Elektrik sarj anında dalgalanma

Temple61

Üye
Katılım
1 Eyl 2019
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
37
Arkadaşlar bu benim ilk mesajım ve öncelikle herkese merhaba. Elektriksel bilgim zayıf ve forumu paylaşımdan ziyade bilgiye ulaşmak için kullanacağım. Bir kaç tam aydınlatamadığım sorunum var.

* Rüzgar türbinlerinde devrin değişmesi üretilen voltajı ve akımı değiştiriyor diye tahmin ediyorum. Bu değişimlerin akü sistemi üzerinde ne gibi etkisi olabilir veya bu etkinin önüne geçmek içn ne kullanılıyor?

* şarj kontrol cihazlarında amper yazar. Örneğin 12v 50a cıkıslı birkontrol cihazının sarj edebileceği aküler hangileridir. 50A olması 200a lik bir aküyü sarj etmesine engel teşkil eder mi? Yada 5A lık bir şarj cıhazı 200a aküyü sarj edebilir mi?
 
Ben kısca şöyle anladım. 50 kilo gelen bir adama 200 kilo yük taşıtıyorsun. 5 yaşındaki çocuğada aynı yükü taşıtıyorsun EL İNSAF BE ADAM.
 
Akımın şarj ile tek ilgisi süredir.
200A/h lik bir akü 50 A ile 5 saatte şarj oluyorsa, 20A akım ile yaklaşık 10-14 saatte şarj olacaktır.
Akü üzerinden akım akabilmesi için ise, üretilen gerilimin akü geriliminden biraz yüksek olması yeterlidir.
 
Akü, rüzgar türbini alternatörlerinden çıkan voltu dengeleme (balans) görevini bir anlamda yükselen voltajlarda tam olarak görür. Şarj kontrol cihazıyla etiketi 50 amperse, tam bu ampere kadar alternatörle üretilen bu şarj akımını bu cihazdan, akü amper-saat kapasitesinin 1/10 kuralına göre geçirip bu aküleri şarj edersiniz. 5 A'lik şarj cihazı da 20 amperlik bir şarj cihazı da örneğin bu 200 amper-saat'lik jel aküyü 1/10 kuralına göre, bu değerlerin altında kaldığından 20 amper sınırda olduğundan güvenle şarj edebilir. % A'de daha uzun süre şarjı için beklersiniz, aradaki farkı bu olur. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst