Elektrikli araç ev şarjı uzatma kablosu özellikleri?

Doğrudur. Evdeki şok ısıtmalı şohben haricinde en yüksek akım çeken yük. Gerçi bazılarının halen kullandığı 7kw güçteki şok ısıtmalı şohbende de kablo yanması sık duyulan bir sorun değil. Üstelik onda da genelde 2.5mm² kablo kullanılır. Zaten bu cihazlar gece boyunca şarj ediyor. Yanında beklemek de sıkıntı. Yine de ucunda milyon TL'lik araba olunca tedirgin olmamak mümkün değil.:rolleyes:
Sadece kablo için değil, fiş priz bağlantısı için de aynı şeyi düşünüyorum. Sürekli kullanılan bir prizde fiş takıp çıkarıldıkça gevşeme olacaktır. Bazı prizlerde terminaller segmanlı oluyor 3 Fazlı prizlerdeki gibi onlar daha sıkı bağlantıya imkan veriyor. Gözetimden kastım başında beklemek değil ama en azından uyanıkken bu işlemi yapardım, ne olur ne olmaz.
 
Arkadaşlar 20 mt 3x2.5mm2 kablo, fiş ve uzatma prizi ile 600TL verdim. Güzelce montajladım. Bir süre uğraştım şarj etmedi. Merdiven prizine taktım şarj etti. Derken evde bağladığım prizlere baktım ki toprak hattı çekilmemiş. Sayaç panosunda K.A.R. var ama neye göre çalışacak? Müteahitten, elektrikçiye ve onun işi verdiği diğer elektrikçiye ve de tesisatı çeken usta/usta bozuntularını iyice bir andım! Daire panosuna kadar umarım toprak hattı çekilmiştir. Sustayı da hazırlamıştım, sıfırlama yapıp bir deneyeyim dedim şarj oldu. Bu arada kabloda sorun mu var düşüncesi ile 3x1.5mm2 aynı boydaki başka bir uzatma ile merdiven prizinden şarj etmeyi denedim. Kablo bu sıcaklarda kabul edilebilir seviyede hafif sıcaktı. 3x2.5mm2 kabloyu kontrol ettiğimde o da yaklaşık aynı sıcaklıktaydı.
Şarj edip şehir dışına çıktım. Dönüşte topraklama hattını çekerim inşallah. Allah'tan şimdiye kadar, 22 senedir bir kaçak ve tehlike arz etmedi. Ayrıca köyde de işi sağlama almak adına evin pano girişine bir priz ilave edip uzatma kablosu üzerinden şarj etmek istedim. Maalesef köy trafosuna 1km mesafe ve güç yetersizliği sebebiyle ev tipi şarj cihazı düşük voltaj arıza ışığı yaktı ve kesime gitti. Ara ara şebekeyi ölçerek 220 volt'u gördüğümde şarjı başlatıyorum. Genelde akşam yoğun kullanım saatlerinde gerilim 200 volt'ların altına düşüyor. Zaten 3.7kw gücündeki cihazın devrede olmasıyla şebeke 15-16 volt düşüyor.
 
Merhaba, kendim Elektrik Elektronik mühendisiyim işleri de bir usta buldum ona yaptıracağım (tecrübeden faydalanmak lazım kağıt üzerinde olmuyor her şey :)) fakat faydalı bilgiler görünce ustamla konuşmadan önce hem kendi fikirlerimi paylaşayım hem de sizlere de danışmak istedim işlem öncesinde :)

Yine elektrikli araç şarjı için 3.5 KW lık bir şarj aleti aldım. Fakat ev apartman dairesi ve eski prizlere güvenmiyorum o sebeple. Ben de daire giren ana kabloya bağlanacak ek bir kablo + kaçak akım rölesi + Sigorta + sıva üstü priz düşündüm.

  • Kablo için NHXMH-0007 için 3x2.5mm ısıya dayanaklı (havada 30A)
  • Kaçak akım rölesi için S 5SV5312-6 model Siemens 2*25 Kaçak Akım Rölesi 30 Ma düşündüm. Görüşünüzü alabilirim yine uygun mudur?
  • Sigorta için S 5SL6120-7YA model Siemens 1*20 W Otomat C Tipi 6Ka düşündüm. B tipi olmasıyla ilgili görüşünüz var mıdır? Genelde bu tip işler için C kullanılmış diye gördüm.
  • Sıva üstü priz için de yine tavsiyeniz varsa alabilirim. Yoksa bulduğum kaliteli bir şeyi takarım diye düşündüm.
  • Sigorta kutusu da alacağım mevcuta sığmayacaktır. 4 adet var şu an hazırda ve dolu. 8 li kutu almam gerekecek gibi.
  • Bu iş için bunlara ek olarak unuttuğum bir malzeme var mıdır? Kablonun bağlanması vs için veya başka?
Bir de bu prizden araca gidecek şekilde hazırlatmışken yazlıkta vs de kullanırım diye 30 metre seyyar uzatma kablosu hazırlayayım dedim. Bunun için de Öznur 3*2,5 052Xz1-F Halogen Free TTR Kablo [30 metre] kullanayım dedim. 30A' e kadar dayanaklı diyor havada bende zaten max 16A geçecek. Bunun için de önerdiğiniz uçlarına takmak üzere dayanaklı erkek ve dişi fiş varsa tavsiye alabilirim.

Şimdiden teşekkürler, iyi günler herkese
 
Uzatma kablo yerine elektirik panomdan otoparka 80 m kablo ile 3,5 kw ilk ev tipi şarj aleti ile şarj etmek istiyorum bunun için kaçlık kablo kullanmalıyım birde kullanmam gereken Sigorta ve kaçak akım rolesi ne olmalıdır
 
Daha önce böyle bir konuda tecrübem olmadı fakat böyle bir durumda olsam, priz yerine standartı yüksek bir Sigorta/şalteri aç kapa yaparak priz derdinden kurtulmayı yeğlerdim, sök/taklarda ne kadar kalitesi yüksek de olsa gevşeme eğilimi göstereceğini düşünürdüm.
 
Uzatma kablo yerine elektirik panomdan otoparka 80 m kablo ile 3,5 kw ilk ev tipi şarj aleti ile şarj etmek istiyorum bunun için kaçlık kablo kullanmalıyım birde kullanmam gereken Sigorta ve kaçak akım rolesi ne olmalıdır
Mesafeye göre 3x4mm2'lık kablo yeterlidir. 20 metre için benzer bir şarj cihazı ile 3x2.5mm2 kablo kullanıyorum. Şarj esnasında araç ortalama 3.5kw güç çekiyor ve kablo elle tutunca hissedilecek kadar az bir miktar ısınıyor.
 
Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?

Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw

3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
ocam ben de aracı evden şarj etmek istiyorum.öncelikle ev prizinden 16A akımla 3.5kw/h güçte şarj edebilirmiyim?edemiyorsam da sayaçtan 15-20 metre meaafe için kablo yaptırıp kaç kw/h güçte şarj yapabilirim?ev içindeki prizi ve sigortasının fotosunu ekliyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3158.jpeg
    IMG_3158.jpeg
    224.2 KB · Görüntüleme: 37
  • IMG_3160.jpeg
    IMG_3160.jpeg
    154 KB · Görüntüleme: 34
Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?

Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw

3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
Resimde gereken bilgi var...
Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?

Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw

3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
Resimde şemada gereken bilgi var okuyabilirsin.
Screenshot_20231128_163001_Samsung Notes.jpg
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,798
Mesajlar
930,191
Kullanıcılar
452,591
Son üye
Ercan Akkaya

Yeni konular

Geri
Üst