Elektrikli araç ve kaçak akım rölesi sorunu

GokhanTe

Üye
Katılım
7 Ocak 2023
Mesajlar
54
Puanları
1
Yaş
43
Tekrar selamlar. Isı pompasını henüz kullanmaya başlamadık ve hattı tesisattaki kaçak akım rölesinden ayrılmıştı. Bu konuyu forumda sorup yararlı bilgiler almıştım ama uygulamada maalesef kötünün iyisini seçmek zorunda kaldık. Bu bahsettiğim eski konu.

Şimdi yine işin uzmanlarını ve ustalarımı kızdırmadan aşağıda yaptığım işlemlerin sağlıklı ya da olması gereken olduğunu iddia etmeden sormak istediğimi söyleyerek başlıyorum.

Evin tesisatı ile ilgili bilgiler yukardaki linkte var. Şu an elektrikli aracı şarja bağladığımda siemens 40a 30ma AC tipi kaçak akım rölesi attı. Tüm şalterleri indirip şarj etmeyi denedim. Bu sefer KAR atmadı ve 7 saattir hala şarj oluyor. Şalterleri tek tek kaldırmaya başladım. Bir tane kalınca şansımı daha fazla zorlamamak için o şalteri kaldırmadım. Bu inik şalterde sadece televizyon bağlı. Evin tümünde sadece bu fişlerde elektrik yok. Mutfakta (ki 1800watt indüksiyon ocak çalıştı KAR hala atmadı) her yerde elektrik var.

Wallbox'u kendim bağladım. Sanırım 2.5mm olan standart bir kablo garaj kapısının motoru için çekilmiş bir hatta boşta duruyordu. Bu kablonun ucuna sadece 16A (güncel elektrik akımında 15 küsür şeklinde çekiyor) elektrik çeken ve bir saatte 3,24 kw civarı yükleme yapacak şeklinde ayarlanmış olarak kullanıyorum.

Yani sanırım 2.5mm kablo için 16A limit değer, bu sorun teşkil eder mi bilemiyorum ama bu yüzden KAR sorun çıkartır mı?

Bu kablo ile wallbox'u bağlarken 16A bir şalter de ekledim. Şalterlerin hiçbiri atmıyor, sadece KAR atıyor.

KAR attıktan sonra tekrar çalışmaya devam etmesini anladığımı söyleyemem. Yani evet bir tane şalteri kaldırmadım ama onda da sadece televizyon takılıydı, yani muhtemelen sorun ondan değil. Şarj acil olduğu için riske atmadım yarın şarj bitince bu televizyon hattının şalterini de kaldırıp hatta televizyonu da açıp öyle deneyeceğim.

Ancak sorun sanırım simens'in düzgün çalışmaması olabilir. Önceki evimizde simens 25A 30ma monofaze ile hiç atma yaşamamıştık. Burada ilk deneme 40A 30ma trifaze kaçak akım rölesi sorun çıkartıyor. Bunun neyden kaynaklandığını pratik bir şekilde tespit edebilmem mümkün mü? Son dönem çok fazla elektrikçi geldi gitti, bu konuda tekrar bir masrafa girmeden kullanım alışkanlığını bile değiştirerek (örneğin bazı şalterler inik şekilde şarj etmek) çalışır vaziyette tutmak mümkünse önerilere açığım.

Yani bir KAR ilk çalıştırmada atıp sonra atmamazlık neden eder? Arızalıysa ya da hatta kaçak varsa veya kapasitesi kaldırmıyor ya da türü uygun değilse hep atması gerekmez miydi?

Şimdi eski konuyu da kurcalayıp iyice uzatmak istemiyorum ama ısı pompası için de bu KAR sorun çıkarttı diye hattı ayırmıştık. Onda türü farklı olduğu için çalışmama ihtimali olduğu söylenmişti. Isı pompası takan tamamen 300ma için ısrar etmişti. Ara bir çözüm bulup çalışır vaziyete getirdik ama ısı pompasında ilk iki çalıştırmada atıp üçüncü çalıştırmada atmamıştı. Onda fırın çalışıyor demişlerdi. Arabayı şarja takıp şarjın başladığı an attı. Wallbox boştayken atmıyor. Yukarda açıkladığım şekilde tekrar çalıştırınca atmadı ve hala çalışıyor.
 
Şarj acil olduğu için riske atmadım yarın şarj bitince bu televizyon hattının şalterini de kaldırıp hatta televizyonu da açıp öyle deneyeceğim.

Bu durum kesinleşsin . ( siğorta !!! )
DC kaçak olabilir ?

Çözüm .
Direk hat yapmalısınız 300mA Kaçak akım rölesi çıkışı sonrası şarj için ayrı siğorta şarj için ayrı en az A tipi ( olması gereken B tipi ) 30mA kaçak akım koruma rölesi yüksek kesit kablo ve ? prizler
, diğer ürünler ? parafudr . vs .

