Sadece kablo için değil, fiş priz bağlantısı için de aynı şeyi düşünüyorum. Sürekli kullanılan bir prizde fiş takıp çıkarıldıkça gevşeme olacaktır. Bazı prizlerde terminaller segmanlı oluyor 3 Fazlı prizlerdeki gibi onlar daha sıkı bağlantıya imkan veriyor. Gözetimden kastım başında beklemek değil ama en azından uyanıkken bu işlemi yapardım, ne olur ne olmaz.Doğrudur. Evdeki şok ısıtmalı şohben haricinde en yüksek akım çeken yük. Gerçi bazılarının halen kullandığı 7kw güçteki şok ısıtmalı şohbende de kablo yanması sık duyulan bir sorun değil. Üstelik onda da genelde 2.5mm² kablo kullanılır. Zaten bu cihazlar gece boyunca şarj ediyor. Yanında beklemek de sıkıntı. Yine de ucunda milyon TL'lik araba olunca tedirgin olmamak mümkün değil.
Mesafeye göre 3x4mm2'lık kablo yeterlidir. 20 metre için benzer bir şarj cihazı ile 3x2.5mm2 kablo kullanıyorum. Şarj esnasında araç ortalama 3.5kw güç çekiyor ve kablo elle tutunca hissedilecek kadar az bir miktar ısınıyor.Uzatma kablo yerine elektirik panomdan otoparka 80 m kablo ile 3,5 kw ilk ev tipi şarj aleti ile şarj etmek istiyorum bunun için kaçlık kablo kullanmalıyım birde kullanmam gereken sigorta ve kaçak akım rolesi ne olmalıdır
ocam ben de aracı evden şarj etmek istiyorum.öncelikle ev prizinden 16A akımla 3.5kw/h güçte şarj edebilirmiyim?edemiyorsam da sayaçtan 15-20 metre meaafe için kablo yaptırıp kaç kw/h güçte şarj yapabilirim?ev içindeki prizi ve sigortasının fotosunu ekliyorumMerhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?
Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw
3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
Resimde gereken bilgi var...Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?
Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw
3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
Resimde şemada gereken bilgi var okuyabilirsin.Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?
Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw
3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?