CEVDET ÇALIK
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2009
- Mesajlar
- 1,059
- Puanları
- 481
- Yaş
- 54
Bence sizin bu hesabınız yanlış. Hat akımı üzerinden ilk önce faz akımıni bulursak Ih=1.73xIf 14.8 hat akımı. Buradan faz akımı 8.55 amper çıkar. Sargı empedansi da Zs=U/İ 380/8.55 =44.4 ohm
Sn. @CEVDET ÇALIK güzel bir konuya değinmişsiniz geçen konuyu inceledim iş yoğunluğundan cevap yazamadım. Verdiğiniz bilgiler doğru bunlara ek olarak şunu da belirtmek gerekir. Burada verilen motor sargı direnci hesabında gözden kaçan bir nokta var daha önce bu konuyla ilgili bir konu açmıştım aşağıya linkini vereceğim. Şimdi motor empedansı söylediğiniz formüllerle bulunur fakat ölçü aleti ile ölçtüğünüzde hiç bir şekilde değerlerin uyuşmadığını görürsünüz. Aksine empedans çok küçük çıkar. Linkini aşağıda verdiğim konuda detaylı anlatmıştım. Burada sorun motor bildiğiniz gibi R+XL yani hem aktif hemde endüktif güç çeker. Yani işin içine endüktif reaktans girer. Yani bulduğumuz ifade köklü ifade haline kök içinde R+ XL haline dönüşür.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/multimetre-yada-basit-ölçü-aleti-motor-sağlamlık-kontrolü.125127/
Merhaba Arkadaşlar,Bu konuda hakan beyin güzel açıklması olmuş onunda linkini vereyim
http://otomasyonforum.com/index.php?topic=558.0
Hesapla bulunan değeri bizde zaten empedans olarak belirttik Cevdet bey. İçinde geometrik olarak omik ve endüktif reaktanslarin toplamı var. Enerjisiz ölçülen omik direnç. Enerjili ölçülen empedans. Geometrik işlemle endüktif reaktansta buradan hesaplanır. Sizin hesap mantığınız yanlış. İlk önce üçgen bağlantıda faz akımı bulunması lazım.Merhaba Arkadaşlar,
Yanlış anlaşılmaların önüne geçmek adına Direnç,reaktans ve empedans tanımlarını anımsatmak hissiyatına kapıldım.
Bu tanımları hepimiz biliyoruz.
Direnç, gerilim ve akımın bir uçtan diğer uca ulaştığı yolda elektronların geçişini engelleyen veya geciktiren kuvvetlerdir.
Reaktans ise elektron hareketine karşı gösterilen atalettir. Her bobin, alternatif akım devrelerinde frekansla doğru orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence endüktif reaktans denir. Endüktif reaktans X L ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) ’dur.
Her kapasitör, alternatif akım devrelerinde frekansla ters orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence kapasitif reaktans denir. Kapasitif reaktans XC ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) dur.
Empedans ise Direnç ve Reaktansın bileşkesinden oluşur.
Yorumlarda motorun enerjisi kesildiğinde ölçü aleti ile ölçüm yapıldığında. Yukardaki örnekde verilen 25,60ohm değerini ölçü aleti üzerinden direk olarak okuna bileceği düşünülmesin lütfen.
Eğer direnç ve endüktif reaktans bilgilerini ölçmek isterseniz aşağıdaki linkê göz atmanınızı rica ederim.
Biz motoru enerjisiz olarak ölçü aleti ile ölçmeye çalıştığımzda yanlızca Direç değerini ölçeriz. Reaktans ölçü aletinden okuyamayız. Dolayısıyla yukardaki 25,60ohm değerinden çok daha küçük bir değer okuruz..
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/avometre-ile-endüktif-reaktans-nasıl-ölçülür.112691/
Merhaba Arkadaşlar,
Yanlış anlaşılmaların önüne geçmek adına Direnç,reaktans ve empedans tanımlarını anımsatmak hissiyatına kapıldım.
Bu tanımları hepimiz biliyoruz.
Direnç, gerilim ve akımın bir uçtan diğer uca ulaştığı yolda elektronların geçişini engelleyen veya geciktiren kuvvetlerdir.
Reaktans ise elektron hareketine karşı gösterilen atalettir. Her bobin, alternatif akım devrelerinde frekansla doğru orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence endüktif reaktans denir. Endüktif reaktans X L ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) ’dur.
Her kapasitör, alternatif akım devrelerinde frekansla ters orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Bu dirence kapasitif reaktans denir. Kapasitif reaktans XC ile gösterilir ve birimi ohm (Ω) dur.
Empedans ise Direnç ve Reaktansın bileşkesinden oluşur.
Yorumlarda motorun enerjisi kesildiğinde ölçü aleti ile ölçüm yapıldığında. Yukardaki örnekde verilen 25,60ohm değerini ölçü aleti üzerinden direk olarak okuna bileceği düşünülmesin lütfen.
Eğer direnç ve endüktif reaktans bilgilerini ölçmek isterseniz aşağıdaki linkê göz atmanınızı rica ederim.
Biz motoru enerjisiz olarak ölçü aleti ile ölçmeye çalıştığımzda yanlızca Direç değerini ölçeriz. Reaktans ölçü aletinden okuyamayız. Dolayısıyla yukardaki 25,60ohm değerinden çok daha küçük bir değer okuruz..
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/avometre-ile-endüktif-reaktans-nasıl-ölçülür.112691/
Ah benim Emrullah kardeşim. Adam gibi multimetre bulsam öpüp başıma koyasım geliyor. Nereden bulacağım LCR metreyi.Ölçü aleti ile bu değerler ölçülebilir. Kaliteli bir LCR metre ile hem R değeri hemde XL değeri henry olarak ölçülüp ohm a çevrilebilir. Hatta sadece R değeri ölçülüp XL değeri de hesaplanabilir. Söylediğiniz gibi motorda R+XL vektör haline döndüğü için küçük değerler okunur ölçü üzerinden.
Ah benim Emrullah kardeşim. Adam gibi multimetre bulsam öpüp başıma koyasım geliyor. Nereden bulacağım LCR metreyi.