Elektrik Zabitliği üzerine


merhaba bedoo elektrik zabiti elektrik elektronik tüm işlerden sorumlu olursun bununla beraber acil makina arızalarında yardımcı olman istenecektir işin ozü gemideki olan stresi heryerde göremezsin dünya klasmanında ikinci en zor meslek olduğu söylenir ki bu kesin ayrıca meslek olarak elektronik işinide bilmeliisin ben dnz. mesleğinde yaklaşık 17 senemi verdim arzu ederseniz daha ayrıntılı konuşmak istersen tlf. numaramı vereyim 05315181929 yalçın ceylan ararsan bir yerlerde buluşup neyi nasıl yapabileceğini anlatabilirim çükü gemide çalışa bilmen için yeterlilik belgesi almalısın bununla beraber uluslararası dnz.birlğinin( imo) istediği belgeler var bunlarıda alman gerekiyor aynı zamanda piyasada ş ..iz çok üç kağıtçın eline düşersen kandırırlar seni istersen ara herşeyi anlatabilirim hoşca kal kolay gelsin
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
gemi elektriği zor iş kardeşim valla ne mühendisler gördüm tırlatıp giitti kime sorsam daha gemiye çıkmam ne işim var kara gibisi varmı 8 havada valla jenaratör kontrol panosunu tamir ettiğimi bilirim
 
selamlar gokhan kardeşim şimdi gemicilikteki olay çok farklı dnz olacağım diyor isen karadaki şeyde bağalantıları tamamen silip atma gibi bir şeyde olabilir veya tama tersi senin bu konumdaki katkın önemli şimdi bekarsın diyelim işe başaldın gemide kontrat süresi en az 6 ay yani 6 ay aileden memleketten yoksun yaşamak zorundasın kontratın bitmeden dönmek istersen uçak ile gemiye katılan yeni electrcian ile senin yol parasını sana ödetirler çalıştığın dönemdeki performansın iyi ise aynı şirketin başka gemisi için düşünülebilirsin gemide kavga etmedi isen bunun haricinde elektronik işinide bilmek durumundasın elektronik ve elektrik işlerinde sorun yok diyelim çalıştığın zaman zarfında
muhakkak mekanik işleride bilmek zorundasın çünkü gemideki sistemler elektrik elektronik mechanik hidrolik dörtlüsünden bazen hepsi içinde bazen sadece elektrik işi içeriisnde yani anlayacağın ben elektrikçiyim başak iş beni bağlamaz dersen gemilerde barınman hemen hemen çok zor olur benim şahsi fikrim başak sorun olursa yine yaşırız ok hoşça kal
 
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürederim bu başlıgı açalı baya oldu zamanında beklemişdim mesaj alırım diye pek ses çıkmayınca bende kendim yol çizmeye çalışdım, yaz dönemi stajımı tersanede malesef yapamadım hatta buldugum yerleride hocam kabul etmeyince okulun bana verdigi bir yerde yaptım.Stajdan sonra mezun oldukdan sonrada bir kursa yagcı başvurusu yaparak belgelerimi aldım şu an İzmirdeki sınavı bekliyorum.Elect off daha önceden başka forumdan açtıgım konuda mesaj yazmışdın(bedi-bedr),burdan selamlar olsun.Diger forumdan aldıgım bilgiler dogrultusunda gemilerde ilk defa elektrik zabiti olarak başlamak çok zor oldugunu ögrendim düşününce gerçektende haklısınız,o zaman işe yagcılıkla başlarken ne gibi başlarda zorluk çekebiliriz.Elektrik işlerini ögrenebilecek zamanımız olabilcekmi, yoksa iş başvurusu yaparken yagcı kagıdıyla elektrik stajerlik başvurusundamı buluncaz.Sizler bu meslege nasıl başladıgınız,iş başlagıcında karşılatıgınız zorluklari biraz anlatabilirmisiniz.ceylanny yakın ilgin için teşakkürederim msn adresin varsa daha iyi olur.Eyer senin içinde sorun olmıyacaksa,bir diger konuda gemide sık sık karşılaştıgınız arızalar nelerdir, hangi konulara hakim olmak gerekir.Gemi elektrigi ile ilgili paylaşabilceginiz,verebilceginiz dökümanlar varsa çok iyi olur.Elect off nun verdi resimler ve projeler gerçektende çok faydalı oldu.
 
