elektrik motoru dönüş yönü değiştirme

Hocam bu motor sanzıman aracılıgıyla merdaneli ç.makinesinin hem merdanesini çevirip hem de makinenin üzerinde ki sıkma merdanelerini çeviriyordu. Dolayısı ile güçsüz bir motor olduğunu düşünmüyorum. Benim bağladıgım ise el ile cevrilen el değirmeni tarzı bi öğütücü onunla haşhaş öğütüyoruz. Şu makine

Dediklerinizi bi deneyeyim hocam. Kondansatör fotoğrafta ki gibi bağlı.motorun normal çalışma yönündeyken kalkışı kendisi yapıyor problem yok gibi. Ama yönünü değiştirip haşhaş değirmenine bağladığımda kalkış yapamıyor, elle itiyorum çalışmaya başlıyor.
 
hocam size başta ta izah ettim.
boşta çalışması sizi yanıltmasın
kapasitörün ömrü dolmaya yakın motora yükte yol veremez önce el ile bi kuvvet uygulamak gerekebilir. Bu durumu yaşamamanız açısından sizden kapasitörü değiştirmenizi öneririm. 10 mf bir kapasitör alın, göreceksiniz çalışacaktır.
ters çalışması ile ilgili sakıncalı durumu @elektrisyenlik bey izah etmiş
 
Hocam kapasitor degerleri bu fotografta. Alacagim kapasitorle ilgili bir link verirseniz cok sevinirim. @elektrisyenlik bey ters calışmayla alakalı dirençleri eşitse her iki yönde de çalışabilir dedi hocam. sakıncalı bi durum belirtmedi gibi?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0062.JPG
    322 KB · Görüntüleme: 21
Hocam Müşterek + Yardımcı sargı R1=29
Müşterek + Ana sargı R2=006
Malesef eşit görünmüyor. Başka bir öneriniz var mı ne yapılabilir?
 
Başka bir öneriniz var mı ne yapılabilir?

Sargıların omajları eşit olmadığından devir yönünü dediğim şekilde değiştirmek olmaz.
Bu şekilde olan(yardımcı sargı ince telli yüksek dirençli, ana sargı kalın telli düşük dirençli) 1 fazlı motorda devir yönünü değiştirmek için motordan 4 uç çıkmış olması gerekir.
Bu durumda statorun içerisinde birleştirilerek(ana sargının bir ucu ile yardımcı sargının bir ucu) ortak uç haline getirilen ucu ayırıp dışarı 2 uç olarak çıkarmak gerekiyor.

Bu mümkün mü? Bobinajcı ustalar ne der, sormak lazım.
 
Arkadaslar adam iki kabloyu ters cevirmis ve motor ters donmus..teoride bilinen sey evet klemens kutusuna 2 ana 2 yardmci 4 uc cikar.ikisinden birinin uclari yer degstrilirse motor ters doner..hep boyle biliriz ama benim elime gecen hic bir tek fazli motorda 4 uc goremedim.hep birer uclari ortak 3 uc..3 uc cikarilmis motorlarda kondansator uclarinin klemenste yer degstrlmesi kafi..kondenser fanlari ve aspirator motorlarini bu sekilde ters ceviriyorum..universal motorlarinda farkli bir uygulamasi oldugunu sanmiyorum.ki arkadas zaten bu sekilde yapip motoru ters cevirmis..
 
Belki bobin uçlarını dışarı çıkarıp orada birleştirmişlerdir (bir umut).
Stator üzerindeki fişlerin bulunduğu parçanın resmini bobin bağlantıları görünecek şekilde çekebilirmisin.
Yalnız söylediğine göre kablo yerlerini değiştirdiğinde ters dönüyor olmasında bir gariplik var.
 
Fotograf cektim fakat sargiya girisler gözle de görünmüyor. Fotonun birinde ince ve kalin tellerde gözükmekte.
Motorun iki tarafada dondugunden supheniz olmasin dedigim gibi denedim hocam.

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…