selamlar bedoo kardeşim ben gemi elektrik zabitiliği mesleğine başlarken
isteyerek merak ederek araştırarak başladım ilk işe başaladığım zamanlarda bütün samimiyetim ile söyleyeyimki hiç kimse bir şey öğretmedi ama sürekli gemide bulunan kitapları karıştırarak ilk zamanlarda
sadece resimleri inceleme olayı ile başladım sonra yarım yamalak inglizcem ile okuyrak daha merak ile okumaya başladım okudukça öğrendim hem ingilizcem gelişti kitaplardan öğrendiklerim ile bilgim arttı ve bunu zamanla pratiğe çevirme fırsatlarını yakaladım ve böylece ilerledi şimdi gemide çalışma sırasında kesinlikle senin kendinin bir sistemin olması gerekir bu sistemini baş mühendisin senden beklentilerine göre kollara ayırmalısın mesala : gemiye ilk katıldın evraklarını 3. kaptana teslim edince gemiden ayrılan elektrik zabiti sana gemiyi tanıtmak zorundadır yani ayrılan elektrik zabiti çalıştığı dönemdeki bakımların kısaca özetini uygulamanın yapıldığı yeri tek tek hem yazılı olarak tuttuğu elektrikte yapılan işler kıtabında yazacak hemde sana göstertecek bu işin değişmez kuralıdır .sonra gemide günlük ' haftalık ' aylık ' üç aylık ' altı aylık olmak üzere sana iş raporu cıkartılır en önemlisi işine önem vermedir günlük iştede suistimal olursa problem üç aylık iştedede su istimal olursa problem bu tür sorunlar aylık performans bilgileri şeklinde şirkete bildirilir baş mühendislerin en çok çekindikleri olay megger insulation tester leridir bu iş geminin yaşı ile orantılı olarak önem arz eder ona göre şekillenir mesala : gemide 130 adet elektrik motru olsun
ve jeneratorler dahil bunların hepsine megger insulation tester yapılacak
en önemlisi jeneratölere yapılacak işlemdir bunun önemi geminin jeneratölerini kullanılamaz duruma getirme pozisyonu oldğu için baş mühendislerin çekindikleri durumdur////
******@hotmail.com ///
yani bu testin yapımında AVG nin uyartım kablolarını ayırmaz isen test cihazının uyguladığı 1000 mili volt AVG nin diodlarını patlatır jenerator voltaj üretemez ozamanda baş müh. ile papaz olma durumu olur . örnek verdim