Şarj nasıl ediyorsunuz ?
Ara kablo ( araç şarj ) ilk önce kablo prize takılacak sonra araç prizine .
 
Son düzenleme:
AC tipi kaçak akım rölesi en basit tip röledir. Elektronik yüklerde (ki sizin araç şarjınız gibi güç elektroniği içeren yüklerde) sağlıklı çalışmaz. B tipi röle ile değiştirmenizi tavsiye ederim.
 
Şarj nasıl ediyorsunuz ?
Ara kablo ( araç şarj ) ilk önce kablo prize takılacak sonra araç prizine .

Priz derken? Wallbox hatta bağlı durumda 16A şalteri kaldırıyorum hazır konuma geliyor ve araca takıyorum. Araca taktıktan kısa bir süre sonra şarja başlıyor. Yani bu standart prosedür zaten başka türlü şarj almaz.


Evet elbette uzmanlar bu konuyu net şekilde anlattılar ve bunu biliyorum ama şu an bu fazladan 10-15 bin liralık bir yatırım demek. Taşınma ile ilgili çok fazla masraf oldu. Şu haliyle çalıştırabilmeyi umuyorum.

Zaten dediğim gibi sadece 16A ayarda kullanıyorum bu wallbox'un yarı gücü, hattın desteklediği maksimum güç, kaçak akım da 40A olunca sorun çıkarmaz diye umuyordum ama çıkardı.

Muhtemelen her şarjda tüm şalterleri indirip şarja başlatıp sonra şalterleri kaldıracağım, bu seferde kaldırmadım tek şalteri de sonraki şarjda deneyeceğim. Bu şekilde çalışırsa ve kesintisiz şarj olursa bir süre böyle idare etmemiz gerekecek, ufukta bir kaçak akım rölesi değişimi görünüyor.

Yani anladığım kadarıyla AC tipi sağlam olsa dahi bu şekilde ilk yük çekilmesinde kafasına göre atabiliyor, sonra sorunsuz çalışabiliyor.
 
redresör çıkışındaki kondansatör dolana kadar çekilen akım toprağa kaçak varmış gibi görünür.
 
Tepkiler: huh
redresör çıkışındaki kondansatör dolana kadar çekilen akım toprağa kaçak varmış gibi görünür.

Anlayamadım hocam? Aratınca şarj cihazı ile ilgili gibi geldi ama biraz açıklar mısınız? Durum buysa yapabileceğim bir şey var mı?

Ve en anlamadığım da şu, aynı marka aynı tip monofaze KAR 25A olanı 1 seneye yakın hiç atma yapmadığı halde trifaze 40A olan böyle bir sıkıntı yapıyor. Araç aynı, wallbox ve ayarları aynı, her şey aynı yani.

Tüm şalterler inikken çalışması aslında bahsettiğiniz kondansatörlerin dolması olayı mıydı yani? Şalter inikken de ilk çalıştırmada attıracaktır o zaman?

Gereksiz yere tekrar tekrar şarja takmamak için deneyemiyorum da her birini şarj sırasında deneyeceğim. Varsa yapabileceğim başka bir şey lütfen söyleyin.
 
Ben sadece tahminimi söyledim. Emi filter varsa onun kondasatörleride toprağa kaçak varmış gibi kaçak akım rölesini aldatıyor.

Forumda Emi filtre ile kaçak akım rölesi atması ile ilgili bir sürü yazı var ama sonuç yok.
Aşağıda ki makalede bilim adamları bile çözüm bulamamışlar.
Kaçak akımı İptal etsen insan hayatı tehlikeye giriyor.
Emi filtreyi iptal etsen çevredeki cihazların çalışmasını bozuyor.
https://www.researchgate.net/public...M_voltage_inverter_in_the_EV_charging_station
 

KAR 25A olanı 1 seneye yakın hiç atma yapmadığı halde

Bu 25A 30mA kakr nereden çıktı hiç söylemediniz
Nereye bağlı ve tüm fotoğraflarını paylaşmanız.
16A sigortayı açınca mı 40mA kakr hemen mi atıyor ?
Yoksa 16A sigortayı açınca araç şarj bir müddet şarj devreye girince mi 40mA kakr arıyor.
25A 30mA kakr sadece bu hattımı bağlı .
Bu hat üzerinde başka cihaz ürünlerde varmi?
 
İlk açılışta anlık akımı azaltmak için kademeli anahtar kullanılabilir.
İlk kademede seri akkor filamantli lamba vb direnç ile düşük akım verilir. sonra ikinci kademede direk bağlanır.
 
alıcılara uygun KAKR kullanmazsan bahsettiğin açmalar olur.
hatta AC tip KAKR kullanmakta ısrar edersen gerektiğinde açma yapmayarak ölümüne bile neden olabilir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…