Doğru Akım ve Devre Analizi

V[SUB]N[/SUB] / 6 = (60 - V[SUB]N[/SUB]) / 8 + (20 - V[SUB]N[/SUB]) / 4 bu denklem

4V[SUB]N[/SUB] = 180 - 3V[SUB]N[/SUB] + 120 - 6V[SUB]N [/SUB]nasıl bu hale gelmiş 180 nerden geldi 120 nerden geldi uğraştım bulamadım

dikkat edersen eşitliğin her iki tarafındaki paydaları 24 e eşitlemiş.
 
Son düzenleme:
çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim

peki neden 24'e eşitlenmiş
 
V[SUB]N[/SUB] / 6 = (60 - V[SUB]N[/SUB]) / 8 + (20 - V[SUB]N[/SUB]) / 4 paydaları 8 e eşitlek eğer

V[SUB]N[/SUB] / 6 = (60 - V[SUB]N[/SUB]) / 8 + (40 - 2V[SUB]N[/SUB]) / 8 olur.Eşitliğin her iki tafafındaki paydaları 2 ile bölersek

V[SUB]N[/SUB]
/ 3 = (60 - V[SUB]N[/SUB]) / 4 + (40 - 2V[SUB]N[/SUB]) / 4 olur.Eşitliğin her iki tarafındaki bölen sayılar karşı tarafa çarpan olarak geçer buda

4V[SUB]N[/SUB] = 3((60 -V[SUB]N[/SUB]) + (40 - 2V[SUB]N[/SUB])) çıkar. Parantezlerin içini 3 ile çarparsak eğer

4V[SUB]N[/SUB] = (180 - 3V[SUB]N[/SUB]) + (120 - 6V[SUB]N[/SUB] ) olucaktır.işlemin devamı ınıda istermisin.

 
Son düzenleme:
paydalı sayılarda işlem yapman için paydaları eşitlemen gerekli 6,8 ve 4 ün en küçük ortak katları 24 olduğu için ona eşitlemiş
 


1 neden 8e eşitliyoruz bu nedemek

2 neden 2ye bölüyoruz

3 4V[SUB]N[/SUB] = 3((60 -V[SUB]N[/SUB]) + (40 - 2V[SUB]N[/SUB])) bu nasıl bu hale geldi

4 4V[SUB]N[/SUB] = (180 - 3V[SUB]N[/SUB]) + (120 - 6V[SUB]N[/SUB] ) 300/13=23.07 yani vn 23.07 tamam buraya kadar 1 2 3. adım nasıl ya deliricem varya kesin içinizden bu kız ne geri zekalıymış diyosunuz ama napalım kafa almayınca almıyor sizinde anlamadığınız uğraştığınız konular olmuştur
 
Sayın Fatmaaaa bu denklemleri çözemeden nasıl son sınıfa kadar geldiniz anlayamıyorum, sizden önemli bir isteğim var hangi üniversite ve hangi bölümü okuduğunuzu (isterseniz bitirdikten sonra) yazarsanız benim için çok faydalı olur. Şuanda okuduğum üniversiteyi bitiremezsem oraya geçerim. İşin şakası bir tarafa mühendislik okuyorsanız bir mühendiste olmazsa olmaz birşey matematikdir, bence bu denklemi çözemiyorum demek gibi bir lüksünüz yok, bu denklemleri çözemeden mühendis olanlarında memlekete bir faydaları yok. Sözlerime hiç darılmayın gücenmeyin, memlekette mühendise verilen değer gittikçe azalıyor, bunda yetiştirilen mühendisin kalitesinin etkisi çok büyük ben işi haketmeyen adama yetki verilmesine karşıyım, değil sizin dönem kaybetmeniz, mezun olamamanız bile size ve memlekete faydalıdır, sizinde denklem çözememeniz büyük bir eksiklik değildir eğerki mühendis vb. olmayuacaksanız bunun yanında elbette çok yetenekli olduğunuz konular vardır, buda biraz sistemin eksikliği sizi yetenekli olduğunuz dalda yetiştirmeleri gerekirdi. Neyse mevzuyu başka noktalara getirdim. Kusura bakmayın söylediklerim sadece şahsınıza yönelik değildir, sizin durumunuzda birçok öğrenci var, sorularınızdan ötürü onlar aklıma geldi ve sizide kapsayan genele yönelik yazdım düşüncelerimi, yazmamın sebebi sorduğunuz soruların sizin seviyenizdeki biri tarafından sorulmaması gerektiğini düşünen kimselerinde bu forumda veya memlekette bulunduğunu eğerki bu yazılanları birileri okursa görsün diyedir, sizden bir cevap gelsin bir tartışma çıksın atışalım boşyere uğraşalım diye yazmadım. Umarım söylediklerim ve amacım doğru anlaşılır.
 
mühendislik okumuyorumki ben önlisans programındayım bunları bilmek gerekmiyor bir cihazın arızasını gidermek için ülkemizdeki mühendislerde aynı konumda teknikerle mühendis aynı işi yapıyor aralarındada bi fark yok türkiyede hangi mühendis bu yöntemleri kullanarak tasarım yapmış hepsi arıza giderme üzerine yetiştirilmiş. ben alanımda iyiyim teknik problemleri çözebilir arızayı giderebilir.
 
Ben bu ve bunun gibi birçok yöntemi kullanarak tasarım yapıyorum ve yapacağım, ülkemizde ve forumda tasarım yapan birçok arkadaşımız var sayılarıda artacak İnşallah. Sorunu zaten sizde gözlemlemişsiniz, profesyonel eğitim yoktur, fakat sizin önlisans olmanız veya devre tasarlamayacak olmanız sadece arıza çözümü yapacak olmanız bile bu temel tekniklerin nasıl işlediğini ve temel matematik işlemlerinin nasıl yapıldığını bilmemeniz gerektiği sonucunu çıkarmaz. İnsanlar içinden ne söylüyor bilemem ama ben içimden birşey söylemiyorum, anlayacağınıza inanarak düşüncelerimi sesli olarak söyledim, anladığınızı görüncede memnun oldum. bu arada bu bilgileri biln-meniz gerektiğini düşünerek ve yapabileceğinize inanarak çalışmanız faydalı olur, kendinizi küçük görmeyin, kimseninde sizi küçük göreceğine inanmayın söyleseler görselerde inanmayın buda eğitim sistemimizden geliyor, altyapı vermeden yeteneğe göre eğitim vermeden başarı bekleniyor sizde başaramayınca güveninizi kaybedebiliyorsunuz, bu oyunlara gelmeyin, özgüvenle çalışmalarınıza devam edin başarılı olacağınıza inanıyorum sizde inanın, bu şekilde bir çalışmayla kimsenin yardımına ihtiyacınızda yoktur, başaracağım deyin zaten başarının yarısını elde etmiş olursunuz. Bu sözleri kemdim yapamamış olsam söylemem bir bütünlemede 12 ders birden verdim (girdiğim sınavların birinde 40 kişiden sadece 5 kişi geçebilmişti, ve diğerlerininde çok farkı yoktu) isteyince inanınca oluyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…