açılıp açılmadığı gözle kontrol edilerek sağlamlığı kontrol edilebilir.

Diğer olası nedenler yakıt sistemindeki yakıt pompası avans ayarından (Yanma odasına gönderilen yakıtın hassas zamanlanması ve yanma miktarının sınırlandırılıp belirlenmesi) daha fazla yakıtın zamansız ve ayarı çok fazla bozulmuş olarak silindirlere gönderilmesinden de olabilir.Yakıt pompası ayarı gözden geçirilerek bu sorun giderilebilir.

Bozulmuş subap ayarlarından da olabilir.Subaplar belirli bir sıcaklığa kadar ısınıp genleşerek uzayarak,mevcut boyutunu malzeme yapısına bağlı değiştirebilir.Subap ayarları da rölantide,yani motor tam sıcak iken yapılmaktadır.Motorun ilk soğuk çalışmasında üzerinde mevcut olan ayarlar,subap boşluklarından çiğ (Yanmamış motorinin) kaçmasına,basınçla sızmasına (Kompresyon kaçağı şeklinde) neden de olabilir.Beyaz dumanların bir sebebi bu açıdan düşünülüp üzerinde durulmalıdır.

Diğer duman renklerine göre anlamları şunlardır.
Siyah duman:Eksik yanma,enjektör ayarı,kirlenmesi,yakıt pompası ayarı bozukluğu
Mavi duman:Motorun yağ yakmasıdır,direk sekman arızasına delalet de eder.Kolay gelsin.
 
araba olsa turbodan derim bembeyaz duman atmıştım :)
 
Beyaz duman geçiyorsa, büyük ihtimalle içeride nem birikiyordur. Bu nem geçene kadar beyaz duman atıyordur.
 
sanırım 4000 serisi motorunuz var bu makineleri soğuk devreye alamazsınız . kuvetle muhtemel ısıtıcısı bozulmuştur motor soğuk devreye giriyordur. kesiyorsa normaldir. olmadı pompa enjektörüne bakılır. ama rasgele insanlara pompayı enjektörü kurcalartmayın. o motorun ustasından türkiyede 3 tane var zaten .. servisler yaz diye çoğu yerde ısıtıcıları elektrik yakmasın diye kapıyorlar . aslında çok yanlış uygulama. kontrol edin bir . kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,688
Mesajlar
929,030
Kullanıcılar
452,391
Son üye
girisimci25

Yeni konular

Geri
Üst