Sayın ŞEF
arkadaşlar ben (alternatör bağlantısı hariç) bitirdim şarj denemelerindeki resimleri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz şarj sistemi henüz sabitlenmediği için dayanmaz falan demeyin sadece devir testleri için böyle alel usul alternatörü bağladım
2mt çaplı 1.3 mm sac kalınlığı olan kanatları var düşük rüzgarda 20devir dakika yapıyor alternatör olarak 30 amper saat araba alternatörü kullandım
ancak alternatör araba alternatörü olunca devirde sorun oluyor araba alternatörü 700 devir dk da şarj a geçiyor devri artırmak için resimdede gördüğünüz gibi bisiklet tekeri ile denemeler yaptım sonuç: 7cm çaplı küçük kasnak (alternatördeki) 70 cm çaplı büyük kasnak denememde 1/7 devir elde ettim elde ettim tabiiki budevir şarj sistemi için yeterli gelmedi ortalama daki,kada 20 x 7 devir dakika elde ettim 140 devir dakika yeterli gelmedi hurdacılarda yaptığım arama sonucunda 1/150 devirlik süt makinesi redüktörü buldum bunuda sisteme şu şekilde dahil etmeyi düşünüyorum .
giriş devrinde ağır güç çıkışta 150 devire dönüşeceğine göre çıkışta güç kaybı olacaktır bunu engellemek için 2/1 oranlı alternatöre çıkış kasnağı ekleyerek deviri güç e çevireceğim buda %50 devir kaybı demek ama olsun (aksi ahalde alternatör şaja geçince ani zorlamada redüktör dişlilerine zara vere bilir) bu durumda 150/2 75 devir edeceğine göre 20 devir dk rüz gar gücünde benim sistemim 75 x 20 = 1500 devir olacak buda ortalama arabaların ortalama gaz devirine eşit olacağı için sistem şarja geçecek
bu sistem tıpkı arabadaki gibi çalıştığına göre konjektör gibi diod gibi elemanlarla zaten doğrultuldu sistemi yüksek devirlerde fazla akımdan kojektör koruyor düşük devirlerdede aşağıdaki düzeneği düşünüyorum
bir şarj lambası olacak buda rüzgar düşük olduğunda yada esmediğinde aküden çok azda olsa enerji çalacağı anlamına geliyor budurumu aşmak ve şarj sistemini korumak için ise 1 adet düşük ampeli sistemi yormuyacak şekilde 2. bir alternatörü (Bisiklet Dinamosu, Doğru akım motor yada silgeç motoru) sisteme yani kasnak düzeneğine dahil ederek aynı devirde dönecek şekilde eklersem ve küçük alternatörden gelen 12 v elektriği doğrultarak bir röle bağlarsam bu rölenin tetiğinede büyük alternatörün akü bağlantısı ucunu bağlarsam sizcede kanatlar yeterli deviri bulunca aküyü şarja geçirip devir düşünmcede kesmezmi
sizden isteğim benim göremediğim sizin farkettiğiniz eksiklerim nelerdir geliştirmek için sisteme neler dahil etmeliyim farkettiğiniz sorunları çözümleri ile yazarsanız sevinirim
sayın şef resimler ve bilgiler
alıntıdır umarım bir fikir vermiştir