Merhaba Arkadaşlar,
Yanlış anlaşılmaların önüne geçmek adına Direnç,reaktans ve empedans tanımlarını anımsatmak hissiyatına kapıldım.
Bu tanımları hepimiz biliyoruz.
Direnç, gerilim ve akımın bir uçtan diğer uca ulaştığı yolda elektronların geçişini engelleyen veya geciktiren kuvvetlerdir.
Reaktans ise elektron hareketine karşı gösterilen atalettir. Her bobin, alternatif akım devrelerinde frekansla doğru orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence
endüktif reaktans denir. Endüktif reaktans X L ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) ’dur.
Her kapasitör, alternatif akım devrelerinde frekansla ters orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence kapasitif reaktans denir.
Kapasitif reaktans XC ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) dur.
Empedans ise Direnç ve Reaktansın bileşkesinden oluşur.
Yorumlarda motorun enerjisi kesildiğinde ölçü aleti ile ölçüm yapıldığında. Yukardaki örnekde verilen 25,60ohm değerini ölçü aleti üzerinden direk olarak okuna bileceği düşünülmesin lütfen.
Eğer direnç ve endüktif reaktans bilgilerini ölçmek isterseniz aşağıdaki linkê göz atmanınızı rica ederim.
Biz motoru enerjisiz olarak ölçü aleti ile ölçmeye çalıştığımzda yanlızca Direç değerini ölçeriz. Reaktans ölçü aletinden okuyamayız. Dolayısıyla yukardaki 25,60ohm değerinden çok daha küçük bir değer okuruz..
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/avometre-ile-endüktif-reaktans-nasıl-ölçülür.112691/