Arkadaşlar bu konuda bilgilendirebilecek kimse yokmu !
selamlar bedoo kardeşim ben gemi elektrik zabitiliği mesleğine başlarken
isteyerek merak ederek araştırarak başladım ilk işe başaladığım zamanlarda bütün samimiyetim ile söyleyeyimki hiç kimse bir şey öğretmedi ama sürekli gemide bulunan kitapları karıştırarak ilk zamanlarda
sadece resimleri inceleme olayı ile başladım sonra yarım yamalak inglizcem ile okuyrak daha merak ile okumaya başladım okudukça öğrendim hem ingilizcem gelişti kitaplardan öğrendiklerim ile bilgim arttı ve bunu zamanla pratiğe çevirme fırsatlarını yakaladım ve böylece ilerledi şimdi gemide çalışma sırasında kesinlikle senin kendinin bir sistemin olması gerekir bu sistemini baş mühendisin senden beklentilerine göre kollara ayırmalısın mesala : gemiye ilk katıldın evraklarını 3. kaptana teslim edince gemiden ayrılan elektrik zabiti sana gemiyi tanıtmak zorundadır yani ayrılan elektrik zabiti çalıştığı dönemdeki bakımların kısaca özetini uygulamanın yapıldığı yeri tek tek hem yazılı olarak tuttuğu elektrikte yapılan işler kıtabında yazacak hemde sana göstertecek bu işin değişmez kuralıdır .sonra gemide günlük ' haftalık ' aylık ' üç aylık ' altı aylık olmak üzere sana iş raporu cıkartılır en önemlisi işine önem vermedir günlük iştede suistimal olursa problem üç aylık iştedede su istimal olursa problem bu tür sorunlar aylık performans bilgileri şeklinde şirkete bildirilir baş mühendislerin en çok çekindikleri olay megger insulation tester leridir bu iş geminin yaşı ile orantılı olarak önem arz eder ona göre şekillenir mesala : gemide 130 adet elektrik motru olsun
ve jeneratorler dahil bunların hepsine megger insulation tester yapılacak
en önemlisi jeneratölere yapılacak işlemdir bunun önemi geminin jeneratölerini kullanılamaz duruma getirme pozisyonu oldğu için baş mühendislerin çekindikleri durumdur//// ******@hotmail.com ///
yani bu testin yapımında AVG nin uyartım kablolarını ayırmaz isen test cihazının uyguladığı 1000 mili volt AVG nin diodlarını patlatır jenerator voltaj üretemez ozamanda baş müh. ile papaz olma durumu olur . örnek verdim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Msn adresinizi kaydetdim ama sizinde beni kaydetdiginizdem emin degilim Denizciler için kullandıgım msn adresi burdanda yayınlıyım ******@hotmail.com saygılar.
---------------------------------------
Bu arada yagcı sınavına girmeye karar verdim mart 10-15 arasına kadar bekliyecem,gemi elektrigi arızalarından başka karşılaştıgınız neler var.deneyimlerini paylaşacak arkadaşları bekliyoruz.Teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bedoo kardeş gemideki arızaların çeşitleri ile ilgili olarak bir kere geminin tamamı otomatik kumanda sitemleri ile donatılir gemide hidrolik mekanik
elektronik sistemler ile donatılmıs makinalar mevcutdur genellikle kreynler
yük boşaltmada kullanılır mesela kreyn kaldırması gerekenden fazla yük kaldırırsa yağ sıcaklığı yükselir yağ sıcaklığı yükselir ise yağ sıcazklığı yükselince yağ sıcaklığının ayarlandğı ve sıcaklık ayarlığı set yapılan protestat otomotik olarak kumanda devresinin enerjisini keser kreyn çalışması sona erer bu gibi durum sistemlerin doğru emniyetli çalıştığını gösteren durumdur bu durumda kreyni kullanan operatörün hatasıdır bu durumda 2. kpt olaya müdahale ederek kreynin yağ sıcaklığının düşmesi beklenir ve aşırı tonajda kreynin kullanılması engellenmelidir ancak iş bilmez
2. mühendisler veya baş mühendisler arızanın elektrik arızası olduğunu iddia ederek kendi işlerini yapmazlar sen zor durumda kalırsın ve ayrıca gemideki mekanik işleri azbucuk öğrenmen şarttır yani mekanik arızası olan bir makinada mekanık arıza varsa sen elektrik arızası ıle uğrasırsın ama gerçekte arızanın nedeni bu değildir sonuçta sen mekanik işleri bilmemenin kurbanı olursun hotmail adresini anlayamdım tekrar yaz
 
Sitede adres yayınlamayı izin vermiyorlar anladıgım kadarıyla,ceylanny mesajla gönderdim mesajım gelmemişse buradan bildirirmisin?Yagcı olarak bu işde bbaşlangıç yaptıgımda beni ne gibi zorluklar bekliyor?Dikkat etmem gerekenler nelerdir?Özellikle iş kazaları konusunda
 
Konuyla pek ilgisi yok ama mesajlarda geçen gemipersoneli.com sitesini ve iş imkanlarını gördükten sonra bu kriz döneminde elektrik zabiti olunabilir diye düşünüyorum.
Sanırım forum içerisindeki arkadaşlardan bu konuda en tecrübelimiz sayın ceylanny
Elektrik zabitliği konusunda daha önce gemide çalışmamış arkadaşlara tavsiyede bulunabilirmisiniz:?
Sanırım gemiadamı belgesi sahibi ve sonrada referans gerekiyor.
Gemi adamı belgesi olmak zor mu ve daha önce gemide çalışmamış biri için bu referans nasıl temin edilebilir.
sayın ceylanny özel mesaj ayarınız kapalı sanırım.Bir şekilde görüşmemiz mümkünmü:?
 
kardeşim ewwela mesleğinde başarılar dilerim ama şunu unutmakii denizde iş bitmez bilhassa senin gibi işi olan biri için .... sana tavsiye edeceğim birkaç firma var ama önce webten gemipersoneli.com diye tıkla başarılar mutlaka bulacaksın..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…