Elektirik motoru fazla akım çekme

Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba,

Plastik enjeksiyon makinesinde sirkülasyon için ana pompadan hariç, sirkülasyon pompası sistem üzerinde mevcut.

Makinede yaşadığımız termik atma problemi sonucunda, motoru kontrol ettik ve pompanın milinden motorun içine yağ kaçağı olduğunu tespit ettik. Motor yüksek sıcaklıktan kavrulduğu için yeniden sarım , pompanın da keçesi değişmesi gerekmekteydi.

Pompa ve motor bakımdan geldi.Motor yeniden sarıldı, pompa şaftı ise keçe yokluğundan 38 mm olan çap 32 mm ye düşürülüp gererli kaplin çapı tekrar yapıldı.Yerine montajını yaptık. Fakat tekrardan aynı problemi yaşadık.

Motor Gamak marka 4kw 8.5 A
Pompa denison marka.

Sistem içindeki parçalar,
  • Hidrolik tank ile pompa arasındaki emiş filtresi,
  • Pompa ve motor,
  • Pompa çıkışına bağlı eşanjör.
  • Yeniden Tanka dönüş
İlk olarak emiş filtresini değiştirdik.Arıza devam etti.
İkinci olarak motoru yenisi ile değiştirdik. Arıza devam etti.
Üçüncü olarak eşanjör temizliği yaptık arıza devam etti.
Dördüncü olarak pompayı tekrar gözden geçirdik pompada sıkıntı olmadığını gördük.

Yapılan işlemlerde çekilen akımlar;
  1. Motor boşta iken çekilen akım 4.5 A
  2. Eşanjör devreden çıkarınca çekilen akım 7.2 A
  3. İşlemler sonucu çekilen akım 11.2 A
Arıza giderilemedi, hala yüksek akım çekmekte bu neden olabilir?
 
Motorlar,mil blokajı şeklinde bir olayla karşı-
laştı ise,rotor çubuk erimesi gibi bir durum
olabilir.Bu durumda,motor yüklendiğinde aşı-
rı akım ortaya çıkar.Termik arızası nedeniyle
böyle bir durum oluştu ise,yeni sıfır bir motor
ile denemek düşünülebilir.
 
Pompa nın borular tıkanmış olmasın?Bunu test ettiniz mi?Akım değerlerine bakınca eşanjör devrden çıkarınca çekilen amperle eşanjör devredeyken çekilen akım çok farklı eşanjörü iyi kontrol edin tıkanmış olmasın kombi gibi cihazlarda eşanjör kireçlenebiliyor ve buda tıkanıklığa sebep oluyordu sizdeki tam tıkanmamış olabilir ama bence onu bir kontrol edin!
 
Sorunu geçen hafta çözdük. Sistemdeki hidrolik yağın ilk başlamada soğuk olmasından kaynaklı, pompa zorlanması ve zorlanmayla birlikte fazla akım çekme durumu ortaya çıkıyor.

Eşanjor veriminin düşüp, yağın ısınması ile sorun çözülmüştür.
 
Erhan bey merhaba önerim eşanjör verimi ile oynaman yerine sisteme 1 adet mekanik termostat eklerseniz yağ ısınana kadar eşanjöre gitmez ısınınca eşanjör üzerinden soğur kontrolsüz ısınma soğuma olmayacağı için yağda yoğuşma olmaz
 
Geçici çözüm olarak yaptık, dediğiniz işlemde yapılacaklar arasında. Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst