Elektrik Motoru Neden Isınır Isınma Sebepleri

motorun ısınması rulmanlardanda olabilir eger rulmanlar omrunu doldurmuşsa kontrol edip degiştirmrk lazım arkadaslarında degiği gibi bircok neden var sogutucu yetersiz olabilir toz nem invertör çif fazortam sıcaklıgı birde motor bir yerde zorlanıyor olabilir eger imkanın varsa motorun milinden bir cevir rahat donuyormu.
 
Arkadaşlar Elektrik ve elektrik motorları hakkında çok temel teorilerden başka bilgim yoktu. Yakınlarda motor ısınması ile ilgili bir problem yaşadığım için epey ayrıntı öğrendim. Bu konuyla ilgili olduğu için bir sorum olacak.
Yeraltı kablosu ile çektiğim tri-faz elektrik hattında ne yazıkki gerilim 355 V'a düşüyor. Bu ölçüm 5.5 Kw su pompası motorum tam kapasite çalışırken yapıldı. Yetersiz koblo döşenmiş, Motor tabiiki ısınıyor! Yeniden elektrik hattı çekmem mümkün değil?
Bu hattan elektrik kullanarak diktiğim fidanları sulamam gerekiyor, ve işin kötüsü fidanlar büyüdükçe pompanın ve motorun da büyümesi gerekiyor.
Şimdi size tuhaf gelebilecek bir sorum olacak. Örneğin 11kW lık bir elektrik motorunun bobin sargılarını değiştirerek (yeniden tasarlayarak) 355 V tri-faz gerilimde <ısınmadan> daha az güç üreterek çalışması mümkün mü?
 

Elektrik motoruna (münferit) bağımsız kompanzasyon yap ve gerilim düşümünün ne kadar azaldığını ölçerek tekrar kontrol et.
 
ani devir yönü değiştirmelerde motorun aşırı ısınmasına yol açar.
 
Motora verılen frekans ıle sargı sayısı uyumlu olmayabılır aynıu zamanda arkadasın dedıgı gıbı ucgene gecemedıgınden olabılır .
 
Motor ısınması konusunda bası dertte bır eleman olarak sana ısınma sebeblerını yazayım
1 kontaktorun kontaklarının meme yapması
2 motorun sokulup takılırken vıda tork sevıyelerının farklı olması
3 motor rulmanlarının yıpranması
4 baglantılardakı gevseklıkler(klemens kablo gıbı gorulmeyen yerlerde olur ve cok yanıltıcıdır)
5 motor klemensının kabloların bırbırıne asırı temas etmesı yada ızolelerın ısınıp zayıflaması
6 motorun reduktorden yada baglı oldugu elemandan ankuş aralarına yağ sızması
7 yetersız kesıtte kablo kullanılması
8 guc kablolarının fazla uzun olmasından dolayı hasıl olan gerılım dusumu
9 klemens baglantılarına kontra somun atılmayısından meydana gelen gevşemeler( vibrator motorlarında sık gorulur )
10 mekanık sıkışma
11 asırı akım rolesının asırı ısınmadan dolayı ıletkenlerının yıpranması ve bımetallerın ış gorme verımının azalması
12 sogutma ertıbatının gereklı oldugu yerlerde sogutma tertıbatının yetersız oluşu
 
1 adet termal kamera ve 1 adet ölçü aleti ile yapacağınız ölçüm ve inceleme, problemin nerden kaynaklandığını size söyleyecektir.
 
Motorun rotoruda çok önemli. Rotor kısa devre çubukları paket saç üzerinden,saç paketleride kendi aralarında kısadevreli olabilir. Motor milinin ısınıp ısınmadığına bakılması gerekir
.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…