Kerem211
Üye
- Katılım
- 11 Ağu 2014
- Mesajlar
- 2
- Puanları
- 1
- Yaş
- 44
Öncelikle selamlar,
Adım Kerem. Elektrikle ilgim ancak ve ancak priz değiştirmekten ibaret. Mono-trifaz ayrımını bile 34 yaşında öğrenebildim, o da büro tadilatında.
Neyse, Elektrik otomobillerle ilgili aklıma takılan bir şey var. Uygulanabilir/uygulanamaz noktasındaki fikirlerinizi, anlayabileceğimiz şekilde anlatmanızı rica ediyorum.
Bildiğiniz gibi Renault Fluence Bursa' da üretiliyordu, satışı durduruldu, menzili az, pil kirası çok diye. Yakın bir zamanda Opel' de yeni bir model satışa sunulacak. Menzili uzatmak için de 1.5 motorlu benzinli motor ile elektrik üretilecek, piller şarj edilecekmiş. Benzinli motor olunca ötv' den dolayı araç fiyatı uçtukça uçacak, satılmayacak haliyle...
Aklıma takılan da şu oldu; araç seyir halinde giderken, ortaya çıkan rüzgarın çevireceği küçük bir türbin sayesinde piller şarj edilemez mi? 220 voltluk ev elektriği ile 6 saatte şarj edilen bu iki otomobil de, 160 km menzile sahip. Aracın üstünden ya da altından geçen veyahut motordan tahliye edilen havanın yarattığı rüzgarın kullanılacağı türbinlerle bu piller şarj edecek miktarda elektrik üretilemez mi?
Siz elektrik uzmanları, ne dersiniz? Mümkün müdür yoksa fizik kanunları gereği imkansız mıdır? İmkansızsa sebebi nedir sizce?
Adım Kerem. Elektrikle ilgim ancak ve ancak priz değiştirmekten ibaret. Mono-trifaz ayrımını bile 34 yaşında öğrenebildim, o da büro tadilatında.
Neyse, Elektrik otomobillerle ilgili aklıma takılan bir şey var. Uygulanabilir/uygulanamaz noktasındaki fikirlerinizi, anlayabileceğimiz şekilde anlatmanızı rica ediyorum.
Bildiğiniz gibi Renault Fluence Bursa' da üretiliyordu, satışı durduruldu, menzili az, pil kirası çok diye. Yakın bir zamanda Opel' de yeni bir model satışa sunulacak. Menzili uzatmak için de 1.5 motorlu benzinli motor ile elektrik üretilecek, piller şarj edilecekmiş. Benzinli motor olunca ötv' den dolayı araç fiyatı uçtukça uçacak, satılmayacak haliyle...
Aklıma takılan da şu oldu; araç seyir halinde giderken, ortaya çıkan rüzgarın çevireceği küçük bir türbin sayesinde piller şarj edilemez mi? 220 voltluk ev elektriği ile 6 saatte şarj edilen bu iki otomobil de, 160 km menzile sahip. Aracın üstünden ya da altından geçen veyahut motordan tahliye edilen havanın yarattığı rüzgarın kullanılacağı türbinlerle bu piller şarj edecek miktarda elektrik üretilemez mi?
Siz elektrik uzmanları, ne dersiniz? Mümkün müdür yoksa fizik kanunları gereği imkansız mıdır? İmkansızsa sebebi nedir sizce?