elektrik motorunun üzerinde ki parça ne

Ayrıca fişi ve prizi değiştirmelisiniz. Gerekirse yeni kablo kullanınız.
 
Motor etiketi olmadan yorum yanlış olur bence ama örneklerden yola çıkılarak bir deneme yapılabilir.
Motor içerisinde merkez kaç anahtarı vardır kalkış (CS) kondanstörünü devreden çıkarma işini yapar.
VOLT motor katologunda 0.75 KW (1 HP .) motorun CD daimi kontanstörü. 124/149 mikro ferat
CS kalkış kondanstörü 25/450 mikro ferat olarak gözükmektedir.
Beyaz kablolu kondanstör. daimi (CD) Mavi renkli Kondanstör. Kalkış.(CS) olduğunu düşünüyorum.
Aşağıdaki resimlerden yararlanabilirsin.
Motoru bobinajcıya götürmeni tavsiye ederim
.
 
Tamam hocam çok teşekkür ederim. Bakın ne kadar güzel anlatmışsınız. Ben burdan belki bir fikir yürütebilirim.Kondansatörün değerini bulabilseydik koca motoru tek bir kondansatör değişecek diye helezondan söküp bobinjciya götürmek zorunda kalmazdım. Kimi arkadaşlar sagolsunlar pek bir agresifler, bi şey sormaya gelmiyor. Ama şunu bilsinler bir takım ustalar bizi çok sömürdü, bazen basit bir arızaya istedikleri ücretler ürünün kendi degerinden fazlaydı. Demem o ki biz artık bir bilene danışıyoruz, oradan bi şey çıkmazsa götürüp ustaya bırakıyoruz. Piyasada kimsenin birbirine güveni kalmadı.
 
monofaze motorlarda benim kullandığım kondansatör değerleri şöyle;
1,1kw için 40 mf 400 v
1,5 kw için 50 mf 400v
2,2 kw için 60 mf.400 v
bunlar daimi devre. kondansatörlerin senin işine hangisi uyar onu motor gücüne göre seçebilirsin. ilk hareket içinde 280-333 takabilirsin. zaten motora hareketi verdikten sonra devreden çıkacak. daimi devre kondansatörünü birebir bulamazsan 5 mf daha arttırabilirsin. bunun sonucu olarakta motor 2 amper gibi fazla çeker. oda motor bir sıkntı vermez.
kolay gelsin
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…